Zacznij projektować swoje logo

Aktualizacja projektu logo: Usunąć i zacząć od nowa, czy dostosować stare logo?

Opublikowano: 22/09/2020
Jak bardzo niektórzy z nas próbują z tym walczyć, świat zmienia się każdego dnia. W niektórych przypadkach żarty, które były zabawne 10 lat temu, są teraz obraźliwe, a jak my’wszyscy byliśmy świadkami, trendy przychodzą i odchodzą, czasami wracając ponownie. 
 
Twój biznes nie jest’odporny na zmiany, które zachodzą w świecie. Może zacząłeś swoją działalność, gdy internet był w powijakach, a teraz, you’re oferują ecommerce obok swojej cegły i lokalizacji zaprawy. A może odziedziczyłeś piekarnię, którą twoi dziadkowie założyli i prowadzili przez dziesiątki lat. Kiedy rozpoczynali działalność, nigdy nie wyobrażali sobie, że będą oferować wegańskie lub bezglutenowe opcje i nie mogli nawet wyobrazić sobie, że klienci będą zamawiać ciastka przez aplikację i dostarczać je pod same drzwi. Ale dziś są to kluczowe części twojego biznesplanu.
 
W każdym z tych scenariuszy nowe logo jest skutecznym sposobem na pokazanie światu, że Twoja firma zmieniła się, aby dopasować się do czasów. Ale czy lepiej jest zastąpić logo nowym, czy wprowadzić zmiany do obecnego, aby nadać mu zaktualizowany wygląd? Podobnie jak w przypadku wielu innych pytań dotyczących logo i innych najlepszych praktyk projektowania graficznego, odpowiedź brzmi: to zależy od sytuacji. 
 
 

Powody, dla których warto zmienić lub zaktualizować swoje logo

 
 
Jest wiele powodów, aby zmienić lub zaktualizować swoje logo. Na pierwszy rzut oka, oto’kilka:
 
Ty’bierzesz swoją lokalną markę na kraj
You’re taking your national brand international
Ty’pivoting to serve a different demographic
Zmieniłeś model biznesowy
Zmieniłeś rodzaje oferowanych produktów
Łączysz się z inną firmą
You’re launching a new to your business, like an online store to complement your existing brick and mortar shop
Twoje obecne logo wygląda na przestarzałe
 
Twoje logo to Twoja marka’publiczna twarz. Musi dokładnie opisać Twoją markę w jednym obrazie, co może być wyzwaniem. Ale istnieją subtelne sposoby, aby przedstawić persona marki przez wybór czcionki, paleta kolorów, a nawet kształty, które zdecydujesz się użyć w swoim logo. Jeśli’nie jesteś zaznajomiony z nimi, poświęć trochę czasu, aby przeczytać nasze posty na blogu na ich temat. 
 
 
Kiedy Twoja firma zmienia się drastycznie, to’jest prawdopodobne, że Twoje logo nie będzie’dokładnie opisywać go już. Na przykład, jeśli’jesteś małą ladą sklepową na wynos, która’rozszerza się na restaurację z pełną obsługą, wskazówki, których użyłeś w swoim logo, aby powiedzieć światu, że oferujesz łatwe, szybkie posiłki w niedrogim punkcie cenowym, takie jak koła i czcionka bezszeryfowa, nie są już dokładne. W rzeczywistości, dinery szukają bardziej ekskluzywne doświadczenie sit-down może przekazać swoją restaurację, bo kiedy widzą swoje logo, ich pierwsza myśl to “takeout counter.” 


Logo okrągłego burgera na wynos
 
 
Czasami, to’nie tyle twój biznes, który’się zmienia, ale demografia, do której’dążysz. Może prowadzisz warsztat samochodowy. Wiedząc, że samochody są powszechnie uważane za “męską’domenę,” Twoje logo to ciemnoniebieski ośmiokąt z pogrubioną czcionką. Ale po latach z tym logo i zdając sobie sprawę, że tracisz pieniądze, nie docierając do kobiet kierowców, decydujesz, że nadszedł czas na aktualizację, która poprowadzi Twoje logo w bardziej neutralnym dla płci kierunku. Twój biznes się nie zmienił, ale sposób jego prezentacji zmienił się w celu nawiązania kontaktu z ludźmi, do których wcześniej nie docierałeś.
 
Ewolucja logo Volkswagen
 
 
I wtedy jest’kwestia połączenia Twojej firmy z inną. Niezależnie od tego, czy jest to’równe połączenie, twoja marka jest nabyta przez większą firmę lub ty’jesteś tym, który robi przejęcie, generalnie nowe logo jest w porządku. Dla wielu firm, które przeszły przez fuzje, odpowiedź tutaj jest stworzenie logo, które zawiera elementy obu marek’ logo, jak ExxonMobile zachował Mobile’czerwony kolor podpisu w logo redesign po dwóch marek merged. 
 
Ewolucja logo Mobile
 
Więc jak widzisz, istnieje wiele powodów, aby zmienić swoje logo. Innym powodem, aby zaktualizować swoje logo jest, jeśli po prostu wygląda przestarzale. Jeśli Twoja firma’jest już jakiś czas, istnieje’duża szansa, że Twoje logo zawiera jakieś starsze trendy projektowe. Może one dać swoje logo fajne vintage wygląd, ale może po prostu sprawiają, że wygląda jak to’jest przeszłość jego prime. 
 
IBM logo evolution
 
To’nie zawsze jest tak łatwo powiedzieć, kiedy logo’jest po prostu przestarzałe versus już nie dokładnie przedstawia swoją markę. Jednym ze sposobów, aby ocenić, czy Twoje logo jest coraz długo w zębie jest porównanie go do innych logo w Twojej branży. Czy Twoje wygląda na wyraźnie starsze? Jeśli tak, to prawdopodobnie nadszedł czas na zmianę. 
 
Ale czekaj – niektóre słynne logo nigdy się nie zmieniają. Doskonały przykład, logo Coca-Coli, jest w zasadzie takie samo od 1886 roku. 
 
Ewolucja logo Coca cola
 
Może Twoje logo nie musi’się zmieniać. Może it’s perfect as it is and communicates your brand persona as strongly as it did the day it was first designed, even though your business has grown and evolved in the years since its inception. Jeśli tak jest, to gratulacje! Ty’masz ponadczasowe logo. 
 
Ale jak naprawdę możesz powiedzieć, czy Twoje logo jest wystarczająco ponadczasowe, aby pozostać takie samo, gdy Twoja firma się rozwija? Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o rozważaniach, które należy podjąć, gdy’myślisz o liftingu logo. 
 
 

O czym należy pomyśleć, gdy’myślisz o aktualizacji swojego logo

 
 
Gdy’myślisz o aktualizacji swojego logo, zadaj sobie kilka pytań, aby określić, czy to’właściwy wybór:
 
Czy moje obecne logo dokładnie przedstawia moją markę?
Czy moje obecne logo współbrzmi z moją docelową publicznością?
Gdybym mógł teraz przeprojektować swoje logo, jak by ono wyglądało? Czy to przeprojektowane logo wygląda jak logo, którego’obecnie używasz?
 
Więc następne pytanie brzmi, czy lepiej jest wprowadzić zupełnie nowe logo, czy tylko podrasować to, które’masz teraz? Odpowiedź. Ponownie, to zależy. 
 
Jeśli określisz swoje obecne logo jest rodzajem pracy lub może działać lepiej, to’jest prawdopodobnie najlepiej iść trasę facelift. Jest to również prawdziwe, jeśli ty’nie zmieniasz swojej firmy’ nazwa lub model biznesowy. Po prostu zmieniając swoje logo, aby było bardziej zgodne z dzisiejszymi’trendami, unikasz potencjalnie alienacji lub dezorientacji swoich nabywców. 
 
Pepsi logo evolution
 
Jeśli Twoja marka przechodzi poważne zmiany, takie jak nowa nazwa, nowy model biznesowy, drastycznie różne oferty lub wejście na nowy rynek, ty’prawdopodobnie będziesz potrzebował bardziej ekstremalnej zmiany logo. W tym przypadku, zaczynając świeże jest prawdopodobnie sposób, aby przejść. 
 
Apple logo evolution
 

Sposoby na dostosowanie logo

 
 
Jeśli’idziesz z liftingiem logo, burza mózgów sposoby, aby odświeżyć go bez zmiany podstawowych elementów, które uczyniły oryginał tak wielki. 
 
Niekiedy wszystko, czego potrzebuje Twoje logo, aby poczuć się świeżo, to prosta zamiana palet. Może nawet nie trzeba zmieniać kolorów, tylko odcienie swoich kolorów, jak Visa zrobił, kiedy przeprojektowali swoje logo. 
 
Visa logo evolution
 
Innym sposobem na aktualizację logo jest zmiana czcionki. Możesz iść z bardziej zaokrąglone, bardziej nowoczesny-feeling czcionki, lub może zdecydować się wziąć logo w innym kierunku i dać mu serif czcionki dodać powietrza wyrafinowania. 
 
Google logo evolution
 
Możesz również usunąć element w logo, aby pozwolić znakowi słownemu lub obrazowi stać samodzielnie. Na przykład Nike swoosh jest natychmiast rozpoznawalny prawie wszędzie. Nie potrzebuje znaku słownego Nike, stoi na swoim miejscu po prostu dobrze. 
 
Nike logo evolution
 
 

Odświeżenie z nowym logo

 
 
Kiedy there’s just no realistic way to update your old logo to fit your new brand, you’re best off creating a whole new logo. Wiele znanych marek zrobiło to – czasami, you’ve got to completely reinvent yourself to stay relevant in today’s world. 
 
AT&T logo evolution
 
Nowe logo może zachować elementy ze starego logo, jak AT&T zachował ten sam odcień niebieskiego, którego użyli w wersji 1969 swojego logo, gdy przełączyli się na globus. W ten sposób zachowujesz jakiś namacalny kawałek rozpoznawalności marki podczas przeprojektowywania, ale nie utknąłeś w konieczności dopasowania starego logo do nowej tożsamości marki. Ale jeśli to podejście nie działa dla Twojej marki, nie próbuj go wymuszać. Czasami trzeba całkowicie wytrzeć łupek do czysta i stworzyć coś zupełnie nowego. 
 
Gdy ty’tworzysz nowe logo, zacznij od podstaw. Zadaj sobie te same pytania, które zadałeś sobie, gdy zaprojektowałeś swoje pierwsze logo, jak:
 
Dla kogo jest moja marka?
Jaki produkt lub usługę oferujemy?
Co odróżnia nas od konkurencji?
Jakie są nasze podstawowe wartości? Jak działamy zgodnie z tymi wartościami?
Czego kupujący oczekują od tej marki?
 
Wtedy zacznij opracowywać kilka projektów w oparciu o swoje odpowiedzi na te pytania. Jak wspomnieliśmy powyżej, elementy projektu w logo, takie jak kolory, których używasz, kształty, których używasz i wybory czcionek, subtelnie mówią światu, o co chodzi w Twojej marce’i czego powinni oczekiwać od Ciebie. Pomyśl o osobowości swojej marki i określ wybory projektowe, które komunikują tę osobowość, jak nasycony odcień zieleni dla godnej zaufania firmy zajmującej się pielęgnacją trawników lub jasnoniebieskie okrągłe logo dla salonu dziecięcego. 
 
Pamiętaj, czy po prostu zaktualizować swoje logo lub wziąć trasę zupełnie nowe logo, trzeba budżet na zmiany. Twoje nowe logo będzie iść wiele miejsc: Twoja strona internetowa, wizytówki, oznakowanie i każda reklama Twoja firma tworzy. Każdy redesign logo zajmie czas i kosztować pieniądze, aby zastąpić stare logo na markowych aktywów. 
Na szczęście, projektowanie zupełnie nowego logo nie'musi kosztować Cię dużo. Z Logogenie’s ogo maker, można stworzyć własne profesjonalne logo w ciągu zaledwie kilku minut, bez projektowania lub kodowania doświadczenie konieczne. 
 
 
 

Sprawdź nasze inne artykuły