Zacznij projektować swoje logo

Czym jest responsywne logo i dlaczego jest ważne dla Twojego biznesu?

Opublikowano: 13/07/2021

To’niezaprzeczalne. Rozmiary naszych ekranów kurczą się, a urządzenia mobilne szybko opanowują globalny rynek. Powszechne wykorzystanie smartfonów i tabletów stworzyło nowe, wartościowe kanały marketingowe. Ale to’jest bardziej jasne niż kiedykolwiek, że jeden rozmiar pasuje do wszystkich podejście do projektowania logo mobilnych nie będzie już wyciąć go w cyfrowej przestrzeni reklamowej.

Logogenie's logo maker

Responsywne logo rozwiązuje to wyzwanie. 


Te loga zasadniczo shift in size, shape, color, and even complexity to adapt to the screens they’are displayed on. Początkowo sądzono, że responsywne strony internetowe i elementy projektowe będą przelotną modą projektową. Obecnie jednak są one bardziej koniecznością dla marek.


Obecnie istnieje więcej miejsc do wyświetlania logo Twojej marki’niż kiedykolwiek wcześniej, a wszystkie te kanały i platformy różnią się ogromnie pod względem rozmiaru. Kilkadziesiąt lat temu firmy były zachęcane do powstrzymania się od zmiany logo za wszelką cenę. Obecnie, nie zmieniając ich, mogą w rzeczywistości zaszkodzić marce zamiast tego.

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o projektowanie responsywnych logo i jak mogą one korzystać z klientów’ marek w dłuższej perspektywie.


Twórca logo Logogenie

Geneza responsywnych projektów logo


‘Responsive’ jest gorącym buzzwordem w tej chwili, i to’już od jakiegoś czasu. Termin ten został pierwotnie użyty do opisania sposobu, w jaki strony internetowe reagują na wyświetlanie na różnych rozmiarach ekranu. Wcześniej, responsywność zapewniała, że strony internetowe zawsze wyglądały najlepiej, niezależnie od tego, czy były oglądane na ekranach komputerów, tabletów czy smartfonów. 


Ostatnio termin ten zapożyczyły również logotypy zmieniające rozmiar. Popularyzacja inteligentnych urządzeń mobilnych i ich różnice w wielkości ekranu skłoniły marki do zastanowienia się nad ich mantrą nigdy nie zmieniających się logotypów. 


Znaczenie logotypów responsywnych


Zrozumienie znaczenia responsywnych logo jest kluczem podczas nauki projektowania logo przyjaznego dla urządzeń mobilnych. Wiele korzyści z responsywnych projektów jest oczywistych. Istnieje tak wiele miejsc dla nowoczesnych firm, aby wyświetlić swoje logo, że to’jest praktycznie niemożliwe, aby użyć tej samej wersji na tych platformach.


Więcej użytkowników sieci niż kiedykolwiek loguje się do internetu za pomocą telefonów komórkowych. W 2021 roku statystyki pokazują, że mobile accounts for around 50% of web traffic globalnie. Ta rosnąca popularność mobilnego przeglądania stron wymusza potrzebę przynajmniej jednej dodatkowej wersji logo marki’dopasowanej do mniejszych ekranów mobilnych.


Wielu użytkowników przeszło na jeszcze mniejsze ekrany, takie jak te w inteligentnych bransoletkach, inteligentnych zegarkach i inteligentnych okularach. Te małe ekrany wymagają niestandardowych dopasowanych logo, aby zapewnić, że logo zawsze wygląda najlepiej. Nawet małe reklamy na stronach stacjonarnych zmniejszą i zniekształcą logo, a ekrany mobilne potęgują te efekty. Różne, niestandardowe loga dla każdej z tych platform są więc koniecznością.


Firmy wszelkiego rodzaju są badania ekscytujące i unikalne metody reklamy poza cyfrowym świecie. Marka, która chce dodać swoje logo do czapek, długopisów, toreb, t-shirtów musi rozważyć rozmiar swojego logo i jak będzie wyglądać wydrukowany na tych różnych przedmiotów.


Nowoczesna technologia mediów wideo pozwala na wykorzystanie animowanych logo. Tysiące firm zwróciły się w kierunku korzystania z treści wideo do marketingu swoich marek, a wykorzystanie wideo nawet rozszerzyło się na tworzenie logo now.

Logogenie's logo maker
5 kroków do zaprojektowania responsywnego logo


Czy chcesz spróbować swoich sił w tworzeniu mobilnych szablonów projektów logo i animowanych logo dla swoich klientów? 
Oto 5 prostych kroków, które pozwolą Ci zacząć.


1. Stwórz cztery lub więcej różnych wersji

2.


Rozbij responsywne logo, a odkryjesz kilka różnych wersji tego samego logo, z których każda różni się szczegółami i wielkością. Jeśli wiesz już, gdzie logo będzie wyświetlane, możesz modelować swoje wersje według tych platform i nośników. Jeśli nadal nie jesteś pewien, spróbuj użyć wariantów logo dużych marek jako inspiracji.


Zacznij od swojego logo głównego. To powinno zawierać wszystkie informacje, które chcesz przekazać, w tym obraz logo i nazwę firmy. Następnie możesz pracować stamtąd, dodając i usuwając szczegóły oraz skalując wizualizacje w miarę upływu czasu.


2. Skaluj w górę i w dół, aby stworzyć różne warianty

>.


Możesz się zastanawiać, jakie są różnice pomiędzy czterema wersjami Twojego logo, które poleciliśmy Ci stworzyć. Jeśli masz już doświadczenie z responsywnym projektowaniem stron internetowych, wiesz, że projektanci stron internetowych dodają szczegóły wizualne, gdy rozmiary ekranu się zwiększają, a usuwają lub minimalizują szczegóły, gdy skalują się w dół.


Zalecamy rozpoczęcie tego procesu od ustalenia priorytetów dla elementów Twojego logo. Dodatki o niskim priorytecie, takie jak slogany lub ustalone daty są świetnymi dodatkami, gdy masz dużo miejsca do pracy, ale mogą zajmować zbyt dużo miejsca na mniejszych ekranach mobilnych. Włączenie elementów o najwyższym priorytecie, takich jak nazwa marki’jest ważne, ale nawet one mogą zostać pominięte w przypadku wyjątkowo małych rozmiarów ekranu.


Być może będziesz musiał dostosować wizualną złożoność projektu logo mobilnego. Polega to na zmniejszeniu poziomu szczegółowości, na przykład poprzez iterację obrazu w mniejszych wersjach i zastąpienie wyraźnych konturów prostszymi, bardziej solidnymi liniami. Możesz rozważyć usunięcie obramowań, falbanek, dekoracji i innych zbędnych elementów, jak również.


Możesz uprościć swoją paletę kolorów, aby skalować swoje logo w dół. Złożone kombinacje kolorów mogą być trudne do zobaczenia w małych rozmiarach. Jeśli w Twoim projekcie jest zbyt wiele odcieni, może on stać się rozpraszający i mylący na mniejszych ekranach. Czasami, it’s najlepiej usunąć wszystkie kolory z wyjątkiem jednego odcienia, który jest najłatwiejszy do zidentyfikowania dla marki. Na przykład Coca-Cola jest natychmiast rozpoznawalna dzięki swojej uniwersalnej palecie czerwieni i bieli.


You’re welcome to get creative when scaling down your logo designs. Zamiast całkowicie usuwać nazwę marki, możesz na przykład zastąpić ją inicjałami lub skrótem.


2. 3. Konsekwencja jest kluczem


Twoje responsywne projekty logo mogą się znacznie różnić pod względem rozmiarów, struktur i elementów. Ale nadal powinny być spójne, jeśli chodzi o czcionki, schematy kolorów i efekty tekstur.


Nie musisz zamieniać każdej wersji swojego mobilnego projektu logo w nowe logo na swój sposób. Każda wersja powinna zamiast tego być subtelnie inną wersją tego samego, oryginalnego logo, aby uzyskać najlepsze wyniki. 


Ważne jest, aby zachować wspólne wątki we wszystkich swoich responsywnych projektach logo, aby zachować ich spójność. Zachowaj spójność ze schematami kolorów i czcionkami, nawet jeśli musisz je uprościć lub zmniejszyć ich skalę. Te elementy odzwierciedlają markę jako całość, a nie tylko logo, które ją reprezentuje.


4. Don’t Be Afraid to Use Abstract Elements


Podczas projektowania mniejszej wersji projektu logo mobilnego, możesz stracić zbyt wiele z oryginalnego logo podczas skalowania w dół. To wyzwanie można z pewnością pokonać, chociaż niektóre projekty tracą swój urok, gdy są nadmiernie uproszczone. W takich przypadkach, don’t be afraid to use abstract symbols to represent the original logo.


Jedna z najbardziej znanych firm produkujących żywność w puszkach, Heinz, dobrze radzi sobie ze skalowaniem swojego logo do abstrakcyjnego symbolu. Marka ma cztery wersje swojego logo, pierwsze trzy są skalowane w tradycyjnym sensie poprzez usunięcie szczegółów. Ostatnia wersja to jednak po prostu szeroko rozpoznawalny kształt etykiety puszki z dobrze znanym schematem kolorystycznym, który ma za zadanie wzmocnić przekaz. Heinz jest dobrze ugruntowaną nazwą gospodarstwa domowego, a firma wie, że jej klienci nie będą mieli problemów z rozpoznaniem logo, nawet bez dołączonej nazwy marki.


Jeśli projektujesz responsywne, mobilne logo dla marki, której oryginalnym logo jest po prostu jej nazwa, możesz rozważyć zastąpienie pełnej nazwy marki monogramem lub inicjałem dla mniejszych rozmiarów ekranu. Każdy klient zaznajomiony z marką nadal będzie rozpoznawał elementy charakterystyczne dla jej logo, niezależnie od tego. Ponownie, spójność jest tutaj kluczem. Im więcej wizualnych wskazówek możesz zawrzeć w swoim projekcie, tym łatwiej klienci będą rozpoznać markę, o której mowa.


5. Strategicznie układaj i zmieniaj układy

5.


Skupiliśmy się na rozmiarze, jeśli chodzi o responsywne logo, ale to nie jest jedyny aspekt procesu projektowania, który ma znaczenie. Responsywne logo powinno reagować na unikalne okoliczności, którymi może być rozmiar, ale może być też ogólne środowisko brandingu.


Z odpowiednim oprogramowanie do projektowania graficznego można zmienić logo po prostu przez układanie i zmianę kolejności kluczowych elementów, takich jak tekst. Zamiast całkowicie eliminować pewne elementy, można zaoszczędzić miejsce i zmniejszyć skalę projektu poprzez reorganizację struktury wszystkich tych elementów, aby osiągnąć podobny efekt.

Twórca logo Logogenie
The Takeaway: Responsive Design to przyszłość tworzenia logo


Jeśli chcesz wykonać zadanie dobrze, potrzebujesz odpowiednich narzędzi do pracy. Posiadanie jednego, jednolitego logo może być wygodne, proste i opłacalne, ale nie pomoże marce właściwie pokryć wszystkich najpopularniejszych kanałów marketingowych w erze technologicznej. 


Im więcej cyfrowych i rzeczywistych kanałów marketingowych, które się otwierają, tym mniej adekwatne będzie jedno, nieresponsywne logo, aby zaadresować wszystkie te platformy. Responsywne logo to elastyczne rozwiązanie, które zapewnia, że marki’ logo i obrazy promocyjne wyświetlają się w najlepszym wydaniu na wszystkich ekranach, platformach i kanałach. 


Responsive mobile logo design ma moc, aby poprawić rozpoznawalność marki, generować nowe leady i sprzedaż, a także zwiększyć marki’ ruch internetowy w tym samym czasie. Dlatego responsywne projekty są warte inwestycji dla firm, które dążą do znacznego przyszłego wzrostu.

 

Zaprojektuj logo samodzielnie z Logogenie

Logogenie's logo maker


Jeśli nie’masz wolnej gotówki w swoim budżecie na logo, nie rozpaczaj. Podczas gdy w przeszłości mogłeś mieć ograniczone opcje, obecnie technologia rozwinęła się tak, że praktycznie każdy może zaprojektować swoje własne logo używając narzędzie do projektowania logo online jak logogenie. 

W naszej erze cyfrowej, oprogramowanie do projektowania jest mniej o umiejętności technicznych swoich rąk i więcej o swoich kreatywnych pomysłów. You don’t need to master your brush strokes or pencil shading — you don’t even need steady hands. Z cyfrowymi twórcami logo, wszystko czego potrzebujesz to pomysł.

Logogenie, i inne narzędzia do projektowania online, używają szablonów, aby projekt był szybki i łatwy, nawet dla pierwszych użytkowników. Najpierw wybierzesz swoją branżę z rozwijanego menu. 

 

Skategoryzowaliśmy nasze szablony według potrzeb i wymagań najlepszych branż, więc znalezienie Twojej jest pierwszym krokiem. Nasz algorytm wygeneruje następnie najlepsze wybory dla Twojej branży. 

 

Po prostu wybierz ten, który Ci się podoba i zacznij go edytować. Możesz dostosować każdy szablon jakkolwiek chcesz, personalizując swoje wybory dla: 

 

Główne obrazy
Nazwa firmy i slogan
Czcionka i typografia
Schemat kolorów
Rozmiary tekstu i zdjęć
Rozmieszczenie tekstu i obrazków
Dodawanie nowych ikon
Warstwowanie (umieszczanie jednych obrazków za lub przed innymi)

 

Możesz wybrać z naszej wewnętrznej biblioteki ponad 200 ikon. Szybki rzut oka pokazuje, że jest tam wiele intelektualnych obrazów, o których wspomnieliśmy powyżej, w tym drzewa z tęczowymi liśćmi, herby tarcz, książki, czapki absolwentów i wiele innych.

 

Jeśli chcesz korzystać z bardziej zaawansowanych technik, napisaliśmy szybki przewodnik dla początkujących’do korzystania z Logogenie. To wyjaśnia wszystkie niuanse interfejsu Logogenie, w tym, jak edytować poszczególne aspekty obrazu bazowego, zmienić niektóre kolory, ale nie inne, i doskonalić swoją typografię. 

Używając DIY logo maker jak logogenie, możesz stworzyć profesjonalne logo w ciągu kilku minut. Kiedy’jesteś zrobiony, można kupić wszystkie uprawnienia i komercyjne licencjonowanie za 24,90 dolarów, co daje ci swoje logo na zawsze. 

Choć szablon-stylu projektowania działa dobrze dla początkujących, you’ll uzyskać lepsze wyniki, jeśli kości się na niektóre podstawy projektowania graficznego przed. Czytaj nasz blog, aby uzyskać specjalne wskazówki dotyczące projektowania, prosto od ekspertów projektantów. 
 

Zacznij projektować swoje logo

 

Sprawdź nasze inne artykuły