Zacznij projektować swoje logo

10 najlepszych logo podróży i jak zaprojektować własne za pomocą naszego kreatora logo

Opublikowano: 07/01/2021

Podróżowanie ma być zabawne i ekscytujące, wykorzystując naturalną pasję ludzi do przygód… dlaczego więc tak wiele logo podróży jest nudnych? Jeśli jesteś marką turystyczną, Twoje logo powinno odzwierciedlać dreszczyk emocji i radość z branży, aby przyciągnąć klientów i zachęcić ich do wysokiego nastroju. Pytanie brzmi: jak zaprojektować logo podróży, jeśli’jesteś nowy w projektowaniu logo?  

W tym przewodniku, wyjaśniamy, jak zaprojektować własne logo podróży, począwszy od dogłębnego spojrzenia na 10 najlepszych logo podróży do naśladowania. Wyjaśnimy, co te wielkie marki turystyczne robią dobrze ze swoimi logo, a następnie zanurzymy się w praktycznych poradach, które nowe i małe firmy mogą wykorzystać dla swoich własnych logo turystycznych. 

 

1. Projekt logo Lufthansy


logo Lufthansy

 

Niemieckie linie lotnicze Lufthansa to świetne logo turystyczne na początek; demonstrują wiele tradycyjnych wytycznych dla logo turystycznych dobrze. Na początek, używają emblematycznego ptaka jako swojego symbolu; ptaki, samoloty i inne obiekty latające są częstym wyborem dla logo podróży, ponieważ reprezentują wolność pójścia gdziekolwiek (nie wspominając o tym, że wiele podróży wiąże się z lataniem). 

To’nie tylko ikonografia ptaka, ale także styl, w którym jest zaprojektowany. Lufthansa dobrze wykorzystuje powtarzające się równoległe linie, które, jak wyjaśnia nasz przewodnik po wykorzystaniu kształtów w projektowaniu logo, oznaczają stabilność i niezawodność. 

W przypadku marek turystycznych, te równoległe linie są często wykorzystywane do pokazania ruchu w statycznych obrazach, dając ilustrowanemu ptakowi poczucie, że’leci do przodu. Zbyt wiele linii prostych, jak te w napisach nazwy marki, może sprawić, że logo będzie wydawać się sztywne lub formalne. Lufthansa przeciwdziała temu, zamykając ptaka w okręgu, aby zmiękczyć swój wizerunek i sprawiać wrażenie bardziej swobodnego. 

 

2. Projekt logo Airbnb

 

Logo Airbnb

 

Jedno z najbardziej rozpoznawalnych logo w każdej branży, Airbnb łączy różne zasady projektowania graficznego, aby stworzyć proste, ale znaczące logo podróży, które sprawdza każde pole. Zastosowanie krzywych i kół sprawia, że logo wydaje się swobodne i zabawne, co jest dobrym wyborem, aby złagodzić obawy przed marką, która zaprasza ludzi do zamieszkania w obcych’domach. 

Ten swobodny styl jest dodatkowo wzmocniony przez odwrócony kształt serca, powszechnie uznawany symbol pokoju i zaufania. Jednak jednym z najbardziej inspirujących elementów logo Airbnb jest subtelny ukłon w stronę cyfrowych wskaźników map (kształt w centrum). Choć nie zawsze jest to oczywiste, ten owal z punktem kojarzy się z markerami na cyfrowych mapach, podpowiadając, że marka działa w branży turystycznej, nawet jeśli widz nigdy wcześniej nie słyszał o Airbnb. 

 

3. Projekt logo Tripadvisor

 

Logo Tripadvisor

 

Tripadvisor to jedna z najpopularniejszych na świecie’marek turystycznych, nawet jeśli nie’oferują transportu dalekobieżnego czy noclegów. Ponieważ oni’są bardziej w sferze porad i planowania niż rzeczywistego podróżowania, mogą eksperymentować z bardziej zróżnicowanymi technikami projektowania, które inne marki turystyczne nie mogą. 

Na przykład, sowy są często używane do logotypów edukacyjnych ze względu na ich konotację do inteligencji. Jednakże, ponieważ Tripadvisor ma jedną stopę w branży turystycznej, a drugą w branży edukacyjnej, sowa jest idealnym dopasowaniem — jako ptak, to’jest dobrze dopasowane do logo podróży. Nadmierne wykorzystanie kół sprawia również, że wydają się bardziej przystępne, przyjazne dla pierwszych użytkowników. 

 

4. Projekt logo Expedia

 

Expedia logo

 

Samoloty mogą wydawać się zbyt on-the-nose dla logo podróży, ale nie ma’s lepszego symbolu do reprezentowania podróży lotniczych —  nikt nie będzie pytanie, co przemysł Expedia jest w po obejrzeniu ich logo. To, co sprawia, że to logo jest wspaniałe, to wydłużona linia wychodząca z ogona samolotu: podobnie jak w przypadku powtarzających się równoległych linii Lufthansy, długa linia wychodząca z tyłu samolotu sprawia, że obraz wygląda jak poruszający się do przodu, dodając więcej życia do logo. 

Tak jak Lufthansa, Expedia zamyka swoje logo w okręgu, aby marka wydawała się bardziej zachęcająca. Jeśli jesteś zaznajomiony z teorią kolorów w projektowaniu logo, możesz również docenić wybór kolorów przez Expedię. Ciemnoniebieski sugeruje zdolność i zaufanie, niezbędne cechy do łagodzenia obaw związanych z podróżą, podczas gdy żółty jest idealną parą do akcentowania, jak wyjaśniliśmy w naszym przewodniku po kombinacjach kolorów do projektowania logo. 


5. Projekt logo Azul Airlines

 

Niebieskie logo

 

W przypadku wskazówek dotyczących projektowania logo, poznanie zasad jest kluczowe, ale tak samo jak nauka, kiedy je złamać. Azul Airlines z Brazylii odchodzi od standardowych najlepszych praktyk dla logo podróży, ale robi to w sposób, który nadal działa. 

Niezwykle, Azul Airline’s logo jest bardzo kanciaste, pełne prostokątów, prostych linii i ostrych rogów. Wszystkie te techniki projektowania są zarezerwowane dla poważnych i profesjonalnych marek — reprezentują autorytet i stabilność kosztem przyjazności. 

Jednakże, Azul łagodzi autorytaryzm na dwa sposoby. Po pierwsze, używa żywych i pastelowych kolorów, które wydają się być zabawne i kapryśne, aby zrównoważyć rzeczy. Używa również kreatywnych i unikalnych wizualizacji — kontynent Ameryki Południowej ponownie wyobrażony w kubistycznym śnie. Ten wizualny pomaga ludziom nie tylko zapamiętać markę, ale także kojarzyć ją z jej głównym obszarem geograficznym działania. 

 

6. Budget Yatra logo design

 

Budget yatra logo

 

Just as Budget Yatra makes travel services accessible to low-budget travellers, their logo takes traditional travel logo techniques and gives them a “inexpensive” spin. Jest to delikatna linia do przejścia — każdy chce tanią linię lotniczą, ale nikt nie chce “taniej” linii lotniczej — chociaż Budget Yatra robi to z wdziękiem. 

Dla jednej rzeczy, używają “tańszej” wersji samolotu z jego papierowym odpowiednikiem. Papierowe samoloty mogą stać się skomplikowane, więc zdecydowali się na prosty i łatwy dla oczu styl wizualny z minimalnymi liniami i szczegółami. Co więcej, ich kolor akcentu pomarańczowy jest ściśle związany z niedrogimi i budżetowymi towarami; wyraźnie ich projektanci logo zrobili swoje badania. 

 

7. Projekt logo Velvet Escape

 

Velvet escape

 

Jako blog podróżniczy i strona z recenzjami miejsc docelowych, Velvet Escape ma inne kryteria dla swojego logo niż linia lotnicza czy bezpośredni serwis turystyczny. Wykorzystują swoją wolność z ich zieloną kolorystyką i obrazami środowiskowymi — odwołując się do młodszych i bardziej przyjaznych środowisku podróżników. 

Ale Velvet Escape nadal chce, aby ludzie wiedzieli, w jakiej branży są’więc utrzymują kilka zszywek logo podróży. Ich logo obraca się wokół obrazu ptaka, dobrze wykorzystanej ikony dla logo podróży, a oni dołączają długą linię do tyłu, aby pokazać ruch (tak jak Expedia). To, co robią dobrze, to połączenie wszystkich tych elementów razem — linia lotu ptaka podwaja się jako żyła liścia, tworząc pamiętne logo, które czytelnicy mogą łatwo rozpoznać. 

 

8. Garuda Indonesia logo design

 

Garuda indonesia

 

Wspomnieliśmy już o trendach logo podróży ptaków i powtarzających się równoległych linii, ale Garuda Indonesia’logo demonstruje oba doskonale. Sposób, w jaki całe logo łączy się w całość, naprawdę podkreśla dynamiczny ruch obrazu, dodatkowo podkreślony przez sposób, w jaki linie stają się chudsze od prawej do lewej strony. 

Warto również wspomnieć o wykorzystaniu krzywych — najbardziej zauważalne elementy są zaokrąglone i okrągłe, co sprawia, że marka wydaje się bardziej zabawna. Nawet dziób ptaka i “wściekłe” oczy są lekko zaokrąglone na rogach, aby logo nie wydawało się zbyt agresywne. Wybór kolorów, z obu jasnych i ciemnych odcieni niebieskiego, pomaga marce pojawić się zarówno przyjazny i profesjonalny odpowiednio. 

 

9. Anywhere We Roam logo design

 

Anywhere we roam logo

 

Inny blog o podróżach, Anywhere We Roam wydaje się brać stronę z Airbnb’książki. Oni również używają subtelnego znacznika z map cyfrowych jako swojego głównego obrazu, wskazówki dla gapiów, że oni’są w biznesie podróżniczym. W przeciwieństwie do Airbnb, jednak, zawierają one charakterystyczną kropkę w centrum, nie pozostawiając wątpliwości, że to’w rzeczywistości znacznik mapy. 

Choć czarno-białe loga mają tendencję do wyglądania bardziej poważnie niż kolorowe, Anywhere We Roam utrzymuje rzeczy lekkie dzięki swoim słodkim renderom stóp i palców. Ich unikalny styl dla śladów stóp nie tylko reprezentuje branżę turystyczną dla pierwszych widzów, ale także pozostawia trwałe wrażenie w umysłach czytelników. 

 

10. Cathay Pacific logo design

 

Cathay pacific logo

 

Ostatnio mamy jedno z najbardziej udanych logo podróży, i jeden, który wyświetla niektóre z najlepszych technik projektowania logo dla branży. Cathay używa kształtu ptaka i powtarzających się równoległych linii jak inne loga podróżnicze, ale robi to w sposób, który’jest całkowicie unikalny i oryginalny. It’s even questionable whether that image is a bird at all — although that kind of mystique just makes it more memorable. 

That’s the goal of all logo design, not just travel logos — enlist the tried-and-true design techniques, but do them in a way that’s never been done before. Jeśli uda Ci się to osiągnąć, będziesz miał logo turystyczne, które będzie wyglądało tak samo ikonicznie jak Cathay Pacific’s. 

 

3 Porady ekspertów dotyczące projektowania logo turystycznego

 

Co możesz zabrać z najlepszych logo turystycznych powyżej? Oto 3 najlepsze wskazówki, o których należy pamiętać podczas tworzenia logo podróży. 

 

1. Wyobrażenie lotu

 

Logosy nie są’tylko o zabawnych kolorach i maskotkach zwierząt — logo są narzędziami komunikacyjnymi, aby każdy, kto je widzi, wiedział, jaki biznes ty’jesteś w. Zasadniczo, twoje logo jest szybką reklamą, wyjaśniającą kim jesteś i co robisz. 

Więc dla logo podróży, chcesz zawrzeć obraz lotu lub latania, aby wskazać, że’jesteś w branży turystycznej (nawet jeśli’nie jesteś linią lotniczą, jak blogi podróżnicze powyżej). Dwie oczywiste i najczęstsze ikony to samoloty i ptaki, ale na szczęście oba mają wystarczająco szeroki zakres, że nadal możesz być wyjątkowy i oryginalny. 

Zawsze rozważaj, jaki typ marki chcesz mieć przed osiedleniem się na jednym obrazie lub stylu. Na przykład, Tripadvisor chce być postrzegany jako edukacyjny i mądry, więc używa sowy — wciąż ptak, ale ptak specyficzny dla ich tożsamości marki. Podobnie Budget Travel używa papierowego samolotu, ponieważ’są marką rabatową— nadal samolot, ale w stylu, który przyciąga do ich specyficznych celów biznesowych. 

 

2. koła i krzywe

 

Zależnie od tego, kogo zapytasz, podróżowanie może być przerażające i nerwowe — zwłaszcza jeśli’jest podróż samolotem zaangażowany. Aby pomóc złagodzić te obawy, wiele logo podróży zawiera style wizualne, które relaksują ludzi, takich jak pastelowe kolory, słodkie obrazy, a mianowicie, koła / krzywe. 

Jak wyjaśniamy w naszym przewodniku do kształtów w projektowaniu logo, koła i krzywe stworzyć zabawne i przyjazne wygląd. Ponieważ oko naturalnie podąża za linią, którą widzi, okrągłe i faliste linie są kapryśne i zabawne, w przeciwieństwie do prostych linii i ostrych rogów, które są poważne i bezsensowne. W sercu, podróż ma być zabawą i beztroską — rekreacyjną działalnością — więc wiele marek podróżniczych opiera się na tym z swobodnym projektem logo. 

 

3. Użyj linii, aby pokazać ruch

 

Technika prosto ze stron komiksu, wiele logo podróży używa linii w “sztuczce” oka do myślenia, że statyczny obraz jest w ruchu. Jak wspomniano powyżej, ludzkie oko podąża za każdą linią, którą widzi, a ten ruch oka może być zmanipulowany w taki sposób, aby obraz wydawał się bardziej “żywy” niż jest w rzeczywistości. 

W przypadku logo podróży, istnieją’dwa zastosowania tej techniki, które są dość powszechne. Pierwszy to linie równoległe; użycie wielu linii wszystkich podróżujących w tym samym kierunku sugeruje, że obiekt jest w ruchu, tak jakby tworzyły rozmycie, jak zdjęcie ruchomego obiektu. 

Drugi to użycie pojedynczej linii, ale zrobione w taki sposób, że przyciąga większość uwagi. Zarówno w logo Expedii, jak i w logo Velvet Escape, “szlak” linia jest znacznie dłuższa niż inne linie, dzięki czemu wyróżnia się. Piękno tej techniki polega na tym, że możesz zrobić z linią wszystko, co chcesz: prosta długa linia sprawia, że wydaje się, że obraz idzie szybciej i dalej, ale falista lub zapętlona linia może sprawić, że będzie wyglądać, jakby ten obiekt tańczył lub dobrze się bawił. 

Niezależnie od tego, której techniki używasz, upewnij się, że umieścisz linię za obiektem, aby wyglądał, jakby’poruszał się do przodu. W skrócie, umieść linie, aby wskazać, gdzie obiekt był, a nie gdzie’idzie. 

 

How to Design a Travel Logo With a Logo Maker

Logogenie logo maker

 

Teraz, gdy masz już pomysł na to, co wchodzi w skład skutecznego logo podróży, pytanie brzmi, jak je zrobić? Zasadniczo masz dwie opcje: zatrudnić kogoś do zaprojektowania go dla Ciebie lub zaprojektować go samodzielnie. Obie mają swoje zalety i wady, więc Let’s zbadać oba indywidualnie. 
Wynajmowanie projektanta

Profesjonalne projektanci znają na pamięć wszystkie wskazówki, sztuczki i techniki my’ve wymienione powyżej, a następnie niektóre. Kiedy zatrudniasz projektanta, freelancera lub z agencji, kupujesz ich doświadczenie tak samo jak ich czas. 

Problemem jest to, że żaden wykwalifikowany projektant nie pracuje za darmo. Najbardziej rażącym minusem zatrudniania projektanta jest koszt — utalentowani projektanci pobierają setki, a nawet tysiące dolarów za projektowanie logo. 

Czasami można znaleźć tańsze alternatywy na stronach takich jak Fiverr, ale te strony mają słaby rekord w dostarczaniu tego, co obiecali, i there’s tony ex-Fiverr użytkowników, którzy czuli, że zostali zgrani. Standard branżowy dla projektu logo wynosi około 200 dolarów, więc jeśli ktoś pobiera 5 dolarów, masz’prawo być podejrzany. 

Co więcej, nawet jeśli masz pieniądze do stracenia, może być trudno znaleźć odpowiedniego projektanta dla Ciebie. Projektowanie graficzne to kreatywna dziedzina, więc istnieje niezliczona ilość stylów artystycznych do wyboru. Musisz być pewien, aby znaleźć projektanta, który zarówno rozumie swoją wizję i jest w stanie przynieść go do życia, ale to może zająć trochę czasu. 

 

Zaprojektuj logo samodzielnie z naszym Logo Maker

 

Jeśli nie’masz wolnej gotówki w budżecie na logo, nie rozpaczaj. Podczas gdy w przeszłości mogłeś mieć ograniczone opcje, obecnie technologia rozwinęła się tak, że praktycznie każdy może zaprojektować swoje własne logo za pomocą narzędzia do projektowania logo online, takiego jak logogenie. 

W naszej cyfrowej erze, oprogramowanie do projektowania jest mniej o technicznych umiejętnościach twoich rąk, a bardziej o twoich kreatywnych pomysłach. You don’t need to master your brush strokes or pencil shading — you don’t even need steady hands. Z cyfrowymi twórcami logo, wszystko czego potrzebujesz to pomysł.

Logogenie, i inne narzędzia do projektowania online, używają szablonów, aby projekt był szybki i łatwy, nawet dla pierwszych timerów. Najpierw wybierzesz swoją branżę z rozwijanego menu. 

 

We’ve skategoryzowane nasze szablony przez potrzeby i wymagania najlepszych branż, więc znalezienie twojego jest pierwszym krokiem. Nasz algorytm wygeneruje następnie najlepsze wybory dla Twojej branży. 
 


Po prostu wybierz ten, który Ci się podoba i zacznij edytować. Możesz dostosować każdy szablon jakkolwiek chcesz, personalizując swoje wybory dla: 

 

Główne obrazy
Nazwa firmy i slogan
Czcionka i typografia
Schematy kolorów
Rozmiary tekstu i obrazków
Umieszczenie tekstu i obrazków
Dodawanie nowych ikon
Układanie (umieszczanie jednych obrazków za lub przed innymi)

Możesz wybierać z naszej wewnętrznej biblioteki ponad 200 ikon. Szybki rzut oka pokazuje, że jest tam mnóstwo intelektualnych wyobrażeń, o których wspomnieliśmy powyżej, w tym drzewa z tęczowymi liśćmi, herby tarcz, książki, czapki absolwentów i wiele innych. 

Jeśli chcesz użyć bardziej zaawansowanych technik, napisaliśmy szybki przewodnik dla początkujących’do korzystania z Logogenie. To wyjaśnia wszystkie niuanse interfejsu Logogenie, w tym jak edytować poszczególne aspekty obrazu bazowego, zmienić niektóre kolory, ale nie inne, i doskonalenie typografii. 

Używając DIY logo maker jak logogenie, można stworzyć profesjonalny poziom logo w ciągu zaledwie kilku minut. Kiedy’jesteś zrobione, można kupić wszystkie uprawnienia i komercyjne licencjonowanie za 24,90 dolarów, które przyznaje Ci swoje logo na zawsze. 

Chociaż szablon-style projektowania działa dobrze dla pierwszych początkujących, you’ll uzyskać lepsze wyniki, jeśli kości się na niektórych podstaw projektowania graficznego przed. Czytaj nasz blog, aby uzyskać specjalne wskazówki dotyczące projektowania, prosto od ekspertów projektantów. 

 

Sprawdź nasze inne artykuły