Zacznij projektować swoje logo

10 Best Fashion Logos i jak zaprojektować własne

Opublikowano: 25/11/2020

Marki mody don’nie tylko zrobić swoje produkty, są one ich produkty. Dla wysokiej klasy odzieży i akcesoriów, nazwa marki — zwykle reprezentowana przez rozpoznawalne logo mody — jest tak samo ważna jak projekt, materiały i rzemiosło. Ludzie don’t buy bags from Louis Vuitton, they buy Louis Vuitton bags! 

Więcej niż inne branże, moda opiera się na brandingu, aby przyciągnąć klientów i zbudować wyspecjalizowane following. Ludzie używają swojego stylu ubierania się do identyfikacji, więc firmy modowe muszą znaleźć kupujących z tym samym poczuciem stylu. Oznacza to zaprojektowanie logo mody, który przemawia do właściwych ludzi za pomocą odpowiednich kształtów, kolorów, i czcionek dla ich zamierzonego odbiorcy. 

Ale co, jeśli nie ’wiesz o kształtach logo, kolory, czcionki, i wszystkie te specyfiki projektowania? W tym artykule, we’ll wyjaśnić ins i outs projektowania logo mody dla początkujących, aby uzyskać ich stopy mokre. Najpierw my’przeanalizujemy 10 najlepszych logo mody w sferze zawodowej, a następnie my’nakreślimy kilka wskazówek na początek, które każdy może zastosować. Użyj tych wskazówek na własnym logo mody jako ścieżki do wybiegu! 


10 najlepszych logo mody


Louis Vuitton

Louis Vuitton logo

 

Jednym z najlepszych atutów logotypów mody jest to, że jeśli wyglądają dobrze, można je wykorzystać jako nadruki na swoich rzeczywistych produktach. Nikt nie zna tej lekcji lepiej niż Louis Vuitton, którego logo jest łatwo rozpoznawalne na każdej z ich wysokiej klasy toreb. Aby to zadziałało, potrzebują prostego logo; logo z nadrukiem słownym (wykorzystujące całą nazwę) byłoby zbyt długie, aby drukować je w kółko, więc używają logo z monogramem składającym się z inicjałów ich marki, LV. 

Ale sposób, w jaki litery są połączone, nadaje mu ten stylistyczny wygląd. Po pierwsze, same litery są ząbkowane (szeryfy to właściwa nazwa dla tych małych “tagów”, które sprawiają, że litery wyglądają bardziej formalnie). Seryfy są powszechnym trendem wśród logo mody, aby marki wydawały się bardziej wyrafinowane. 

Jednakże to, co naprawdę sprawia, że logo Louis Vuitton pop jest skos na L, aby uczynić go równoległym do V. Jako część kreatywnego przemysłu, marki mody korzystają z wyglądania edgy i niekonwencjonalne, więc małe tweaks jak to, aby wywrócić swoje logo’wygląd sprawiają, że bardziej atrakcyjne. 

 

Dior

logo Dior

W przeciwieństwie do Louis Vuitton, Dior zajmuje się bardziej odzieżą, butami i produktami kosmetycznymi niż akcesoriami. Oznacza to, że posiadanie małego i kompaktowego logo nie jest ważne, ponieważ nie będą’używać go jako powtarzającego się wzoru. W rezultacie mogą eksperymentować z logo wordmark, zwłaszcza że ich nazwa ma tylko cztery litery. 

Główną cechą logo Dior jest duże D, nieproporcjonalnie większe niż jego małe odpowiedniki. To daje klientom coś, na czym mogą się skupić i zapamiętać — i “kotwicę” dla ich pamięci. 

Dla reszty typografii, Dior podąża ściśle do tradycji logo mody: wyrafinowana czcionka serif i ostry czarny kolor. Podobnie jak formalne czcionki, kolor czarny ma skojarzenia z wyrafinowaniem, a także władzą, a nawet tajemnicą, co sprawia, że doskonale pasuje do branży modowej. 

 

Giorgio Armani

Giorgio armani logo

W porównaniu z innymi markami, Giorgio Armani ma najbardziej “normalne” logo. Po pierwsze, to’jest tylko zwierzęce logo na naszej liście — maskotki zwierzęce są zwykle zarezerwowane dla bardziej przyziemnych marek, ale królewski orzeł jest jednak odpowiednie dla mody.  

Jak wyjaśniliśmy w naszym przewodnik po kształtach logo, powtarzające się linie poziome oznaczają stabilność i równowagę. W połączeniu z wyobrażeniem orła i kolorem czarnym, tworzy to silną i niemal agresywną tożsamość marki, która odpowiada klientom, którzy kupują Armaniego, aby poczuć się elitarnie. 

Wciąż, użycie pełnej nazwy firmy i przeliterowanie jej czarną czcionką serfowaną wystarcza, aby wyglądała i czuła się jak marka modowa. 

 

Miu Miu

Miu miu logo

Miu Miu bierze odstępstwo od innych trendów logo mody i robi coś całkiem oryginalnego — co również pasuje do kreatywnego przemysłu mody. Podobnie jak inne logo mody, decydują się na wordmark w kolorze czarnym. Ale podobieństwa kończą się tam. 

Dla jednej rzeczy, Miu Miu używa bezszeryfowej czcionki (“no serifs”), więc od razu natknąć się jako bardziej przystępne, a nawet bardziej przyjazny niż bardziej ekskluzywnych marek. Jednak prawdziwą gwiazdą tego logo są krzywe — ponieważ ludzkie oko naturalnie podąża za każdą linią, którą widzi, krzywe tworzą obraz, który’jest bardziej zabawny i figlarny niż, powiedzmy, proste linie i ostre rogi. 

Na szczycie tego wszystkiego, Miu Miu używa szablonowego wyglądu, aby nadać mu całkowicie unikalny styl, łatwo odróżniający się od jego bardziej dusznych odpowiedników. 

 

The North Face

The north face logo

Nie wszystkie marki modowe są… modne. The North Face robi ciężkie kurtki i celuje w outdoorowych sportowców zimowych, takich jak narciarze, ale jako producent odzieży, ich logo musi przestrzegać tych samych wytycznych, co inne marki modowe — mianowicie, że musi dobrze wyglądać na produkcie. 

Więc The North Face ma więcej swobód niż marki haute couture, a ich logo w pełni wykorzystuje. Używają bezszeryfowej czcionki, aby natknąć się na swobodną i przystępną — nie wyrafinowaną i ekskluzywną — aby odwołać się do klientów, którzy nie’naprawdę dbają o modę i po prostu chcą ciepłej kurtki. 

Krzywe również grają w tę nieformalność; jak wyjaśniliśmy powyżej, krzywe sprawiają, że obraz jest bardziej kapryśny. The North Face ma również możliwość eksperymentowania z większą ilością kolorów poza czarnym, ponieważ czarny jest kontrintuicyjny dla przystępnych, przyziemnych marek. 

 

Prada

Prada logo

Prada ma ciekawe logo, a także wzorcowe dla branży modowej, ponieważ wie, kiedy używać tradycyjnych trendów, a kiedy przełamać formę. 

Do tej pory możesz rozpoznać niektóre z zszywek logo mody: kolor czarny, czcionka serif i logo wordmark. Ale przemysł mody korzysta z kreatywności i “łamania zasad”, więc logo Prady również bierze pewne wolności, aby utrzymać go unikalnym i świeżym. Na przykład, szeryfy są w rzeczywistości kolcami, a krzywe są utrzymywane na minimalnym poziomie, nadając mu surowy, kubistyczny charakter, który sprawia, że marka wydaje się silna i bezpieczna. 

Warto również zwrócić uwagę na sprytny skręt do R. Często w logo (w każdej branży), marki będą zawierać jedyną w swoim rodzaju wariację na temat jednej z liter, aby zarówno utrzymać logo interesujące, jak i pomóc w poprawieniu rozpoznawalności marki (jak wspomniano w naszym przewodnik po tech logo, jak A w Samsung lub E w Dell). 


Versace

Versace logo

Podobnie jak Armani, Versace lubi wybierać, które trendy w logo mody śledzi, a które porzuca. Używają logo wordmark w czarnej czcionce, ale wolą prostą czcionkę bezszeryfową z prostym napisem niż coś bardziej wymyślnego.

Aby to zrekompensować, jednak (czasami) używają zbyt wymyślnego logo obrazkowego — jednego z niewielu w modzie high-end. Zarówno posągowa twarz, jak i kanciasty wzór w ramce wydają się przypominać starożytne greckie style, które z natury nadają marce modowej klasyczny i ponadczasowy charakter. 


Ray Ban

Ray Ban logo

Podobnie jak The North Face, Ray Ban nie cierpi na ograniczenia związane z markami z wyższej półki (choć nie poznałbyś tego po ich cenach). Ray Ban zajmuje się głównie okularami przeciwsłonecznymi, więc nie musi się martwić o ekskluzywność lub wyrafinowanie, jak haute couture. 

To uwalnia ich do używania odręcznej, zbyt swobodnej typografii, prawie jak podpis. To otwiera ich na biznes od praktycznie każdego — miłośnicy mody z wyższej półki mogą nosić Ray Bans obok ludzi, którzy nie wiedzą nic o świecie mody. 

 

Ralph Lauren

Ralph Lauren logo

Z wszystkich maskotek ze wszystkich branż, niewiele z nich odnosi taki sukces jak Ralph Lauren’gracz polo. Ta prosta ikona, gdy wyhaftowana na koszuli, jest nie tylko natychmiast rozpoznawalna dla większości kupujących, ale stała się teraz symbolem statusu i tożsamości — celem każdego logo. 

Poprzez mistrzowski branding w ciągu dziesięcioleci, Ralph Lauren podniósł swoje logo, aby reprezentować dokładny rodzaj najwyższej półki casual wear, którego szukają jego klienci. Każdy, kto kupi koszulę Ralph Lauren, może dzielić się tą pożądaną tożsamością, co nieustannie utrwala nową sprzedaż i nowych klientów. Oczywiście do tego rodzaju sukcesu potrzebna jest zarówno konsekwencja, jak i czas, nie wspominając o wyrazistym logo. 

Oprócz ich maskotki, Ralph Lauren gra według zasad z resztą swojego logo mody. Kiedy logo wzywa do ich nazwy, to’jest napisane w formalnej fantazyjnej czcionce, często pojawiającej się w czerni. 


Chanel

Chanel logo

Siła napędowa współczesnego przemysłu modowego, Chanel do dziś pozostaje autorytetem w dziedzinie projektowania mody, ale także marketingu modowego i brandingu. To był Coco Chanel, który spopularyzował wyłączności jako narzędzie marketingowe, ceny jej produktów tak, że nie każdy może sobie pozwolić na nie — co z kolei sprawiło, że każdy chce je!

Despite jest prekursorem wyrafinowania w nowoczesnej modzie, logo Chanel ma tendencję do unikania elitarnych trendów: zamiast tego, używają prostej czcionki bezszeryfowej i dużą ilość krzywych. Jednak odważna czarna kolorystyka i grube liternictwo utrzymują odcienie tego ekskluzywnego wyglądu, dając marce to, co najlepsze z obu światów. 

Naprawdę, to co sprawia, że logo Chanel błyszczy jest jego wspaniałym obrazem, mieszanką między logo obrazkowym a logo monogramu. Zastosowanie krzywych tworzy hipnotyzujący efekt, który utrzymuje oczy widzów zamknięte w projekcie, a jednocześnie stanowi podstawę nazwy marki z dwoma C (Coco Chanel). To nie tylko zachwyca kupujących i kusi ich do zakupu, ale także odciska markę mody w ich głowach na później.  

 

3 Porady ekspertów na temat projektowania logo mody

 

Chcesz zaprojektować logo mody dla własnej marki. Bez względu na to, w jakim stylu idziesz lub do jakiej grupy odbiorców jesteś skierowany, te 3 wskazówki pomogą Ci dostosować logo do Twojej marki jak satynową, wieczorową rękawiczkę. 

 

Pozwól typografii wykonać pracę

 

Jak widzieliśmy powyżej z 10 najlepszymi logotypami mody, większość marek w branży mody wybiera logotypy typu wordmark lub monogram. Podczas gdy okazjonalne logo obrazkowe osiąga sukces (jak Armani lub Ralph Lauren), ogólnie rzecz biorąc to's najlepiej używać tekstowych logo dla mody. Dlaczego? Używanie logotypów obrazkowych może odwrócić uwagę od wyglądu samych ubrań — logotypy tekstowe dają odzieży całą uwagę. 

Jednakże używanie logotypów workmark i monogramów daje mniej środków do komunikowania swojego stylu; you’re limited to only elements like typography and color and show off what kind of personality your brand has. Dlatego tak ważne jest, aby te decyzje się liczyły.

Tekst, który wybierzesz, czcionka, rozmiar liter i wszelkie wybory stylistyczne (jak to, że Louis Vuitton pochyla swoje L), może przekazać klientom osobowość Twojej marki i pomóc Ci przyciągnąć docelowych kupujących. Podejmuj decyzje dotyczące tekstu ostrożnie, pamiętając o swoich docelowych kupujących przez cały czas. 

Jedną z pierwszych decyzji typograficznych, które’podejmiesz, jest to, czy twoja czcionka jest serif czy sans serif. Jest to dość podstawowy wybór, ale decyduje o nadrzędnej strategii Twojego brandingu. W skrócie, wybierz szeryfy, jeśli chcesz spróbować ekskluzywnej, wyrafinowanej trasy, podczas gdy wybierz bezszeryfowe, jeśli chcesz, aby Twoja marka była bardziej przystępna i swobodna. 

 

Stick with One Color

 

Chociaż marki w innych branżach często używają schematów kolorystycznych z dwoma lub trzema kolorami (lub więcej), branding mody ma tendencję do bycia monochromatycznym, z tylko jednym kolorem. Rozumowanie jest takie samo jak to, dlaczego marka modowa stroni od logotypów obrazkowych — logo nie powinno odwracać uwagi od rzeczywistego ubrania. A ponieważ kolor jest tak ważny dla odzieży, przy użyciu wielobarwnego logo byłoby rozpraszające i czasami koliduje z rzeczywistym ubraniem lub akcesorium.

Z tego powodu, logo mody mają tendencję do bycia tylko jednym kolorem… i że jeden kolor ma tendencję do bycia czarnym. That’s no accident either; black usually goes with everything, making it the emblem color of the entire fashion industry — hence the expression, “... is the new black.”

However, you’re free to use whichever color fits your brand. Jeśli cała linia odzieżowa jest zrobiona w czerni, możesz wybrać biały lub szary ton dla swojego logo, aby pomóc w widoczności. Alternatywnie, możesz wybrać konkretny kolor, który reprezentuje Twoją markę i trzymać się tego jednego; na przykład, marki mody H&M i Uniqlo zarówno faworyzować czerwony dla ich brandingu. Co ciekawe, czerwony jest drugi po czarnym jako kolory, które przyciągają najwięcej uwagi. 

 

Krzywe są pociągające

 

Oprócz wyboru między szeryfami i bezszeryfami, musisz również wybrać stopień krzywych do linii prostych w tekście logo.Idea jest taka: linie proste i ostre kąty oznaczają stabilność, siłę i powagę, podczas gdy krzywe oznaczają zabawę, integrację i przyjazność. W zależności od tożsamości marki, chcesz wybrać odpowiednią równowagę zabawy i powagi. 

Jeśli’idziesz na całość dla ekskluzywnej, wysokiej klasy marki, ty’będziesz chciał minimalnych krzywych — spójrz na to, jak Prada zgniata krzywe w P, R i D, aby uczynić je jako dodatkowe blokowe. Ale jeśli’idziesz do dostępnej marki, która’jest dostępna dla każdego, ty’będziesz chciał więcej krzywych, jak The North Face. 

Oczywiście, większość marek będzie chciał coś pomiędzy, specjalnie dostosowane do ich własnej osobowości. That’s why we encourage you to be creative — put in only as much or as little curves as you want to fine-tune your logo for your own needs. 

 

How to Make a Fashion Logo 

 

Now that you have an idea of what goes into an effective fashion logo, the question is, how do you make one? Zasadniczo masz dwie opcje: zatrudnić kogoś do projektowania go dla Ciebie lub zaprojektować go samodzielnie. Obie mają swoje zalety i wady, więc let’s zbadać oba indywidualnie. 


Hiring a Designer

 

Profesjonalni projektanci znają na pamięć wszystkie wskazówki, sztuczki i techniki my’ve wymienione powyżej, a następnie niektóre. Kiedy zatrudniasz projektanta, freelancera lub z agencji, kupujesz ich doświadczenie tak samo jak ich czas. 

Problemem jest to, że żaden wykwalifikowany projektant nie pracuje za darmo. Najbardziej rażącym minusem zatrudniania projektanta jest koszt — utalentowani projektanci pobierają setki, a nawet tysiące dolarów za projektowanie logo. 

Czasami można znaleźć tańsze alternatywy na stronach takich jak Fiverr, ale te strony mają słaby rekord w dostarczaniu tego, co obiecali, i there’s tony ex-Fiverr użytkowników, którzy czuli, że zostali zgrani. Standard branżowy dla projektu logo wynosi około 200 dolarów, więc jeśli ktoś pobiera 5 dolarów, masz’prawo być podejrzany. 

Co więcej, nawet jeśli masz pieniądze do stracenia, może być trudno znaleźć odpowiedniego projektanta dla Ciebie. Projektowanie graficzne to kreatywna dziedzina, więc istnieje niezliczona ilość stylów artystycznych do wyboru. Musisz być pewien, że znajdziesz projektanta, który zarówno rozumie twoją wizję i jest w stanie doprowadzić ją do życia, ale to może zająć trochę czasu. 

 

Design a Logo Yourself

Logogenie's logo maker


Jeśli nie’masz wolnej gotówki w budżecie na logo, nie rozpaczaj. Podczas gdy w przeszłości mogłeś mieć ograniczone opcje, obecnie technologia rozwinęła się tak, że praktycznie każdy może zaprojektować swoje własne logo za pomocą narzędzia do projektowania logo online jak logogenie. 

W naszej erze cyfrowej, oprogramowanie do projektowania jest mniej o technicznych umiejętnościach rąk i więcej o kreatywnych pomysłach. You don’t need to master your brush strokes or pencil shading — you don’t even need steady hands. Z cyfrowymi twórcami logo, wszystko czego potrzebujesz to pomysł.

Logogenie, i inne narzędzia do projektowania online, używają szablonów, aby projekt był szybki i łatwy, nawet dla pierwszych timerów. Najpierw wybierzesz swoją branżę z rozwijanego menu. 

 

We’ve skategoryzowane nasze szablony przez potrzeby i wymagania najlepszych branż, więc znalezienie twojego jest pierwszym krokiem. Nasz algorytm wygeneruje wtedy najlepsze wybory dla Twojej branży. 

 

Po prostu wybierz ten, który Ci się podoba i zacznij edytować. Możesz dostosować każdy szablon jakkolwiek chcesz, personalizując swoje wybory dla: 

 

Główne obrazy
Nazwa firmy i slogan
Czcionka i typografia
Schematy kolorów
Rozmiary tekstu i obrazków
Umieszczenie tekstu i obrazków
Dodawanie nowych ikon
Układanie (umieszczanie jednych obrazków za lub przed innymi)

Możesz wybierać z naszej wewnętrznej biblioteki ponad 200 ikon. Szybki rzut oka pokazuje, że jest tam mnóstwo intelektualnych wyobrażeń, o których wspomnieliśmy powyżej, w tym drzewa z tęczowymi liśćmi, herby tarcz, książki, czapki absolwentów i wiele innych. 

 

Jeśli chcesz użyć bardziej zaawansowanych technik, napisaliśmy szybki przewodnik dla początkujących’do korzystania z Logogenie. To wyjaśnia wszystkie niuanse interfejsu Logogenie, w tym, jak edytować poszczególne aspekty obrazu bazowego, zmienić niektóre kolory, ale nie inne, i doskonalenie typografii. 

Używając DIY logo maker jak logogenie, można stworzyć profesjonalny poziom logo w ciągu zaledwie kilku minut. Kiedy ty’jesteś zrobiony, możesz kupić wszystkie uprawnienia i komercyjne licencjonowanie za $24.90, który przyznaje ci logo na zawsze.

Choć szablon-style projektowania działa dobrze dla pierwszych początkujących, you’ll uzyskać lepsze wyniki, jeśli kości się na niektóre podstawy projektowania graficznego przed. Czytaj nasz blog, aby uzyskać specjalne wskazówki dotyczące projektowania, prosto od ekspertów. 

Zacznij projektować swoje logo

 

Sprawdź nasze inne artykuły