Zacznij projektować swoje logo

10 najlepszych logotypów żywności i napojów oraz jak stworzyć własne

Opublikowano: 11/04/2020
Logo żywności i napojów Logogenie
 
 
 
Od Chef Boyardee do Whole Foods, każdy w branży żywności, napojów i artykułów spożywczych potrzebuje logo. Czy maskotka kreskówki, aby zachwycić dzieci, czy może kalambury żywności, aby zachwycić dorosłych, logo żywności i napojów może zrobić dobre wrażenie, poprawić rozpoznawalność marki, a nawet sprawić, że ludzie będą trochę głodni!  
 
Ale nawet jeśli’jesteś bardziej “Małą Debbie” niż “Sławnym Amosem,”, nadal możesz uzyskać najwyższej klasy logo, które pasuje do Twojego budżetu. W tym przewodniku, my’będzie analizować dziesięć z najlepszych żywności i napojów logo i wymienić kilka praktycznych wskazówek projektowych, dzięki czemu można robić profesjonalną jakość żywności i napojów  logo na własną rękę. 
 
10 najlepszych logo żywności & napojów
 
Spacer po alejce każdego supermarketu i ty’zobaczysz dziesiątki unikalnych logo — ale niektóre są lepsze niż inne. Poniżej zbieramy dziesięć najlepszych logo żywności i napojów i wyjaśniamy, co czyni je tak wspaniałymi, więc wiesz, do czego dążyć.
 
 

Whole Foods Market

 
Logo Whole foods
 
 
 
Mimo, że logo Whole Foods nie jest’typowym logo dla branży spożywczej i napojów, to jest dobrze wykonane, więc dobre miejsce do rozpoczęcia. Główny nacisk położony jest na typografię i wygląd słów “whole foods.” Jedynym obrazem jest owoc w O, ale to działa na ich korzyść, ponieważ to daje mu dodatkową uwagę. W bardziej ruchliwym logo, zamieniając O w owoc może zostać niezauważone, ale tutaj to’jest centralnym punktem centralnym. 
 
Kolor zielony nie jest’częstym wyborem dla przemysłu spożywczego, ale jest to’mądry wybór dla Whole Foods ze względu na ich tożsamość marki. Whole Foods chce, aby ludzie kojarzyli ich markę z takimi pojęciami jak  “naturalny,” “świeży,” i “zdrowy,” a zielony wyczarowuje wszystkie te.
 
 

Kellogg’s

 
Logo firmy Kellogg's
 
 
Wordmark logo — logo, które są tylko nazwą firmy — są znalezione bardziej w formalnych branżach, takich jak prawne lub finansowe, ponieważ one’są bardziej ascetyczne. Kellogg’s shakes off, że formalność z ich bubbly, zabawne czcionki; samo słowo staje się obrazem. 
 
Ponieważ jedyną wizualizacją są litery, Kellogg’s bardzo starannie je zaprojektował. Po bliższym przyjrzeniu się, zauważysz drobne i celowe niespójności, takie jak dwie L są różnej wysokości lub dwie G mają różne szczyty. Jeśli ’projektujesz logo wordmark, musisz zejść w chwasty, aby litery były tak dynamiczne, jak to możliwe, w przeciwnym razie ryzykujesz posiadanie nudnego logo. 
 
You’ll również zauważyć kolor, żywy czerwony, pomaga utrzymać logo interesujące. Korzystanie z przyciągających wzrok kolorów to kolejna sztuczka projektanta eksperta do sprucing up logo wordmark. 
 

McCormick 

 
Logo firmy McCormick
 
 
 
Słynny z ich przypraw, McCormick przyjmuje inne podejście niż inne typowe logo żywności. Kwadraty, linie proste i czcionki szeryfowe to elementy używane w bardziej poważnych firmach i wydają się nie na miejscu dla żywności, ale McCormick używa ich na swoją korzyść.
 
Dlaczego więc to logo w ogóle działa? McCormick’sztuczka jest kolor. Na początek, podobnie jak Kellogg’s, McCormick wykorzystuje żywy czerwony, aby inaczej sztywne logo wydawało się bardziej zabawne. Ponadto, kolor odróżnia M i C w pudełku, pozwalając na bardziej artystyczne wizualizacje. 
 
Połączenie M i C jest doskonałym przykładem znaczenia kreatywności w projektowaniu logo. Połączenie tych liter sprawia, że logo jest bardziej pamiętne, ale zastosowanie go jest bardziej zawiłe niż wygląda. Na przykład styl liter został wybrany z uwagą, aby M i C mogły się połączyć w linii prostej. Nawet po połączeniu, były one oddzielone małą przerwą dla czytelności. 
 
 

Dole

 
Logo firmy McCormick
 
 
W przypadku Dole zaczynamy rozpoznawać pewne wspólne cechy logotypów żywności. Kolor czerwony, niebieskie akcenty i powtarzające się wyobrażenie słońca. 
 
Dole’logo jest tak potężny, ponieważ to’jest prosty — inny logo wordmark, ale jazzed up z centralnym obrazem słońca. Promienie słońca działają jak linie wiodące, aby przyciągnąć uwagę, dobra technika dla logo. Centrowanie go wokół O w Dole jest lukier na torcie. . 
 
Niebieskie dno jest również warte wspomnienia. Niebieski jest przydatny kolor akcentu dla logo żywności, ponieważ podstawy ciepłych odcieni, zwłaszcza czerwony. Kontrast sprawia, że dwa kolory grają poza sobą — ale tylko wtedy, gdy there’jest minimalna ilość niebieskiego. Nie chcesz, aby twoje kolory konkurowały ze sobą. 
 

Homespun Chili

 
Logo firmy McCormick
 
 
Odchodząc od marek domowych, Homespun Chili ma dodatkowy cel dla swojego logo: sprawić, by ludzie zapamiętali ich nazwę. Małe firmy spożywcze muszą starać się jeszcze bardziej ze swoim logo, jeśli chcą, aby stało się ono tak rozpoznawalne jak logo liderów branży. 
 
Homespun Chili opiera się na wspólnych trendach, takich jak obrazowanie żywności i kolor czerwony, ale stawia nowy, dziwaczny spin na nich dla dodatkowej zapamiętywalności. Wiry i pętle są jednymi z najbardziej zabawnych obrazów, które można wykorzystać, więc to logo przedstawia nieznaną firmę jako przyjazną i zapraszającą. 
 
 

Swirl

 
Logo firmy McCormick
 
 
Logo Swirl pokazuje, że można używać alternatywnych stylów dla logo żywności, nawet minimalizmu. Czasami opłaca się wyróżnić, a Swirl’logo właśnie to robi. 
 
To utrzymuje niektóre z trendów logo żywności, ale stawia niestandardowy twist na nich. Na przykład, mają zdjęcie żywności, ale to’jest zrobione w oryginalnym stylu. You’ll również zauważyć, że sprzyjają różowy zamiast czerwony jak inne logo żywności. Różowy ma te same przyciągające uwagę korzyści jak czerwony, i jest tuż obok na kole kolorów. 
 
 

Chiquita

 
Logo firmy Chiquita
 
 
Chiquita wprowadza pojęcie maskotki do naszej listy. “Panna Chiquita,” jak ją’oficjalnie nazwano, została po raz pierwszy narysowana przez popularnego rysownika Dika Browne'a, twórcę pasków prasowych “Hagar the Horrible” i “Hi and Lois,” i wzorowana na prawdziwej piosenkarce-tancerce Carmen Mirandzie. Jej tropikalna kultura uzupełnia flagowy produkt firmy Chiquita’- banany. 
 
Zauważ, jak, ponieważ naklejki Chiquita są tak małe, postać jest rysowana bardzo uproszczona, aby zwiększyć widoczność. To dobra lekcja: zawsze pamiętaj o tym, gdzie pojawi się Twoje logo, kiedy je projektujesz. 
 
Inną interesującą taktyką jest użycie koloru niebieskiego. Zazwyczaj niebieski jest używany tylko jako drugorzędne kolory lub akcenty w logo żywności, ale Chiquita ma sztuczkę w rękawie — wiedzą, że te naklejki będą na jasnych żółtych bananów, które pary doskonale dla niebieskiego. Patrząc na całego banana, naklejka jest tylko mała część, co oznacza, że niebieski jest nadal ostatecznie tylko kolor akcentu. 
 
 

Horizon Organic

 
Horizon organic logo
 
 
 
Horizon Organic specjalizuje się w produktach mlecznych, więc krowa czyni dobrą maskotkę. Styl kreskówki sprawia, że jest ona bardziej atrakcyjna dla dzieci, głównego rynku produktów mlecznych, a w szczególności mleka. Nawet jeśli to nie one kupują, dzieci mają wpływ na decyzje o zakupie.
 
Podobnie jak Whole Foods, Horizon Organic używa logo, aby skojarzyć swoją markę z takimi pojęciami jak “zdrowe” i “naturalne.” Jednak wybierają obraz Ziemi, aby osiągnąć te same cele. 
 
 

Ziemna farma

 
Earth bound logo
 
 
Earthbound Farm łączy wiele innych technik, które my’widzieliśmy w poprzednich logo: kolor czerwony, obrazy słońca i zielony, aby wydawać się zdrowym i naturalnym. Zastosowanie tych trendów pokazuje, że projektanci Earthbound Farm stworzyli ten jeden przez książkę dla skutecznego i wydajnego logo. 
 
 

Betty Crocker

 

Betty cocker logo

 
 
Na czele ikonicznej marki, logo Betty Crocker przetrwało dekady z tylko niewielkimi zmianami. Ta spójność czyni cuda dla rozpoznawalności marki, ponieważ lojalni klienci muszą tylko szukać czerwonej łyżki na pudełku. 
 
Chociaż typografia logo Betty Crocker zmieniła się nieco, zawsze zachowywała ten odręczny styl, prawie jak podpis. Jest to świetny wybór dla wydawania się osobistym ze swoimi klientami, zwłaszcza gdy nazwa firmy jest osobą’imię. 
 
Czerwona łyżka sama w sobie jest na nosie. Łyżka, zwłaszcza drewniana łyżka do gotowania, przypomina o pieczeniu i zaznacza odpowiednie pola dla szefów kuchni i kucharzy, którzy faworyzują produkty Betty Crocker. A czerwony, jak już wiesz, pasuje do przemysłu spożywczego doskonale. 
 
 

How to Design Your Own Food & Drink Logo: 5 Expert Tips

 
Na podstawie tego, co’widzieliśmy powyżej, oto 5 wskazówek takeaway do projektowania własnego logo żywności. 
 
 

Czerwony i inne ciepłe kolory

 
 
To’nie przypadek, że prawie wszystkie najlepsze logotypy żywności używały czerwieni. Projektanci eksperci wiedzą, że czerwony powoduje zwiększenie głodu, rzekomo z powodu jego konotacji z krwią. To wyjaśnia, dlaczego większość głównych marek spożywczych używa czerwieni, i to dużo. 
 
Red pasuje dobrze z innymi ciepłymi kolorami, takimi jak żółty lub pomarańczowy, dlatego często widzisz je używane jako kolory akcentujące. Ciepłe kolory w ogóle mają tendencję do bycia szczęśliwszym i przyjaźniejszym, co pasuje do przemysłu spożywczego, ponieważ, w jego rdzeniu, jedzenie czyni ludzi szczęśliwymi. 
 
Pink, zbyt, jest często używany w brandingu żywności, choć nie zamiennie. Różowy jest jednym z najlepszych wyborów kolorystycznych dla słodyczy i cukierków (lub lodów, jak Swirl), przypominając o młodości, kiedy te pokarmy były bardziej znaczące. 
 
 

Apetyczne jedzenie w logo

 
 
Jednym z celów logo jest przekazanie tego, co robisz natychmiast poprzez wizualizacje. Mając to na uwadze, to’jest oczywiste, aby włączyć zdjęcia żywności w swoim logo, zwłaszcza gdy zintegrowane z resztą logo, jak Whole Foods. 
 
Ale skoro i tak’włączasz obraz jedzenia, to równie dobrze możesz sprawić, że będzie wyglądał smakowicie. Apetyczne jedzenie w logo nie tylko komunikuje, co oferujesz, ale także kusi ludzi, aby mieć kęs. Jedzenie ma tak pierwotny wpływ na nas, nawet widząc obraz tego wystarczy, aby nasze usta woda. 
 
Oczywiście, inne symbole reprezentują jedzenie, jak również. Przybory takie jak widelce czy Betty Crocker’drewniana łyżka również sygnalizują przemysł spożywczy, podobnie jak rośliny, z których wyrastają owoce i warzywa. 
 
Jeśli you’are narrowing in on healthy foods, like natural or organic, you have a lot of new icons open to you. Słońce jest popularne, ponieważ oznacza wzrost, zdrowie i szczęście.  
 
 

Odniesienia kulturowe dla typów kuchni

 
 
Wiele potraw jest ściśle związanych z geografią i kulturą. Czasami jest to’gdzie jedzenie samo pochodzi; innym razem, jest to’kultura, która używa jedzenia mocno w ich kuchni. Tego rodzaju mózgowe skojarzenia są kopalnią złota dla projektowania logo, ponieważ są to skróty do komunikacji.
 
Jeśli żywność, którą’sprzedajesz ma powiązania kulturowe, pochyl się nad nimi (z szacunkiem, oczywiście). Panna Chiquita jest dobrym przykładem, ponieważ jej sukienka przypomina tropiki, z których pochodzą banany. Widzisz tę technikę dużo z restauracji, które koncentrują się na pewnym rodzaju kuchni, na przykład, czaszki cukrowe używane do kuchni meksykańskiej. 
 
 

Maskotki

 
 
Wszyscy mamy swoje ulubione maskotki płatków śniadaniowych, don’nie? Maskotki mogą znaleźć wygodne miejsce w przemyśle spożywczym, który jest stosunkowo bardziej zabawny niż inne branże
 
Maskotki są z pewnością bardziej atrakcyjne dla młodszych rynków, które, jak powiedzieliśmy powyżej, nadal wpływają na decyzje zakupowe. Jeśli’sprzedajesz dzieciom, antropomorficzna maskotka z kreskówki to bezpieczny zakład. 
 
Dla dorosłych, chociaż, bardziej realistyczne maskotki żywności w logo mogą pomóc w humanizacji marki, dzięki czemu wydają się bardziej jak osobisty przyjaciel niż korporacja bez twarzy. Pomyśl o Betty Crocker lub Cioci Jemimie — ludzie mówią o tych firmach, jakby’były żywymi, oddychającymi ludźmi. 
 
 

Kręgi i krzywe

 
 
Ostatnio, ponieważ przemysł spożywczy ma tendencję do bycia bardziej upbeat i pozytywnym, korzysta z okrągłych i krzywych kształtów. Pod względem estetyki, krzywe sprawiają, że oko porusza się lub “tańczyandrdquo;, podczas gdy linie proste są bardziej sztywne i duszne. Jasne, proste linie działają dobrze, jeśli’demonstrujesz stabilność lub biegłość, ale dla przemysłu spożywczego, to’jest bardziej o “dobrej zabawie.” 
 
W logo, koła są najczęściej używane do obramowania logo, jak w przypadku Whole Foods i Chiquita (i Betty Crocker, do pewnego stopnia). Okrągłe ramki są idealne, jeśli chcesz mieć tradycyjne logo, ale nie jeśli chcesz czegoś bardziej nowoczesnego lub nieortodoksyjnego. 
 
Jeśli chcesz oderwać się od stada, możesz nadal używać krzywych głównie w jakichkolwiek wizualizacjach, których używasz, czy to zdjęcia jak Horizon Organic, czy typografia twoich liter jak Swirl. Możesz nawet “zmiękczyć” kanciaste rogi przez ich zaokrąglenie, dobra technika projektowania, jeśli chcesz, aby imponujące logo było trochę przyjaźniejsze. 
Logogenie's food logo maker
 

Jak zrobić logo dla żywności i napojów

 
 
Teraz, gdy masz pomysł, co idzie do skutecznego logo żywności i napojów, pytanie brzmi, jak zrobić jeden? Zasadniczo masz dwie opcje: zatrudnić kogoś do projektowania go dla Ciebie lub zaprojektować go samodzielnie. Obie mają swoje zalety i wady, więc pozwól’s zbadać oba indywidualnie. 
 
 

Zatrudnianie projektanta

 
 
Profesjonalni projektanci znają na pamięć wszystkie wskazówki, sztuczki i techniki, które wymieniliśmy powyżej, a następnie niektóre. Kiedy zatrudniasz projektanta, freelancera lub z agencji, ty’kupujesz ich doświadczenie tak samo jak ich czas. 
 
Problemem jest to, że żaden wykwalifikowany projektant nie pracuje za darmo. Najbardziej rażącym minusem zatrudniania projektanta jest koszt — utalentowani projektanci pobierają setki lub nawet tysiące dolarów za projekt logo. 
 
Czasami można znaleźć tańsze alternatywy na stronach takich jak Fiverr, ale te strony mają słaby rekord w dostarczaniu tego, co obiecali, i there’s tony ex-Fiverr użytkowników, którzy czuli się zgrywani. Standard branżowy dla projektu logo jest około 200 dolarów, więc jeśli ktoś pobiera 5 dolarów, ty’masz prawo być podejrzany. 
 
Co więcej, nawet jeśli masz pieniądze do stracenia, może być trudno znaleźć odpowiedniego projektanta dla Ciebie. Projektowanie graficzne jest kreatywną dziedziną, więc istnieją niezliczone style artystyczne do wyboru. Musisz być pewien, aby znaleźć projektanta, który zarówno rozumie swoją wizję i jest w stanie przynieść go do życia, ale to może zająć czas. 
 
 

Samodzielne projektowanie logo

 
 
Jeśli nie’masz wolnej gotówki w budżecie na logo, don’nie rozpaczaj. Podczas gdy w przeszłości mogłeś mieć ograniczone opcje, obecnie technologia rozwinęła się tak, że praktycznie każdy może zaprojektować swoje własne logo za pomocą narzędzia do projektowania logo online, takiego jak logogenie. 
 
W naszej erze cyfrowej oprogramowanie do projektowania jest mniej o technicznych umiejętnościach twoich rąk, a bardziej o twoich kreatywnych pomysłach. You don’t need to master your brush strokes or pencil shading — you don’t even need steady hands. Z cyfrowych twórców logo, wszystko czego potrzebujesz to pomysł.
 
Logogenie, i inne narzędzia do projektowania online, używają szablonów, aby projektowanie było szybkie i łatwe, nawet dla osób, które po raz pierwszy biorą udział w projekcie. Najpierw wybierzesz swoją branżę z rozwijanego menu. 
 
 
Zaklasyfikowaliśmy nasze szablony według potrzeb i wymagań najlepszych branż, więc znalezienie Twojej jest pierwszym krokiem. Nasz algorytm wygeneruje następnie najlepsze wybory dla Twojej branży. 
 
Logogranie logo żywności
 

Po prostu wybierz ten, który Ci się podoba i zacznij edytować. Możesz dostosować każdy szablon jakkolwiek chcesz, personalizując swoje wybory dla: 

 
- Główne obrazy
- Nazwa firmy i hasło reklamowe
- Czcionka i typografia
- Schemat kolorów
- Rozmiary tekstu i obrazów
- Umieszczenie tekstu i zdjęć
- Dodawanie nowych ikon
- Układanie warstw (umieszczanie niektórych obrazów za lub przed innymi)
 
 
Możesz wybrać z naszej wewnętrznej biblioteki ponad 200 ikon. Szybki rzut oka pokazuje, że jest tam mnóstwo intelektualnych wyobrażeń, o których wspomnieliśmy powyżej, w tym drzewa z tęczowymi liśćmi, herby tarcz, książki, czapki absolwentów i inne. 
 
 
 
Używając DIY logo maker jak logogenie, można stworzyć profesjonalny-tier logo w ciągu zaledwie kilku minut. Kiedy’jesteś gotowy, można kupić wszystkie uprawnienia i komercyjne licencjonowanie za 24,90 dolarów, które przyznaje Ci swoje logo na zawsze. 
 
Chociaż szablon-stylu projektowania działa dobrze dla pierwszych początkujących, you’ll uzyskać lepsze wyniki, jeśli kości się na niektóre podstawy projektowania graficznego przed. Czytaj nasz blog, aby uzyskać specjalne wskazówki dotyczące projektowania, prosto od projektantów ekspertów. 
 
 
 
 

Sprawdź nasze inne artykuły

x