Zacznij projektować swoje logo

10 Best Tech Logos i jak stworzyć własne dla swojej firmy

Opublikowano: 26/05/2020
Od oprogramowania do sprzętu, smartfony do smartfridges, firmy technologiczne żyją na granicy między naszym nowoczesnym światem i przyszłością. I chociaż ich technologia wspiera prawie każdą inną firmę na planecie, same firmy technologiczne różnią się od wszystkich innych branż w swojej kulturze firmowej, marketingu, a nawet projektowaniu logo. 
 
Przemysł technologiczny jest paradoksalnie zarówno integracyjny, jak i ekskluzywny, integrując się płynnie z innymi branżami, a jednocześnie pozostając odrębnym. Możemy zobaczyć to odzwierciedlenie w ich projekt logo — i aspirujących nowych tech startupów dobrze by było zrozumieć, jakie techniki projektowania oddzielają je od innych logo. 
 
Więc tutaj analizujemy 10 najlepszych logo w branży tech, wyjaśniając, co robią dobrze, abyś mógł odpowiednio zaprojektować swoje logo tech. We’ll pokryć kilka praktycznych wskazówek takeaway, a nawet pokazać jak zaprojektować własne logo w domu — po tym wszystkim, wiele z tych bardzo logo pochodzi, nie z multimilionowych agencji projektowych, ale w shabby garaże te firmy zostały założone w. 
 

10 najlepszych logotypów technicznych

 

Apple

 
.

Logo Apple

 
Będziemy’niedbali, aby nie zacząć od Apple — nie tylko jeden z najlepszych logo tech, ale jeden z najlepszych logo każdej branży. 
 
Na początek, wyraźnie przedstawia firmę’nazwę. Nawet jeśli nigdy wcześniej nie widziałeś tego logo, mogłeś łatwo odgadnąć firmę, do której należy. Ale ich logo wykracza poza to — wiele firm ma jabłka w swoich logo, ale Apple’jabłko przebija je wszystkie.
 
Dlaczego dokładnie? Częścią atrakcyjności są krzywe. Apple’Logo to prawie wszystkie okrągłe krzywe, z wyjątkiem punktów przy ukąszeniu i na liściu. Jak wyjaśnimy poniżej, krzywe i okrągłe kształty są zabawne i przyjazne, i mają tendencję do zapraszania widza do środka. Dla Apple szczególnie, który ma silną społeczność fanów, to pomaga stworzyć uczucie w grupie, aby zarówno poprawić lojalność i zachęcić nowych do przyłączenia się. 
 
 

Samsung

 
.

logo Samsunga

 
 
Apple’logo robi swoje — czego więcej można by się spodziewać po firmie z hasłem “think different.” Ale w przypadku Samsunga zaczynamy rozpoznawać pewne wspólne cechy logotypów tech, a mianowicie kreatywne logo wordmark i kolor niebieski. 
 
Wordmark logo — logo obracające się wokół nazwy firmy w tekście — są powszechne w branży technologicznej jako środek do zwiększenia rozpoznawalności nazwy. Sztuczka do utrzymania logo wordmark ciekawe, jak Samsung dowodzi, jest zrobić coś twórczego z typografii. W tym przypadku, to’jest unikalny, charakterystyczny list A, w połączeniu z pierwszą i ostatnią literą łamiącą granicę owalnej ramki. 
 
Kolor niebieski jest popularnym trendem w logotypach tech również, jak wyjaśniamy poniżej. Jednak Samsung przyjmuje ciemniejszy odcień niż inni, sprawiając wrażenie, że oni’są bardziej poważni i skuteczni, ale nie całkiem tak gościnni. 
 
 

IBM

 
.

Logo IBM

 
 Kreatywne, zapadające w pamięć i przedstawiające markę w pozytywnym świetle, logo IBM’zawsze było wielkim sukcesem. Ponownie widzimy niebieski popularny w logach tech, ale to’to tylko początek tego skomplikowanego projektu logo. 
 
Główną cechą są powtarzające się linie poziome. Na powierzchni, to po prostu wydaje się jak twórczy sposób wizualizacji ich nazwę, ale z perspektywy projektowania graficznego there’s więcej do niego niż to. Poziome linie reprezentują stabilność i spokój, przypominają horyzont lub samą ziemię. Widzowie’ oczy idą głównie od lewej do prawej, co sprawia, że marka wydaje się poziom lub zrównoważony. 
 
Typografia liter, również, jest celowa. Gruba, blokowa czcionka z grubymi, blokowymi szeryfami pogłębia konotacje stabilności i niezawodności — logo nie miałoby takiego samego wpływu z chudymi lub pochylonymi literami. 
 
 

Microsoft

 
.

Logo Microsoft

 
 
Podobnie jak Apple, Microsoft’logo łamie tradycyjne zasady logotypów tech. Kanciaste kwadraty są ostrym kontrastem do zakrzywionych, okrągłych kształtów w innych logo, a tęcza miękkich kolorów jest o stopień cieplejsza i przyjaźniejsza niż bardziej powszechny niebieski. Dowiedz się więcej o kolorze w naszym artykule : znaczenie kolorów i jak ich używać
 
Pomimo łamania tradycji, logo jest bardzo skuteczne. Zabawność kolorów łagodzi surowość kwadratów, więc to’jest nadal tak zapraszający i przyjazny jak inne logo. Wyczuwa również ideę okna, przypominając ludziom o Microsoft’flagowym oprogramowaniu Windows. 
 
Tekst logo wordmark przechodzi linię pomiędzy swobodnym i formalnym, z silnymi liniami prostymi, ale bez szeryfów. Połączone F i T na końcu jest miłym akcentem, jak również. 
 
 

Intel

 
.

Logo Intel

 
 
Intel’logo wydaje się niemal zbyt bliskie Samsung’logos — niebieski wordmark spoczywający wewnątrz lekko przechylonego owalu, wyłamujący się na początku i końcu słowa. Najwyraźniej oni’czerpią z tych samych technik projektowania, aby promować zarówno rozpoznawalność nazwy marki, jak i przyjazny, zapraszający klimat. 
 
I podobnie jak Samsung, Intel używa kreatywnej typografii. Zamiast Samsung’s A, mają unikalne T z brakującą lewą gałęzią. Czcionka używa krzywych sprytnie, szczególnie na dole inaczej blokowych liter — to, w połączeniu z użyciem małych liter, sprawia, że Intel’logo jest dużo bardziej zabawny i swobodny i Samsung’s, ale nie całkiem jako profesjonalny. 
 
 

Oracle

 
.

Logo Oracle

 
 
Oracle ignoruje większość trendów dla logotypów tech, i to’właśnie to sprawia, że się wyróżnia. W morzu niebieskiego, śmiały czerwony jest trudny do przeoczenia — podczas gdy to sprawia, że Oracle wydaje się mniej przyjazny, w tym samym czasie to sprawia, że wydaje się bardziej potężny, przyciągając klientelę, która ceni potencję nad przyjazność, przynajmniej gdy ich potrzeby technologiczne są zainteresowane. 
 
Ostre kąty czcionki echo mocy ich czerwonego koloru, w szczególności R i A, gdzie punkty są najłatwiejsze do zobaczenia. Ostre kąty reprezentują energię, a nawet agresję, ale Oracle temperuje te elementy dodatkowymi krzywymi na innych częściach swojej typografii. 
 
 

Dell

 
.

Logo Dell

 
 
Do tej pory rozpoznasz wspólne elementy logo tech w Dell’logo — logo wordmark, niebieski kolor i okrągłą ramkę. Ale Dell bierze te trendy i stawia na nich swój własny, niepowtarzalny spin, czerpiąc z nich korzyści, a jednocześnie wyróżniając się na tle innych. 
 
Najbardziej oczywiste jest to, że używają pełnego koła zamiast owalu, co dodaje więcej nacisku na część słowną ich logo. Efekt ten jest spotęgowany unikalnym skrętem w ich E, łatwo rozpoznawalnym jako Dell’znak firmowy. Ostre rogi liter dobrze komponują się z dużą ramą koła, dając wrażenie zarówno formalności, jak i nieformalności w tym samym czasie. 
 
 

Cisco

 
.

Logo Cisco

 
Znowu widzimy niebieski i wyróżniający się znak słowny — ale to’koniec wspólności w Cisco’logo. Wszystko inne jest unikalne i, przy głębszej inspekcji, całkiem genialne. 
 
Mówimy’o oryginalnym wzorze linii w górnej części logo. Z jednej strony jest to twórcze przedstawienie mostu Golden Gate, godła San Francisco, miasta, w którym Cisco bierze swoją nazwę. Więc to’to nie tylko ciekawy projekt, ale także subtelnie dodaje do tożsamości marki i rozpoznawalności. 
 
Ale jak powtarzające się linie poziome w IBM’logo, seria linii pionowych również przekazuje swój własny subtelny komunikat. Linie pionowe reprezentują moc, autorytet i przywództwo — prowadząc widzów’ oczy w górę i w dół, aby dać wrażenie “pokonania” lub “wzniesienia się na szczyt,” idealne cechy dla firmy technologicznej. 
 
 

Adobe

 
.

Logo Adobe

 
Firma oprogramowania odpowiedzialna za Photoshop i Acrobat, Adobe bierze stronę z Oracle’s książki i priorytet wyróżnia się nad korzyścią konwencjonalnych trendów tech logo. Obie używają podobnie odważnego odcienia czerwieni, aby pokazać moc i skuteczność. Przeczytaj również nasz artykuł o trendach w logo
 
Co Adobe robi inaczej, choć, jest głównie używać ich logo lettermark — logo, które obraca się wokół litery, w przeciwieństwie do całego słowa. Jako logo, Adobe’s A jest łatwy do wykorzystania w różnych miejscach, od ich favicon strony internetowej do rogu ich papieru firmowego. 
 
Ten logotyp A lettermark charakteryzuje się również własną sprawnością projektową. Ostre kąty, jak powiedzieliśmy powyżej, dają poczucie energii i witalności, podczas gdy grube linie sugerują siłę i stabilność. Użycie pustej przestrzeni do “wyrzeźbienia” litery jest artystycznym hazardem, ale doskonale pasuje do firmy’kreatywnego oprogramowania, z którego korzystają fotografowie i artyści. 
 
 

Hewlett-Packard

 
.

Logo Hewlett-packard

 
Ostatnio, ale nie najmniej, Hewlett-Packard bierze nowy spin na starych trendach. Niebieski kolor i okrągła ramka nie są niczym nowym, a koncepcja części liter łamiących ramkę w dwóch punktach również nie jest oryginalna. 
 
Jednakże Hewlett-Packard wykorzystuje inicjały theors zamiast całego słowa, co pomaga logo “wypełnić” duży okrąg, z mniejszą ilością pustego miejsca niż logo Dell. Proste pionowe linie w literach dają taką samą “autorytatywną” atmosferę jak Cisco, podczas gdy skos dodaje trochę ciekawej dynamiki, która pomaga mu się wyróżnić. 
 
 

How to Design Your Own Tech Logo: 3 Expert Tips

 
 
Niebieski, krzywe i wordmarks — tak długo jak twoje logo tech ma te, to’będzie sukces, prawda? Nie do końca. O ile same trendy są łatwe do rozpoznania, o tyle ich odtworzenie we własnym logo jest nieco trudniejsze. Let’s take a look at the best practices for using these tech logo trends. 
 
 

Kształty i łuki kołowe

 
 
Jeśli ty’czytałeś nasze inne artykuły o projektowaniu logo, możesz już wiedzieć, że okrągłe kształty są krzywe sprawiają, że logo wydaje się bardziej zabawne i zabawne. Ponieważ ludzkie oko automatycznie podąża za liniami, linie krzywe i okręgi sprawiają, że oko “tańczy” bardziej niż linie proste, dzięki czemu są one bardziej przyjemne do oglądania. 
 
Krągłe i owalne ramki, które otaczają loga tech podobnie zarówno dodają poczucie jedności i tworzą “wir”, efekt, który przyciąga widza w kierunku centrum, gdzie jest główny punkt centralny logo. Podczas gdy koła osiągają to bardziej efektywnie, bardziej owalne kształty są lepsze dla wyróżnienia się, nie wspominając o zachowaniu przestrzeni. 
 
Widzimy te techniki dużo w firmach technologicznych, i nie bez powodu. Technologia, w szczególności technologia komputerowa, jest czymś obcym i ezoterycznym dla większości ludzi, w tym większości tych firm’ klientów docelowych. Przez “zmiękczanie” wizerunku marki z zabawnymi krzywymi i bycie ekstra zapraszającym z okrągłymi ramkami, loga tech kompensują wrodzony chłód i ekskluzywność ich branży. 
 
 

Moody Blues

 
 
Patrząc na 10 najlepszych logotypów tech powyżej, to’nie jest tajemnicą, że niebieski jest najbardziej popularnym kolorem. W rzeczywistości, niebieski jest najbardziej popularnym kolorem dla wszystkich logo, tech lub inaczej. 
 
Zgodnie z teorią kolorów, gdzie każdy kolor wywołuje certains emocjonalne reakcje, niebieski wywołuje uczucia zaufania, spokoju i inkluzywności. To’kolor powszechny w mediach społecznościowych i bankowości, gdzie wzajemne zaufanie jest najważniejsze, a także w branży technologicznej. Podobnie jak okrągłe kształty pomagają złagodzić zimne i oddalające aspekty branży technologicznej, tak samo jak kolor niebieski. 
 
Sztuka polega na wybraniu odpowiedniego odcienia niebieskiego. Jasne błękity maksymalizują przyjazność i aspekty zaufania, takie jak Twitter’jasny niebieski, podczas gdy ciemne błękity przyjmują więcej profesjonalnych i biegłych reprezentacji. 
 
Firma taka jak Samsung, ze swoim ciemnym błękitem i prostą, blokową typografią, dąży do bardziej poważnej i zdolnej marki. W tym samym czasie Hewlitt-Packard, z jasnoniebieską i bardziej zachęcającą ramką w kształcie koła, pozuje jako przyjazny, łatwy w obsłudze tech-company-next-door. 
 
 

Zakładki

 
 
W przeciwieństwie do Apple, którego nazwa jest doskonale reprezentowana przez obiekt, większość firm technologicznych ma nazwy, które nie mają bezpośredniego obrazu. Nikt’nie zjadł nawet IBM-a, a Dells don’nie rośnie na drzewach. 
 
To’właśnie dlatego widzimy tak wiele logo wordmark w branży tech — często, there’is no direct icon to represent the names pictorially. Korzystanie z logo wordmark zachęca ludzi do zapamiętania nazwy, jak również logo, czyniąc je jednym i tym samym. 
 
Przy stosowaniu tej techniki, typografia ma największe znaczenie. Jeśli’starasz się pojawić potężny i skuteczny, jak IBM, pogrubione i blokowe litery są drogą do zrobienia, z szeryfami, jeśli chcesz również natknąć się jako profesjonalny. Jeśli zaś’idziesz w kierunku swobodnego i przyziemnego wyglądu, jak Cisco, lepiej sprawdzą się bardziej zakrzywione czcionki. Oczywiście, jeśli zawsze podzielić różnicę i mieć trochę z obu, jak Intel lub Oracle. 
 
Jedną z najlepszych praktyk dla tej techniki jest nadanie jednej lub dwóm swoim literom specjalnego, pamiętnego skrętu, jak A w Samsungu lub E w Dellu. To jest wielki impuls dla rozpoznawania nazwy marki, i szybko, że pojedyncza litera staje się najbardziej identyfikującym czynnikiem w całym logo. 
 
 

How to Make a Tech Logo 

 
 
Teraz, gdy masz pomysł, co idzie do skutecznego logo tech, pytanie brzmi, jak zrobić jeden? Zasadniczo masz dwie opcje: zatrudnić kogoś do projektowania go dla Ciebie lub zaprojektować go samodzielnie. Obie mają swoje zalety i wady, więc niech’s zbadać oba indywidualnie. 
 

Zatrudnienie projektanta

 
Profesjonalni projektanci znają na pamięć wszystkie wskazówki, sztuczki i techniki, o których wspomnieliśmy powyżej, a nawet kilka. Kiedy zatrudniasz projektanta, freelancera lub z agencji, kupujesz ich doświadczenie tak samo jak ich czas. 
 
Problemem jest to, że żaden wykwalifikowany projektant nie pracuje za darmo. Najbardziej rażącym minusem zatrudniania projektanta jest koszt — utalentowani projektanci pobierają setki lub nawet tysiące dolarów za projekt logo. 
 
Czasami można znaleźć tańsze alternatywy na stronach takich jak Fiverr, ale te strony mają słaby rekord w dostarczaniu tego, co obiecali, i there’s tony ex-Fiverr użytkowników, którzy czuli się zgrywani. Standard branżowy dla projektu logo jest około 200 dolarów, więc jeśli ktoś pobiera 5 dolarów, ty’masz prawo być podejrzany. 
 
Co więcej, nawet jeśli masz pieniądze do stracenia, może być trudno znaleźć odpowiedniego projektanta dla Ciebie. Projektowanie graficzne jest kreatywną dziedziną, więc istnieją niezliczone style artystyczne do wyboru. Musisz być pewien, aby znaleźć projektanta, który zarówno rozumie swoją wizję i jest w stanie przynieść go do życia, ale to może zająć czas. 
 
 

Zaprojektuj logo samodzielnie

Twórca logo Logogenie

 
 
Jeśli nie’masz wolnej gotówki w budżecie na logo, don’nie rozpaczaj. Podczas gdy w przeszłości mogłeś mieć ograniczone opcje, obecnie technologia rozwinęła się tak, że praktycznie każdy może zaprojektować swoje własne logo za pomocą narzędzia do projektowania logo online, takiego jak logogenie. 
 
W naszej erze cyfrowej oprogramowanie do projektowania jest mniej o technicznych umiejętnościach twoich rąk, a bardziej o twoich kreatywnych pomysłach. You don’t need to master your brush strokes or pencil shading — you don’t even need steady hands. Z cyfrowych twórców logo, wszystko czego potrzebujesz to pomysł.
 
Logogenie, i inne narzędzia do projektowania online, używają szablonów, aby projektowanie było szybkie i łatwe, nawet dla osób, które po raz pierwszy biorą udział w projekcie. Najpierw wybierzesz swoją branżę z rozwijanego menu. 
 
 
Zaklasyfikowaliśmy nasze szablony według potrzeb i wymagań najlepszych branż, więc znalezienie Twojej jest pierwszym krokiem. Nasz algorytm wygeneruje następnie najlepsze wybory dla Twojej branży. 
 
 
 
Po prostu wybierz ten, który Ci się podoba i zacznij edytować. Możesz dostosować każdy szablon jak tylko chcesz, personalizując swoje wybory pod kątem: 
 
- Obrazy główne
- Nazwa i slogan firmy
- Czcionka i typografia
- Schematy kolorów
- Rozmiary tekstu i obrazów
- Umieszczenie tekstu i obrazu
- Dodawanie nowych ikon
- Układanie warstw (umieszczanie niektórych obrazów za lub przed innymi)
 
Możesz wybrać z naszej wewnętrznej biblioteki ponad 200 ikon. Szybki rzut oka pokazuje, że jest tam mnóstwo intelektualnych obrazów, o których wspomnieliśmy powyżej, w tym drzewa z liśćmi tęczy, herby tarcz, książki, czapki absolwentów i inne. 
 
 
 
Używając DIY logo maker jak logogenie, można stworzyć profesjonalny-tier logo w ciągu zaledwie kilku minut. Kiedy skończysz, możesz kupić wszystkie uprawnienia i licencje komercyjne za 24,90 USD, co daje Ci logo na zawsze. 
 
Chociaż szablon-stylu projektowania działa dobrze dla pierwszych początkujących, you’ll uzyskać lepsze wyniki, jeśli kości się na niektóre podstawy projektowania graficznego przed. Czytaj nasz blog, aby uzyskać specjalne wskazówki dotyczące projektowania, prosto od projektantów ekspertów. 
 
 
 

Sprawdź nasze inne artykuły