Zacznij projektować swoje logo

10 Najlepsze projekty logo sportowego i jak zrobić własne

Opublikowano: 14/05/2020
Jak sztandary wojenne z dawnych lat, twoje logo sportowe jest wezwaniem do fanów wszędzie, podczas i po grze. Logo sportowe muszą wziąć na swoje barki więcej obowiązków niż logo biznesowe — one’są wyhaftowane na gracza custom jerseys, pola, tablice wyników i wiele i wiele towarów. Innymi słowy, to trwa więcej niż tylko zły zwierzę, aby dobre logo sportowe (choć to’jest dobry początek). 
 
 
Jeśli chcesz mieć logo sportowe, które wysyła dreszcze w dół twoich rywali’ kręgosłupów, nie potrzebujesz budżetu Jankesów. W tym artykule wyjaśniamy, jak projektować idealne logo sportowe samodzielnie. Let’s zacząć od zbadania 10 najlepszych logo sportowych z profesjonalnych drużyn i jakie wskazówki projektowania ekspertów możemy nauczyć się od nich. 
 
 

10 najlepszych logotypów sportowych


Dallas Cowboys

 

Logo Dallas cowboys

 
 
 
Gwiazda Dallas Cowboys jest uważana przez wielu za najlepsze logo sportowe w historii, a my’jesteśmy skłonni się z tym zgodzić. Jej sukces wynika częściowo z jej prostoty — to’tylko gwiazda, bez ozdobników i tylko jeden kolor. To’nie jest nawet stylizowana gwiazda, tylko podstawowa, tradycyjna gwiazda. 
 
Dla jednej rzeczy, używanie prostego kształtu działa dobrze dla sportu, ponieważ to’jest łatwe do zidentyfikowania na mundurze z daleka. Ale prostota kształtu również użycza więcej uwagi do innych elementów wizualnych, a mianowicie koloru i punktów gwiazdy. Spójność koloru jest ważna dla brandingu, a niebieski Cowboys jest łatwy do zauważenia. Ostre punkty gwiazdy są również świetne dla logo sportowego, ponieważ they’are what we call an aggressive shape, as we explain below. 
 
Potem jest’kontur, wiążący to wszystko razem. Przede wszystkim, to odróżnia logo Cowboys od każdej innej gwiazdy, którą można zobaczyć wokół, tj. logo Heineken. To również daje więcej uwagi do punktów i ramki logo ładnie. Połóż wszystkie te elementy razem, w tym symetryczne estetyki doskonałej gwiazdy, i masz logo, które działa zarówno dla brandingu i sportów zawodowych. 
 
 

Charlotte Hornets

logo Charlotte Hornets

 
 
Podobnie jak logo Cowboys, logo Charlotte Hornets również korzysta z ostrych kątów. Żądło jest oczywiste (i ładnie wyśrodkowane dla symetrii), ale tam’s również ostre punkty w skrzydłach, na literach, a nawet na antenach. 
 
Widzimy również regularny trope w logotypach sportowych, logo wściekłego zwierzęcia. Powszechną strategią w logach sportowych jest “przestraszenie” przeciwników za pomocą agresywnych wyobrażeń (jak ostre punkty), więc groźne zwierzęta — nawet małe szerszenie — są popularnym wyborem. Brwi nad jego oczami są pochylone, aby wyglądał jeszcze bardziej gniewnie, sztuczka stosowana w kreskówkach. 
 
 

Los Angeles Angels

 
.

Angels baseball logo

 
 
Bo pomagają w rozpoznawaniu, wizualne kalambury są popularne w logo wszelkiego rodzaju. The Angels umieszczenie halo wokół A isn’t tylko dla uroku, to również mówi dokładnie, który zespół logo reprezentuje, (w porównaniu z Atlanta Braves A, na przykład). 
 
Ale nawet Anioły nie mogą’oprzeć się pokusie spikey logo sportowe, i oni też dodać ostre punkty do liter dla trochę niuansów zastraszania. Zauważ również dwutonowy kolor w lettermark (poszczególne litery) logo — ten mały dotyk dodaje dodatkową głębię i wizualne zainteresowanie bez nadmiernego komplikowania projektu. 
 
 

Inter Mediolan

 
.

Logo Inter milan

 
 
Sportowe logo to’nie wszystkie wściekłe zwierzęta i ostre punkty. Inter Mediolan (technicznie Football Club Internazionale Milano, co wyjaśnia litery F, C, I, i M w logo) projektuje swoje logo bardziej jak firma niż drużyna sportowa.
 
To działa, chociaż, w części z powodu powtarzających się linii pionowych, które reprezentują władzę i dobrobyt przez co oczy poruszają się w górę iw dół. Ostre kąty i linie proste oznaczają siłę i stabilność — dobre cechy dla drużyny sportowej — podczas gdy okrągła rama przynosi jedność i aspekt zbiorowy, ważny w europejskich sportach. 
 
 

Detroit Red Wings

 
.

Detroit red wings logo

 
 
 
The Detroit Red Wings logo robi wiele różnych od innych logo sportowych, i to’s co czyni go tak wielkim. Dla sportswear branding celów, to’dobrze mieć logo, które wyróżnia się — to chwyta uwagę i poprawia zapamiętywalność, idealne dla rozpoznawalności marki. Jako dziwaczna skrzydlata, krwistoczerwona opona, logo Red Wings z pewnością wyróżnia się. 
 
Ale tam’jest również wiele dzieje się wizualnie, że czyni to wielkie logo sportowe. Jako ożywczy kolor, odważna czerwień jest silnym wyborem. Ponadto, to logo ma dużo więcej realizmu i skomplikowanych szczegółów niż większość logo, takich jak szprychy koła lub poszarpane pióra. Prawda, te szczegóły są trudne do zauważenia z bleachers, ale logo działa, ponieważ jego wyraźny kształt jest nadal rozpoznawalny z daleka.
 
I nie zapominaj o ostrych kątach ponownie, tym razem w końcówkach piór. 
 
 
 

Buffalo Bills

 

Buffalo bills logo

 
 
Oprócz groźnego zwierzęcia i odważnych czerwonych sportowych tropów logo Buffalo Bills ma kilka świetnych, unikalnych wizualizacji. Prosta, prawie pozioma linia z rogów, podkreślona czerwienią, daje wrażenie szybkiego ruchu do przodu — technika stosowana w komiksach. W kontekście bawoła, to sprawia wrażenie, że maskotka Bills jest ładowanie do przodu. 
 
Zauważ również, jak detalowanie odbywa się za pomocą pustej przestrzeni, a nie dodatkowych kolorów lub linii. To dodaje do prostoty projektu i utrzymuje ostrość na bardziej potężnych elementów. Chociaż jest to’subtelne, to logo zawiera również ostre kąty, w tym przypadku łaty futra, kopyta i róg. 
 
 

AFC Ajax 

 

Logo Ajaxu amsterdam

 
Logotyp amsterdamskiego klubu piłkarskiego Ajax, czyli AFC Ajax, zmieniał się na przestrzeni lat, ale obecna wersja jest najbardziej godna pochwały. Bierze ona element prostoty i wykorzystuje go do stworzenia czegoś szczegółowego, niemal paradoksalnie. Z bliska widać szczegóły ich imiennika greckiego bohatera, ale to’jest nadal wyraźnie widoczne z daleka. 
 
Wieloliniowa rama koła jest również doskonałym dodatkiem, z dodatkowymi liniami dodającymi dodatkową gravitas. Parowanie czerni i czerwieni, dwóch najbardziej agresywnych kolorów, równoważy białą przestrzeń, jak również. 
 
 

Green Bay Packers

 
.

Logo Green bay packers

 
 
Podobnie jak Inter Mediolan, Green Bay Packers decydują się na logo w postaci literek, a nie groźnej maskotki. Powtarzanie kół i okrągłych kształtów — zielona podstawa, żółty kontur i krzywe G — silnie podkreślają jedność i wspólnotę, a co ciekawe Packers są znani z oddanej bazy fanów “cheeseheads.” 
 
Lettermark logo sportowe są świetne dla rozpoznawalności marki, jeśli możesz zachować je wizualnie interesujące. A ponieważ jest to logo sportowe, zieleń jest przyciemniona do mocniejszego, mniej przyjaznego odcienia. 
 
 

Winnipeg Jets

 
.

Logo Winnipeg jets

 
 
 
Względnie nowy zespół do sportów zawodowych, Winnipeg Jets posiadają mistrzowsko zaprojektowane logo. Wspólne tematy, które widzieliśmy wcześniej, to m.in. dwutonowe cieniowanie, wiele okrągłych ramek i wiele i wiele ostrych kątów. Piękno tego logo jest jak łączą je wszystkie w przepięknym warstwowym projekcie.. 
 
To logo również doskonale pokazuje zaletę symetrii w logo. Jedynie cieniowanie zmienia się z lewej na prawą stronę, ale to dodaje wizualnej dynamiki. Kolec wycięty w jednej z okrągłych ramek, tuż u góry, działa świetnie dla sprowadzenia uwagi widza z powrotem do centrum. 
 
 

Chicago Bulls

 
.

Chicago bulls logo

 
 
Ostatnie, ale nie najmniej ważne, logo Chicago Bulls pokazuje nam, jak dobrze zrobić sportowe tropiki logo. Ich groźna maskotka zwierzęca wygląda szczególnie gniewnie z grubymi czarnymi liniami akcentującymi skośne brwi. Mocna czerwień jest dominująca, a czarny akcent sprawia, że jest jeszcze silniejszy. 
 
I jak wiele innych logotypów sportowych, punktem centralnym są ostre kąty. Główne elementy wizualne, rogi, są podkreślone przez czerwone rozmycia, podczas gdy inne części logo — ucho, pysk — również posiadają subtelnie ostre rogi. 
 
 

How to Design Your Own Sports Logo: 3 Expert Tips

 
 
Po spojrzeniu na 10 najlepszych logo sportowych powyżej, możemy zauważyć pewne techniki projektowania ekspertów w pracy. Możesz użyć tych trzech wskazówek poniżej, aby Twoje własne logo sportowe wyglądało na profesjonalnym poziomie. 
 
 

Agresywne maskotki

 
 
Niektóre zespoły mogą ściągnąć logo sportowe lettermark, ale większość wolałaby użyć przerażającego zwierzęcia. Nazwy drużyn sportowych i maskotki mają tendencję do bycia dużymi i / lub drapieżnymi zwierzętami, lub przynajmniej agresywnymi, jak malutki szerszeń. 
 
Ale twoje zwierzę nie’musi być przerażające, jak pokazują nam MLB’s Cardinals, Blue Jays i Orioles. Możesz wykorzystać techniki projektowania, aby nadać im bardziej imponujący wygląd. Na przykład dodanie ostrych kątów lub zwężonych brwi sprawi, że każda maskotka będzie nieco bardziej groźna — świetna wskazówka, jeśli twój zespół utknął już z nieoptymalną nazwą. 
 
 

Kąty ostre

 
 
Jak już’widzieliśmy wiele logo sportowych cechuje się ostrymi kątami i kolcami. To nie jest przypadek, jeśli rozumiesz przepływ wizualny. Zasadniczo, ludzkie oko instynktownie podąża za liniami: linie proste sprawiają, że oko porusza się szybciej w jednym kierunku, tworząc poczucie szybkości i bezpośredniości, podczas gdy linie krzywe i okrągłe sprawiają, że “taniec,” tworząc poczucie zabawy. 
 
Kąty ostre sprawiają, że oko dart szybko, połączenie dwóch linii prostych idących w różnych kierunkach. Celowo zakłócają przepływ wizualny, sprawiając, że oko podwaja się gwałtownie, a ten efekt szarpania sprawia, że obraz jest bardziej imponujący i ożywczy. 
 
Oprócz logotypów sportowych, widzisz tę technikę stosowaną w logotypach dla innego przemysłu, który ceni agresję — zespoły metalowe. Wystarczy spojrzeć na Metallica’logo. 
 

Obramowania w kształcie koła

 
W bezpośrednim kontraście do ostrych kątów, okrągła ramka osiąga odwrotny efekt: stawiając widza na baczność i sprawiając, że czuje się komfortowo. Ponieważ koła nigdy się nie kończą, oko jest pozostawione zapętlając obraz w kółko, tworząc poczucie kompletności, a jednocześnie wciągając je jak wir. 
 
Obramowania kół powszechne w logotypach sportowych mogą być przeciwskuteczne dla zespołu’agresji, ale służą innemu celowi drużyn sportowych: tworzeniu społeczności. Koła reprezentują solidarność i jedność, dwie istotne cechy dla fandomu sportowego. Okrągłe ramy logo sportowego działają zarówno w witaniu nowych przybyszów, jak i jednoczeniu poszczególnych fanów razem. 
 
 

Jak zrobić logo sportowe 

 
 
Teraz, gdy masz pomysł, co idzie do skutecznego logo sportowego, pytanie brzmi, jak zrobić jeden? Zasadniczo masz dwie opcje: zatrudnić kogoś do projektowania go dla Ciebie lub zaprojektować go samodzielnie. Oba mają swoje zalety i wady, więc let’s zbadać oba indywidualnie. 
 
 

Zatrudnianie projektanta

 
 
Profesjonalni projektanci znają na pamięć wszystkie wskazówki, sztuczki i techniki, które wymieniliśmy powyżej, a następnie niektóre. Kiedy zatrudniasz projektanta, freelancera lub z agencji, ty’kupujesz ich doświadczenie tak samo jak ich czas. 
 
Problemem jest to, że żaden wykwalifikowany projektant nie pracuje za darmo. Najbardziej rażącym minusem zatrudniania projektanta jest koszt — utalentowani projektanci pobierają setki, a nawet tysiące dolarów za projekt logo. 
 
Czasami można znaleźć tańsze alternatywy na stronach takich jak Fiverr, ale te strony mają słaby rekord w dostarczaniu tego, co obiecali, i there’s tony ex-Fiverr użytkowników, którzy czuli się zgrywani. Standard branżowy dla projektu logo jest około 200 dolarów, więc jeśli ktoś pobiera 5 dolarów, ty’masz prawo być podejrzany. 
 
Co więcej, nawet jeśli masz pieniądze do stracenia, może być trudno znaleźć odpowiedniego projektanta dla Ciebie. Projektowanie graficzne jest kreatywną dziedziną, więc istnieją niezliczone style artystyczne do wyboru. Musisz być pewien, aby znaleźć projektanta, który zarówno rozumie swoją wizję i jest w stanie przynieść go do życia, ale to może zająć czas. 
 
 

Samodzielne projektowanie logo

 
Twórca logo Logogenie
 
 
Jeśli nie’masz wolnej gotówki w swoim budżecie na logo, don’nie rozpaczaj. Podczas gdy w przeszłości mogłeś mieć ograniczone opcje, obecnie technologia rozwinęła się tak, że praktycznie każdy może zaprojektować swoje własne logo za pomocą online logo design tool like logogenie. 
 
W naszej cyfrowej erze, oprogramowanie do projektowania jest mniej o technicznych umiejętnościach twoich rąk i więcej o twoich kreatywnych pomysłach. You don’t need to master your brush strokes or pencil shading — you don’t even need steady hands. Z cyfrowych twórców logo, wszystko czego potrzebujesz to pomysł.
 
Logogenie, i inne narzędzia do projektowania online, używają szablonów, aby projektowanie było szybkie i łatwe, nawet dla osób, które po raz pierwszy biorą udział w projekcie. Najpierw wybierzesz swoją branżę z rozwijanego menu. 
 
 
Zaklasyfikowaliśmy nasze szablony według potrzeb i wymagań najlepszych branż, więc znalezienie Twojej jest pierwszym krokiem. Nasz algorytm wygeneruje następnie najlepsze wybory dla Twojej branży. 
 
 
 
Po prostu wybierz ten, który Ci się podoba i zacznij edytować. Możesz dostosować każdy szablon jak tylko chcesz, personalizując swoje wybory dla: 
 
- Główne obrazy
- Nazwa i hasło reklamowe firmy
- Czcionka i typografia
- Schemat kolorów
- Rozmiary tekstu i obrazów
- Rozmieszczenie tekstu i zdjęć
- Dodawanie nowych ikon
- Układanie warstw (umieszczanie niektórych obrazów za lub przed innymi)
 
Możesz wybrać z naszej wewnętrznej biblioteki ponad 200 ikon. Szybki rzut oka pokazuje, że istnieje wiele intelektualnych obrazów, o których wspomnieliśmy powyżej, w tym drzewa z liśćmi tęczy, herby tarcz, książki, czapki absolwentów i wiele innych. 
 
 
 
Używając DIY logo maker jak logogenie, można stworzyć profesjonalny-tier logo w ciągu zaledwie kilku minut. Kiedy skończysz, możesz kupić wszystkie uprawnienia i licencje komercyjne za 24,90 USD, co daje Ci logo na zawsze. 
 
Chociaż szablon-stylu projektowania działa dobrze dla pierwszych początkujących, you’ll uzyskać lepsze wyniki, jeśli kości się na niektóre podstawy projektowania graficznego przed. Czytaj nasz blog, aby uzyskać specjalne wskazówki dotyczące projektowania, prosto od ekspertów projektantów. 
 
 

Sprawdź nasze inne artykuły

x