Kto zaufałby marce kosmetycznej, która wygląda brzydko? Loga kosmetyczne niosą ze sobą więcej niż tylko rozpoznawalność marki - muszą zachęcić klientów obietnicą dobrego wyglądu. To jest niemal niemożliwe z logiem, które wygląda mdło lub pozbawione inspiracji.
Jeśli projektujesz logo kosmetyczne, zebraliśmy poniżej 10 najlepszych log kosmetycznych. Wyjaśniamy, co sprawia, że są one tak skuteczne i omawiamy trzy ekspertowe wskazówki, które możesz wykorzystać podczas projektowania własnego. Pokazujemy nawet, jak zaprojektować własne logo od podstaw.
1. Logo The Body Shop
Jak wyjaśniono w naszym przewodniku po kształtach loga, koła symbolizują kompletność - nawet gdy są niekompletne. The Body Shop doskonale wie o tym z prawie kompletnym kołem. Wyjaśniamy więcej w poniższych wskazówkach, ale marki kosmetyczne lubią koła, ponieważ sugerują, że marka sprzedaje to, czego klientowi brakuje, aby być kompletnym.
Jednak logo kosmetyczne The Body Shop idzie dalej niż tylko proste koło. Jako coś, co się wyróżnia, przerwa u góry jest świetna dla zapamiętywalności i utrzymania marki. Dekoracja liści laurowych nie tylko podkreśla kształt koła, ale także sprawia, że logo jest bardziej estetycznie przyjemne. Wszystkie te elementy łączą się, aby skupić uwagę na centrum, czyli najważniejszej części: nazwie marki.
Ich kolory to również mądry wybór. Wiele marek kosmetycznych decyduje się na naturalny lub organiczny klimat, dlatego zielony jest logicznym wyborem. Jednak ciemniejszy odcień zieleni używany przez The Body Shop również sugeruje biegłość i skuteczność, cenne cechy w branży z wieloma produktami, które "nie działają".
2. Logo Herbal Essences
Herbal Essences podąża za tą samą szkołą myślenia co The Body Shop: koło, nazwa w centrum i ciemniejsze odcienie zieleni. Dużą różnicą jest to, że Herbal Essences bardziej podkreśla skojarzenia z "naturalnym" - w końcu "ziołowy" jest w ich nazwie. To tłumaczy wyraźne dekoracje liści.
Inną dużą różnicą jest ich typografia. Herbal Essences używa zabawnej czcionki z dużą ilością krzywizn. Jeśli się przyjrzysz, możesz nawet zobaczyć niektóre kształty liści w literach, pogłębiając skojarzenia z naturą. Jest to również wykonane w czerni, co sprawia, że firma wydaje się bardziej poważna i skupia się bardziej na nazwie marki niż na winogronowym obramowaniu.
3. Logo Gillette
Gillette podchodzi do tego zupełnie inaczej - minimalne krzywe i wiele kanciastych prostych linii. To nie są trendy logo kosmetyczne, ale raczej unikalne trendy projektowe dla firmy sprzedającej maszynki do golenia.
Gillette używa tzw. logo typograficznego: żadnych obrazów ani maskotek, tylko stylizowana wersja nazwy marki. Pogrubiona, prosta czcionka sprawia, że wydają się twardzi i trwałe, a prostokątne litery naśladują same maszynki do golenia.
Najciekawsze aspekty tego logo są subtelne. Po pierwsze, litery są pochylone, aby całe logo wydawało się nieco bardziej ekscytujące (byłoby trochę mdłe, gdyby były tylko proste litery) i nawiązuje do ruchu do przodu podczas golenia.
Drugim jest unikalna kropka nad literą I, jakby została przecięta przez maszynkę do golenia. Użycie unikalnego skrętu jednej z liter to powszechna technika projektowania loga, aby się wyróżnić.
4. Logo Pantene
Głównym logiem Pantene jest ich nazwa; złote faliste linie nie zawsze się pojawiają, chociaż są doskonałym wyborem, biorąc pod uwagę, że marka sprzedaje głównie produkty do włosów. Ich najwyższej jakości typografia używa szeryfów w sposób, który wydaje się klasyczny, ale nie formalny. To pasuje do tożsamości ich marki, ponieważ Pantene działa w branży od dłuższego czasu i może utrzymać ten autorytatywny - ale nadal przyjazny - wygląd.
Ich schemat kolorów to potwierdza, ponieważ czarny to kolor wyrafinowania i siły (jak wspomniano w naszym przewodniku po kolorach loga). Złoto również często przywołuje uczucia starożytności i mądrości od wieków.
5. Logo Garnier
Korzystając z wielu trendów, o których wspomnieliśmy powyżej, logo Garnier gra według zasad. Używają koła dla kompletności i mocno podkreślają naturalne skojarzenia z faktycznym zielonym liściem. Podobnie jak The Body Shop, używają ciemnej zieleni, aby pokazać kompetencje, co również ułatwia odczytanie ich nazwy na tle liścia.
Wykorzystują nawet trend zmiany litery nieco dla rozpoznawalności marki, w tym przypadku litery E. Ich czcionka bezszeryfowa sprawia, że wydają się bardziej przystępne i przyjazne.
6. Sunsilk
Znany również jako Sedal lub Seda, Sunsilk używa znajomego formatu koła z ich nazwą wewnątrz. To, co wyróżnia to logo, to kolory i typografia. Użycie promienistej różowej sprawia, że wydaje się głównie kobiecy, pasujący do ich klientów docelowych, chociaż kolor może się zmieniać w zależności od produktu.
Typografia jest jednym z najlepszych atutów tego logo kosmetycznego, dlatego pozostaje taka sama na wszystkich produktach Sunsilk. Jest ekscentryczna i zabawna, z naprzemiennymi krawędziami zaokrąglonych punktów lub kątowych rogów - to rodzaj oryginalności, który zapada w pamięć zadowolonym klientom.
7. La Roche-Posay
Mimo że jest to marka kosmetyczna, logo La Roche-Posay stosuje te same techniki projektowania co najlepsze loga zdrowotne. To nie przypadek - część ich tożsamości marki polega na zrozumieniu nauki stojącej za produktami kosmetycznymi, stąd nazwa "laboratorium". Korzystanie z tych samych trendów projektowania loga co marki zdrowotne podkreśla podejście oparte na nauce.
W szczególności La Roche-Posay używa koloru niebieskiego (ulubionego zarówno przez loga zdrowotne, jak i technologiczne) zamiast zielonego, i faworyzuje prostokąty zamiast kół. Chociaż sprawia to, że marka wydaje się mniej przyjazna niż inne marki kosmetyczne, przyciąga bardziej podobnie myślących klientów, którzy preferują podejście oparte na nauce do produktów kosmetycznych.
8. Logo Head & Shoulders
Jako marka specjalizująca się w łupieżu, Head & Shoulders łączy trendy kosmetyczne i zdrowotne/medyczne, tak jak La Roche-Posay. Możesz zobaczyć tę fuzję w ich logo: kształty kolistych, aby pokazać kompletność z trendów logo kosmetycznego, ale z dominującym niebieskim kolorem z trendów logo zdrowotnego.
W tym logo dzieje się wiele, aby je urozmaicić: koła wewnątrz głównego koła przypominające jin-jang, swobodna typografia ignorująca wielkie litery i pochylenie wszystkiego (nawet kół). Wszystko to sprawia, że logo kosmetyczne Head & Shoulders jest bardziej dynamiczne i pełne przygód, nawet jeśli głównie trzyma się zasad.
9. Logo L'Oréal
Tak jak Pantene, L'Oréal wybiera logo typograficzne. Będąc w branży od ponad stu lat, mogą polegać wyłącznie na rozpoznawalności swojej nazwy, aby promować swoją markę. Mając to na uwadze, użycie logo typograficznego kładzie większy nacisk na ich nazwę, która jako długo istniejąca marka jest ich głównym atutem sprzedażowym.
Kluczem jest to, jak sprawić, aby logo typograficzne nadal wyglądało interesująco bez innych wizualizacji. Dla L'Oréal trikiem było zrobienie litery O większej niż inne litery. Ta niewielka modyfikacja nie umyka uwadze, biorąc pod uwagę, że w logo nie ma zbyt wiele do oglądania, i pomaga klientom zidentyfikować markę wśród bardziej wizualnych log.
10. Logo Dove
Na koniec kończymy z ponadczasowym logo kosmetycznym Dove. Po pierwsze, jest to typografia, która sprawia, że jest łatwo rozpoznawalne podczas zakupów. To bardzo wyraźna i oryginalna czcionka, o artystycznym stylu pisania ręcznego. Zauważ, jak okrągłe jest D, a z przerwą u góry, "ciągnie" oko widza w resztę logo.
Po drugie, jest maskotka gołębia. Po pierwsze, to tylko abstrakcyjny kształt - brak rozpraszających detali, takich jak oczy czy pióra. Podobnie jak w typografii, sam kształt używa hojnych krzywizn, które mają uspokajający i przyjazny efekt. Te krzywe są punktowane kilkoma ostrymi punktami, co sprawia, że to logo kosmetyczne nie jest zbyt nudne.
3 Wskazówki dotyczące Projektowania Logo Kosmetycznego
Czego możemy się nauczyć z najlepszych projektów logo kosmetycznych powyżej? Oto trzy praktyczne wskazówki, które możesz wziąć pod uwagę podczas projektowania własnego logo kosmetycznego.
1. Koła, aby Symbolizować Kompletność
Produkty kosmetyczne ogólnie mają służyć poprawie wyglądu osoby, uzupełniając ewentualne braki, czy to rzeczywiste, czy wyobrażone. W pewien sposób "kompletują" twój wygląd tak, jak buty mogą uzupełnić strój. Dlatego tak wiele marek kosmetycznych używa kół: aby podkreślić ten zmysł kompletności.
Jednak jest w tym więcej. Koła są również bardzo zapraszającym kształtem - ponieważ nie ma końca, przyciągają widza tak długo, jak chce. Są przydatne dla każdej marki, która korzysta z przyjazności, ale działają szczególnie dobrze w branży kosmetycznej, która sprzedaje produkty, które sprawiają, że ludzie są szczęśliwi lub podekscytowani.
Niebieskie i Zielone
Z wszystkich podejść do brandingowania dla branży kosmetycznej, dwa wyróżniają się szczególnie. Po pierwsze, są to marki, które chcą wydawać się naturalne lub organiczne, zwykle jeśli używają wyłącznie naturalnych składników, albo może po prostu mają zapachy o tematyce naturalnej. Dla tych marek zielony jest jasnym wyborem: zielony to kolor najbardziej kojarzony z naturą, więc jest to oczywisty sygnał dla klientów szukających naturalnych produktów.
Drugie podejście jest