Zacznij projektować swoje logo

10 Najlepszych logotypów kosmetycznych, co je wyróżnia od reszty

Opublikowano: 19/02/2021

Kto by zaufał marce kosmetycznej, która wygląda brzydko? Logo urody niesie więcej wagi niż tylko rozpoznawalność marki — muszą przyciągnąć klientów z obietnicą, że wygląda dobrze. To’jest prawie niemożliwe z logo, które wygląda nijakie lub uninspired. 

 

Jeśli ty’projektujesz logo urody, my’zebraliśmy 10 najlepszych logo urody poniżej. Wyjaśniamy, co sprawia, że są one tak udane i omawiamy trzy wskazówki ekspertów, które możesz zabrać ze sobą podczas projektowania własnego. Pokazujemy nawet, jak zaprojektować własne logo od podstaw. 

 

 

1. Logo The Body Shop

 

Projekt logo Beauty

 

Jak wyjaśniono w naszym przewodnik po kształtach logo, koła reprezentują kompletność — nawet jeśli’są niekompletne. The Body Shop wie o tym dobrze, stosując prawie kompletne koło. Wyjaśniamy więcej w poniższych wskazówkach, ale marki kosmetyczne lubią okręgi, ponieważ sugerują, że marka sprzedaje to, czego brakuje klientowi, aby być kompletnym. 

Ale The Body Shop’logo piękna wykracza poza zwykłe koło. Jako coś, co wyróżnia się, przerwa na górze jest świetna dla zapamiętywalności i utrzymania marki. Dekor z liści laurowych nie tylko podkreśla okrągły kształt, ale także sprawia, że logo jest bardziej estetyczne. Wszystkie te elementy łączą się, aby zachować ostrość w centrum, najważniejszej części: nazwy marki. 

Jego kolory to również mądry wybór. Wiele marek kosmetycznych decyduje się na naturalne lub organiczne wibracje, więc zieleń jest logicznym wyborem. Ale ciemniejszy odcień zieleni używany przez The Body Shop również insynuuje adeptów i skuteczność, cenne cechy w branży z dużą ilością produktów, które “nie’działają.” 

 

 

2. logo Herbal Essences

 

Beauty logo design

 

Herbal Essences podąża tą samą szkołą myślenia co Body Shop: koło, nazwa w centrum i ciemniejsze odcienie zieleni. Duża różnica polega na tym, że Herbal Essences uderza w “naturalne” konotacje mocniej — w końcu “ziołowe” jest w ich nazwie. To wyjaśnia prominentne dekoracje z liści. 

Inna duża różnica to ich typografia. Herbal Essences używa zabawnej czcionki z dużą ilością krzywych. Jeśli przyjrzysz się uważnie, możesz nawet zobaczyć kilka kształtów liści w liternictwie, pogłębiając skojarzenia z naturą. Jest ona również wykonana w kolorze czarnym, co sprawia, że firma wydaje się bardziej poważna i skupia się bardziej na nazwie marki niż na winnej ramie.

 


3. Logo Gillette

 

Beauty logo design
 

Gillette bierze zupełnie inne podejście — minimalne krzywe i dużo blokowych linii prostych. To nie są’trendy w logo urody, ale raczej unikalne trendy w projektowaniu dla firmy, która sprzedaje maszynki do golenia. 

 

Gillette używa tego, co’nazywa się logo wordmark: żadnych obrazów lub maskotek, tylko stylizowana wersja nazwy marki. Śmiała, prosta czcionka sprawia wrażenie twardej i trwałej, a prostokątne litery naśladują same maszynki do golenia.

Najciekawsze aspekty tego logo są subtelne. Po pierwsze, litery są pochylone, co sprawia, że całe logo wydaje się nieco bardziej ekscytujące (byłoby trochę nijakie, gdyby to były tylko proste litery) i nawiązuje do ruchu naprzód w goleniu.

Drugie to unikalna kropka litery I, jakby została przecięta przez brzytwę. Używanie unikalnego skrętu na jednej z liter jest powszechną techniką projektowania logo dla wyróżnienia się.

 

 

4. logo Pantene

 

Projekt logo urody
 
Głównym logo Pantene’jest ich nazwa; złote faliste linie nie zawsze pojawiają się razem z nią, choć są świetnym wyborem, biorąc pod uwagę, że marka sprzedaje głównie produkty do włosów. Znakomita typografia wykorzystuje szeryfy w sposób, który wydaje się klasyczny, ale nie formalny. To pasuje do tożsamości marki, ponieważ Pantene jest w branży od dłuższego czasu i może ściągnąć autorytatywny — ale wciąż przyjazny — wygląd. 

 

Jego schemat kolorów to potwierdza, ponieważ czarny jest kolorem wyrafinowania i władzy (jak wspomniano w naszym przewodniku po kolorach logo). Złoto, również, ma tendencję do wyczarowywania uczuć starożytności i wiekowej mądrości.


5. Logo Garnier

 

Beauty logo design

Używając wielu trendów, które wymieniliśmy powyżej, Garnier’logo gra go przez książkę. Używają okręgu dla kompletności i silnie oddziałują na naturalne konotacje z rzeczywistą wizualizacją zielonego liścia. Podobnie jak w przypadku The Body Shop, Garnier używa ciemnej zieleni, aby zademonstrować swoją kompetencję, co również ułatwia odczytanie nazwy na tle liści.

Oni nawet używają trendu lekkiej zmiany litery dla rozpoznania marki, w tym przypadku E. Ich bezszeryfowa czcionka również sprawia, że wydają się bardziej przystępni i przyjaźni.

 

6. Sunsilk

 

Beauty logo design

Znany również jako Sedal lub Seda, Sunsilk używa znanego formatu koła z ich nazwą w środku. To, co wyróżnia logo to kolory i typografia. Zastosowanie promiennego różu sprawia, że logo wydaje się być przede wszystkim kobiece, dopasowane do docelowych klientów, chociaż kolor może się zmieniać w zależności od produktu. 

 

Typografia jest jednym z najlepszych atutów logo Sunsilk, dlatego też pozostaje taka sama na wszystkich produktach tej marki. Jest zadziorna i zabawna, z naprzemiennymi krawędziami w postaci zaokrąglonych punktów lub kanciastych rogów; to rodzaj oryginalności, która zapada w pamięć zadowolonych klientów.

 

7. La Roche-Posay

 

Beauty logo design

Mimo, że jest to marka kosmetyczna, logo La Roche-Posay wykorzystuje te same techniki projektowania, co najlepsze logo zdrowotne. To’s nie przypadek — część ich tożsamości marki jest zrozumienie nauki za produktami kosmetycznymi, stąd nazwa “laboratorium.” Korzystanie z tych samych trendów projektowania logo jako marek zdrowotnych podkreśla, że podejście oparte na nauce. 

 

Specjalnie, La Roche-Posay używa koloru niebieskiego (ulubionego zarówno w logotypach zdrowotnych, jak i technologicznych) zamiast zielonego i faworyzuje prostokąty zamiast kół. Chociaż te sprawiają, że marka wydaje się mniej przyjazna niż inne marki kosmetyczne, przemawiają one bardziej do podobnie myślących klientów, którzy preferują oparte na nauce podejście do produktów kosmetycznych. 

 

 

8. logo Head & Shoulders

 

Beauty logo design

 

Jako marka specjalizująca się w łupieżu, Head & Shoulders łączy w sobie trendy urody i medyczne/zdrowotne, podobnie jak La Roche-Posay. Możesz zobaczyć tę fuzję w ich logo: okrągłe kształty, aby pokazać kompletność z trendów beauty logo, ale z dominującym niebieskim kolorem z trendów health logo. 

 

W tym logo wiele się dzieje: koła wewnątrz głównego okręgu przypominające yin-yang, swobodna typografia, która ignoruje wielkie litery, i skosy na wszystkim (nawet na kołach). Wszystkie te elementy sprawiają, że logo Head & Shoulders jest bardziej dynamiczne i pełne przygód, nawet jeśli w większości przypadków działa zgodnie z zasadami.

 

9. Logo L’Oréal

 

Projekt logo urody

Podobnie jak Pantene, L’Oréal wybiera logo typu wordmark. Będąc w branży od ponad stu lat, mogą czerpać z samej rozpoznawalności nazwy, aby napędzać swoją markę. Mając to na uwadze, użycie logo wordmark kładzie większy nacisk na ich nazwę, która jako marka o długiej tradycji jest ich głównym punktem sprzedaży. 

 

Kluczem jest to, jak sprawić, by logo wordmark nadal wyglądało interesująco bez innych elementów wizualnych. W przypadku L’Oréal, sztuczka polegała na tym, aby O było większe niż pozostałe litery. Ta niewielka modyfikacja nie pozostaje niezauważona, biorąc pod uwagę, że w logo nie ma zbyt wiele do oglądania, a pomaga klientom zidentyfikować markę pośród bardziej wizualnych logo. 

 


10. Logo Dove

Beauty logo design

 

Na zakończenie przedstawiamy ponadczasowe logo beauty firmy Dove. Po pierwsze, jest’typografia, dzięki której jest łatwo rozpoznawalne podczas zakupów. To’bardzo wyrazisty i oryginalny font, o artystycznym, odręcznym stylu. Zauważ, jak okrągłe jest D, a dzięki przerwie na górze, “przyciąga” oko widza’do reszty logo. 

Po drugie, jest’maskotka gołąbka". Na początek, to’tylko abstrakcyjny kształt — bez rozpraszających szczegółów jak oczy czy pióra. Podobnie jak typografia, sam kształt wykorzystuje obfite krzywizny, które mają uspokajający i przyjazny efekt. Te krzywe są punktowane z kilkoma ostrymi punktami, chociaż, utrzymując to logo piękno z coraz zbyt nudne. 

 

3 wskazówki dotyczące projektowania logo urody

 

Czego możemy się nauczyć z najlepszych projektów logo urody powyżej? Oto trzy praktyczne wskazówki, jak zaprojektować własne logo urody.

 

1. Koła symbolizujące kompletność

 

Produkty kosmetyczne w ogóle są przeznaczone jako pomoc dla osoby irsquo;wygląd, uzupełniając wszelkie braki, czy prawdziwe lub wyobrażenia. W pewnym sensie “uzupełniają” swój wygląd, tak jak buty mogą uzupełnić strój. To dlatego tak wiele marek kosmetycznych używa kółek: aby wczuć się w to poczucie kompletności. 

Ale to nie wszystko. Koła są również bardzo zachęcającym kształtem — ponieważ nie ma’końca, wciągają widza na tak długo, jak chcą. They’are useful for any brand that benefits from friendlyliness, but work especially well in the beauty industry, which sells products that make people happy or excited. 

 

Blues and Greens

 

Z wszystkich podejść do brandingu w branży kosmetycznej, dwa w szczególności się wyróżniają. Po pierwsze, marki, które chcą sprawiać wrażenie naturalnych lub organicznych, zwykle jeśli używają całkowicie naturalnych składników, a może po prostu mają naturalne zapachy. Dla tych marek, zielony jest oczywistym wyborem: zielony jest kolorem najbardziej kojarzonym z naturą, więc jest to oczywista wskazówka dla klientów szukających naturalnych produktów.

Drugie podejście jest bardziej kliniczne, marki kosmetyczne oparte na nauce. Zamiast używać naturalnych składników, marki te zachęcają do używania (bezpiecznych) mieszanek chemicznych inspirowanych nauką lub technologią. Idea jest taka, że dla tych marek niebieski działa najlepiej; niebieski to kolor zarówno spokoju, jak i zaufania, które przeciwdziałają podejrzeniom ludzi’o nową naukę. That’s why blue is also a common logo design trend among the best tech logos. 

 

Typografia jest kluczowa

 

Przemysł kosmetyczny jest bardzo konkurencyjny, nie brakuje w nim marek. Dlatego też nazwa Twojej firmy ma kluczowe znaczenie, jeśli klienci nie zapamiętają Twojej nazwy, zgubi się ona w morzu konkurencji.

Choć rzeczywiste nazewnictwo twojej marki jest kluczowe, użycie przejmującej typografii w twoim logo piękna może pomóc ogromnie. Typografia nie tylko może wpłynąć na to, jak ludzie postrzegają Twoją markę, jak Pantene’klasyczny wygląd czy Herbal Essences’kapryśny wygląd— ale także może zwiększyć zapamiętywalność. Spróbuj znaleźć czcionkę i styl, który najlepiej pasuje do tożsamości Twojej marki: jeśli nie znasz się na typografii, możesz sprawdzić nasz przewodnik po czcionkach logo. 

 

Jak zaprojektować logo urody 

 

Teraz, gdy masz już pomysł na to, co wchodzi w skład skutecznego logo urody, pytanie brzmi: jak je stworzyć? Zasadniczo masz dwie opcje: zatrudnić kogoś do zaprojektowania go dla Ciebie lub zaprojektować go samodzielnie. Obydwie mają swoje zalety i wady, więc pozwól’s zbadać oba indywidualnie. 

>.


Zatrudnienie projektanta

 

Profesjonalni projektanci znają na pamięć wszystkie wskazówki, sztuczki i techniki, o których wspomnieliśmy powyżej, a nawet kilka. Kiedy zatrudniasz projektanta, freelancera lub agencję, kupujesz ich wiedzę tak samo jak ich czas.

Problemem jest to, że żaden wykwalifikowany projektant nie pracuje za darmo. Najbardziej rażącym minusem zatrudniania projektanta jest koszt — utalentowani projektanci pobierają setki, a nawet tysiące dolarów za projekt logo. 

 

Czasami można znaleźć tańsze alternatywy na stronach takich jak Fiverr, ale te strony mają słaby rekord w dostarczaniu tego, co obiecali, i tam’s tony ex-Fiverr użytkowników, którzy czuli się zgrywanie. Standard branżowy dla projektu logo wynosi około 200 dolarów, więc jeśli ktoś pobiera 5 dolarów, masz’prawo być podejrzany. 

Co więcej, nawet jeśli masz pieniądze do stracenia, może być trudno znaleźć odpowiedniego projektanta dla Ciebie. Projektowanie graficzne jest kreatywną dziedziną, więc istnieją niezliczone style artystyczne do wyboru. Musisz być pewny, aby znaleźć projektanta, który zarówno rozumie swoją wizję i jest w stanie przynieść go do życia, ale to może zająć czas. 

 

Zaprojektuj logo sam

 

Jeśli nie masz wolnych środków w budżecie na logo, nie rozpaczaj. Podczas gdy w przeszłości mogłeś mieć ograniczone możliwości, obecnie technologia rozwinęła się tak, że praktycznie każdy może zaprojektować swoje własne logo za pomocą narzędzia do projektowania logo online jak logogenie. 

 

 

W naszej erze cyfrowej, oprogramowanie do projektowania jest mniej o technicznych umiejętności swoich rąk i więcej o swoich kreatywnych pomysłów. You don’t need to master your brush strokes or pencil shading — you don’t even need steady hands. Z cyfrowymi twórcami logo, wszystko czego potrzebujesz to pomysł.

Logogenie, i inne narzędzia do projektowania online, używają szablonów, aby projekt był szybki i łatwy, nawet dla pierwszych użytkowników. Najpierw wybierzesz swoją branżę z rozwijanego menu. 

 

Kreator logo Logogenie

 

We’ve skategoryzowane nasze szablony przez potrzeby i wymagania najlepszych branż, więc znalezienie twój jest pierwszym krokiem. Nasz algorytm wygeneruje następnie najlepsze wybory dla Twojej branży. 

 


Po prostu wybierz ten, który Ci się podoba i zacznij edytować. Możesz dostosować każdy szablon jak tylko chcesz, personalizując swoje wybory pod kątem: 

 

Główne obrazy
Nazwa firmy i slogan
Czcionka i typografia
Schemat kolorów
Rozmiary tekstu i zdjęć
Rozmieszczenie tekstu i obrazków
Dodawanie nowych ikon
Layering (umieszczanie jednych obrazków za lub przed innymi)

 

Możesz wybrać z naszej wewnętrznej biblioteki ponad 200 ikon. Szybki rzut oka pokazuje, że jest tam mnóstwo intelektualnych obrazów, o których wspomnieliśmy powyżej, w tym drzewa z tęczowymi liśćmi, herby tarcz, książki, czapki absolwentów i wiele innych.

 

Jeśli chcesz używać bardziej zaawansowanych technik, napisaliśmy szybki przewodnik dla początkujących’do korzystania z Logogenie. To wyjaśnia wszystkie niuanse interfejsu Logogenie, w tym, jak edytować poszczególne aspekty obrazu bazowego, zmienić niektóre kolory, ale nie inne, i doskonalić swoją typografię. 

 

Używając DIY logo maker jak logogenie, możesz stworzyć profesjonalne logo w ciągu kilku minut. Kiedy’jesteś zrobiony, można kupić wszystkie uprawnienia i komercyjne licencjonowanie za 24,90 dolarów, co daje ci swoje logo na zawsze. 

 

Choć szablon-stylu projektowania działa dobrze dla początkujących, you’ll uzyskać lepsze wyniki, jeśli kości się na niektóre podstawy projektowania graficznego przed. Czytaj nasz blog, aby uzyskać specjalne wskazówki dotyczące projektowania, prosto od ekspertów.

 

Sprawdź nasze inne artykuły

x