Zacznij projektować swoje logo

dlaczego powinieneś mieć prawa autorskie do swojego logo

Opublikowano: 25/09/2017
dlaczego powinieneś mieć prawa autorskie do swojego logo

Why Brands Should Protect Copywriting & Logo

Jako firma, ważne jest, aby rozważyć, czy powinieneś chronić swój copywriting i wszelkie inne formy mediów i treści, które są związane z Twoją firmą, takie jak logo. Jednak wiele firm, zwłaszcza internetowych i stron internetowych, wciąż pomija ten proces.

Ale jak ważna jest ochrona treści i czy jest to coś, o czym ty, jako firma, powinieneś myśleć?


Zacznij projektować swoje logo teraz
 

Co to jest Ochrona?

Na początek, my’zbadamy czym jest ochrona Twojego logo i treści i co się z tym wiąże. Jeśli Twoje treści nie są chronione, rozważ konsekwencje. Osoby i firmy, nieuczciwe lub nie, będą mogły wykorzystywać Twoje treści bez konsekwencji.

Na przykład mogą wziąć twoją nazwę firmy, twoje logo i zastosować je na swojej stronie internetowej. Stąd mogą rozprowadzać wirusy, kraść dane osobowe i finansowe ludzi i ogólnie wyrządzać szkody w Internecie.

Jak możesz sobie wyobrazić, to będzie odzwierciedlać bardzo źle na ciebie i twój biznes. Jednakże, jeśli weźmiesz tę inną stronę do sądu, strona trzecia, która jest odpowiedzialna za kradzież Twojego logo lub treści, ma potencjał, aby uciec od tego, co zrobili, w odniesieniu do kradzieży Twojej treści.

To dlatego, że ochrona Twojej firmy’treści i logo jest podobna do wykupienia polisy ubezpieczeniowej. Możesz chronić swoje logo i zawartość strony internetowej za pomocą praw autorskich i znaków towarowych.



Uczynienie go swoim własnym

>

Jeśli włożyłeś dużo ciężkiej pracy i pieniędzy w zaprojektowanie i wykonanie swojego logo i kopii strony internetowej, to jeśli nie jest ono chronione, inne firmy mogą je wykorzystać na swojej stronie. Niestety, jeśli jest ona mocno zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek, czyni to z tej innej strony pełnoprawnego konkurenta dla Twojej firmy.

W skrócie, oznacza to, że inne firmy mogą kraść Twój biznes i Twoich klientów, kosztując Cię pieniądze. Na przykład, jeśli prowadzisz stronę internetową poświęconą podróżom, taką jak Lonely Planet, chcesz, aby Twoje wysokiej jakości treści były chronione, aby inne firmy turystyczne nie mogły’po prostu wziąć Twoich treści i czerpać z nich zysków.



Uważaj na plagiat i kopiowanie

>

Jedną z największych zasad Google’jeśli chodzi o SEO jest plagiat. To’jest bardzo trudne, aby dowiedzieć się, jak wiele z Internetu jest plagiatem, ale możesz być pewien, że gigant wyszukiwarek jest stale na tropie. Jest to również związane z logami, kiedy Google są w stanie rozpoznać obrazy.

Jeśli zostanie wykryty, twoja strona internetowa i twój ranking SEO mogą zostać mocno ukarane, powodując spadek rangi na stronie wyników wyszukiwania.

Clay Robins, specjalista SEO i założyciel wielu zasobów internetowych, takich jak Stan, jeśli pisanie potwierdza, “To może być niezwykle trudne do claw back swój oryginalny ranking po ukarany, a ty’będzie musiał przejść przez wiele procedur, że Google ma w miejscu, aby udowodnić, że zawartość była twoja.”

Jedną z głównych kwestii próbujących udowodnić, że treść jest twoja, jest to, dlaczego miałeś ją online, jeśli nie była’chroniona. Jeśli jest ona chroniona, Google od razu wie, że treść została zarejestrowana na Ciebie i to inna strona zawiniła.

Na szczęście istnieje obszerna liczba narzędzi, takich jak Ox Essays, które mogą pomóc Ci znaleźć, czy Twoja treść jest plagiatem, czy nie.

Jeśli chodzi o logo, rejestrując znaki towarowe możesz być pewien, że jesteś właścicielem tej własności intelektualnej. Ponadto, podczas pracy z projektantami logo dobrze jest podpisać umowę, która stwierdza, że wszystkie prawa przechodzą na Ciebie i Twoją firmę. Nie zapomnij sprawdzić, czy logo było już wcześniej używane lub zarejestrowane. Istnieje wiele przypadków, kiedy firmy nieświadomie kupują używane logo, co prowadzi do niepożądanych konsekwencji.



Korzystać z usług adwokata/prawnika czy nie?

>

Bez względu na wszystko, jeśli czujesz się pewnie w prawach autorskich i znakach towarowych swojej pracy, śmiało to zrób! Wypełnienie niezbędnych formularzy online jest stosunkowo łatwe, niezależnie od tego, z jakiego kraju pochodzisz.

Jeśli nikt nie zakwestionuje twojego wniosku, proces nie powinien trwać dłużej niż cztery miesiące. Jeśli jednak inna firma lub osoba fizyczna zakwestionuje twój wniosek, proces może być bardzo długi.

Więc, zamiast wypełniać formularz samodzielnie, możesz zlecić zadanie adwokatowi, który może wypełnić formularze i zająć się każdym konkursem w Twoim imieniu. W niektórych sytuacjach, to’s bardzo zalecane, aby rozważyć tę opcję.

Na przykład, jeśli’działasz od jakiegoś czasu, strona trzecia mogła już wykorzystać Twoje treści lub Twoje logo na swoich stronach internetowych. Oznacza to, że kiedy przetwarzasz formularz; są szanse, że ta inna strona zostanie odkryta. Bez adwokata na swojej stronie, to może być bardzo kosztowne i będzie bardziej niż prawdopodobne, że dużo więcej kłopotów niż to warte.



Budując zaufanie do swoich klientów

>

Przeważnie odnosząc się do logo, znaki towarowe mówią wiele, jeśli chodzi o klientów i ich wygląd Twojej firmy. Weź pod uwagę wielkie marki: Nike, McDonald’s ‘M’, Shell’s ‘shell’, Coca-Cola i The Red Bull bulls.

Przez posiadanie znaku towarowego logo (i treści) oznacza, że Twoi klienci wiedzą, że Ty’jesteś wiodącym autorytetem i prawdziwą deal, jeśli chodzi o usługi lub produkt, który dostarczasz. Posiadanie logo ze znakiem towarowym może również zwiększyć Twój ranking SEO i może pomóc klientom w znalezieniu Twojej firmy.

>

W skrócie, oznaczenie znakiem towarowym treści może być niezwykle korzystne dla Twojej firmy, w zakresie ochrony i plagiatu, ale także w celu wzmocnienia wizerunku Twojej marki’i zwiększenia rozpoznawalności Twojej firmy’


Brenda Berg jest profesjonalistką z ponad 15-letnim doświadczeniem w zarządzaniu biznesem, marketingu i przedsiębiorczości. Konsultant i tutor dla studentów uczelni wyższych i przedsiębiorców. Wierzy, że ciągła nauka jest jedyną drogą do sukcesu.

 

Start design your logo now

 

Sprawdź nasze inne artykuły

Tworzenie idealnego logo z literą Część 1: Loga literowe od A do G

Tworzenie idealnego logo z literą Część 1: Loga literowe od A do G

Czym wspólnego mają Facebook, Adobe, Pinterest, Airbnb i Beats? Oprócz tego, że są najlepsze w swoich dziedzinach, te marki posiadają tylko litery jako logo (oczywiście z kilkoma modyfikacjami projektowymi). Mają proste, ale bardzo zapadające w pamięć i natychmiast rozpoznawalne logo, co pozwala im wyróżnić się na bardzo konkurencyjnych rynkach. Nie dziwi więc, że logo z liter zyskało popularnoś...

Więcej
Budowanie swojej publiczności w mediach społecznościowych z wykorzystaniem Twojej marki: 6 potężnych technik w 2025 roku

Budowanie swojej publiczności w mediach społecznościowych z wykorzystaniem Twojej marki: 6 potężnych technik w 2025 roku

Więc chcesz zbudować publiczność w mediach społecznościowych? Marzysz o dołączeniu do grona najlepiej zarabiających influencerów, wykorzystując ich miliony obserwujących do generowania pasywnego dochodu, który zapewni Ci stabilność finansową na całe życie? Świetnie!  Czy promujesz swoje dodatkowe zajęcie, wprowadzasz na rynek nową markę, czy po prostu chcesz być następną sensacją int...

Więcej
Jak stworzyć idealną historię marki

Jak stworzyć idealną historię marki

Projektowanie responsywnego logo jest kluczowe dla każdej firmy, od małego startupu po dużą korporację, a wszystko zaczyna się od solidnego zrozumienia marki, w tym jej historii. Wszystkie marki mają swoją historię. Niestety, nie wszystkie historie pozostawiają trwałe wrażenie. To więcej niż tylko narzędzie marketingowe do komunikowania swojej wizji - to serce i dusza Twojego biznesu. Twoja historia...

Więcej
Jaki jest najlepszy rozmiar logo? Strona internetowa, media społecznościowe i druk 2025

Jaki jest najlepszy rozmiar logo? Strona internetowa, media społecznościowe i druk 2025

Jeśli obraz mówi tysiąc słów, to samo robi logo firmy. Mówi wiele o Twoim biznesie, nie wypowiadając ani jednego słowa. Dlaczego nie? To fundament Twojej tożsamości marki, który przyciąga uwagę i pozostawia trwałe pierwsze wrażenie. Twoje logo firmowe odróżnia Cię od tłumu i to, co ludzie zapamiętują o Twoim biznesie. „O, to jest Sklep Obuwniczy Harry'ego!” Albo to jest „Cu...

Więcej

Wygeneruj teraz logo generowane przez sztuczną inteligencję

Musisz wpisać nazwę swojej firmy
x