Zacznij projektować swoje logo

Jak myśleć jak projektant logo i zaprojektować idealne logo

Opublikowano: 21/12/2020

W poprzednich wpisach na blogu, my’mówiliśmy trochę o projektantach logo. Dokładniej, ostatnio dyskutowaliśmy o tym, czego możesz się spodziewać, gdy zatrudniasz projektanta logo kontra to, czego możesz się spodziewać, gdy używasz twórcy logo do tworzenia logo i zalety korzystania z twórcy logo zamiast zatrudniania projektanta.  

Zatrudnienie projektanta graficznego ma również swoje zalety. Kiedy zatrudniasz projektanta logo, you’re hiring somebody who’s been trained in graphic design and effective logo creation. Mają one podstawy w teorii kolorów, kompozycji, trendów projektowych i najbardziej skuteczny sposób wizualnie przekazać konkretne pomysły. To dlatego praca z profesjonalnym projektantem logo może być kosztowna – you’re paying for their design expertise and their years of experience creating logos that work. Na szczęście, można zaoszczędzić sobie tonę pieniędzy i nadal uzyskać wspaniałe logo, ucząc się, jak myśleć jak projektant logo. 


Think like a designer


Projektanci logo patrzą na logo inaczej niż reszta z nas. Kiedy większość z nas widzi logo, nasza początkowa myśl może być taka, że wygląda dobrze lub wygląda źle, a może, że jest lub nie jest’wielką reprezentacją swojej firmy. Kiedy projektant logo patrzy na logo, oni’patrząc dokładnie na kolory marka wybrał do reprezentowania siebie. Patrzą na kształty w logo i jak uzupełniają lub kontrastują z czcionkami, które wybrała marka. Myślą o tym, jak logo będzie wyglądać w czerni i bieli oraz jak będzie wyglądać na ekranie komputera w porównaniu z drukiem. Często też, oni’myślą o tym, jak mogliby uczynić logo lepszym, gdyby mieli możliwość przeprojektowania go. 


Różne wersje logo kanału


Jeśli więc’zdecydowałeś, że’zaprojektujesz własne logo u logopedy, poświęć trochę czasu, aby nauczyć się podchodzić do swojego logo jak projektant. To nie’nic nie kosztuje, ale może się bardzo opłacić, gdy stworzysz świetnie wyglądające, profesjonalne logo dla swojej marki. 


Naucz się podstaw projektowania logo 


Zacznij uczyć się, jak myśleć jak projektant logo, rozbijając elementy obecne w każdym logo. Opublikowaliśmy już wcześniej posty dotyczące podstawowych koncepcji projektowania logo, więc przeczytaj każdy z nich, aby rozpocząć naukę:

 

The Meaning of Colors and How to Use them with Brand Design

30 najlepszych czcionek, aby zaprojektować niesamowite logo

znaczenie kształtów w projektach logo

 

It’s also important that you get yourself familiar with the different types of logos, so you can easily identify them when you see them. 


Jak dowiesz się o tym, jak projektanci używają kolorów, czcionek i wyborów kształtu, aby przekazać wartości marki poprzez logo, zobaczysz, jak krytyczne jest logo firmy’do ich ogólnej tożsamości marki. Kiedy projektujesz logo, bierzesz wszystko, co definiuje Twoją firmę, jak Twoje produkty, cenę, docelową klientelę, pozycję w branży, a nawet lokalizację geograficzną i sprowadzasz to do obrazu.


Inteligentny pomysł na logo


Pierwszym krokiem w nauce krytycznej analizy logo i myślenia jak projektant logo jest poznanie, jak wybory projektowe w logo komunikują wartości marki. Po zapoznaniu się z tym, jak te elementy działają w projektach, pomocnym ćwiczeniem, które możesz wykonać, jest próba zaprojektowania kilku własnych logo do komunikacji konkretnych marek. Wymyśl dwie lub trzy hipotetyczne marki, takie jak nowoczesna firma hydrauliczna, która obsługuje klientów skoncentrowanych na wartościach oraz firma zajmująca się wyprowadzaniem psów, która wyróżnia się oferowaniem zabawy i socjalizacji z innymi psami podczas spacerów. Następnie przejdź do naszego kreatora logo i spróbuj stworzyć logo dla tych marek.


Ocena celów marki poprzez analizę ich logo


Kiedy już zaprojektowałeś logo lub dwa, masz lepsze zrozumienie procesów myślowych, które idą w kierunku zaprojektowania skutecznego logo. Teraz sprawdź się, podchodząc do projektowania logo z przeciwnej strony– oceniając, czy logo, które widzisz każdego dnia, skutecznie komunikuje wartości ich marki.   


Następnym razem, gdy’jesteś na wyjeździe, przyjrzyj się logotypom, które widzisz. Na przykład, spójrz na logo McDonald’s. Te zaokrąglone żółte łuki są natychmiast rozpoznawalne w każdym miejscu na świecie. Co możesz powiedzieć o marce McDonald’s?


Logo Macdonald's


Są’niedrogie. Oferują wygodne jedzenie, a nie zdrowe. A to jedzenie nie jest po prostu wygodne, jest stosunkowo proste i stworzone, aby dać ci szybkie uderzenie dopaminy z tłuszczu i soli – nie dokładnie smakołyk. A jeśli masz dzieci, McDonald’s jest bardzo łatwym miejscem na szybki rodzinny posiłek.


Teraz, wykorzystując to, co wiesz o tym, jak kolory, kształty i czcionki współpracują ze sobą w logo, sprawdź, jak McDonald’s komunikuje wartości marki, które właśnie wymieniliśmy, poprzez swoje logo. 


Wybrali żółty, wesoły, energetyczny kolor. Łuki są zaokrąglone, a nie spiczaste; to przyjazne łuki. A logo jest proste; to’tylko dwa kolory i kilka linii. Proste. 


Teraz skontrastuj ich branding z Brooks Brothers’ branding.


Logo braci Brook


Patrząc na czcionkę i obraz w ich logo, jak myślisz, Brooks Brothers chce, aby świat postrzegał ich markę?
Porównaj to, co te loga mówią Ci o ich markach z tym, co myślałeś o tych markach, zanim oceniłeś ich loga w ten sposób. Zapytaj swoich przyjaciół o ich opinie na temat niektórych marek i przeczytać recenzje online, aby zobaczyć, czy twoje myśli na temat tych marek pasuje do ogólnego konsensusu. Może się okazać, że Twoja osobista opinia pasuje do przekazu tej marki’całkiem blisko... lub nie. Niektóre logotypy nie komunikują swoich marek dokładnie i jest kilka różnych powodów, dla których tak się dzieje. 


Możesz natknąć się na logo, które kiedyś dokładnie przedstawiało swoją markę, ale czasy się zmieniły i marka poszła w nowym kierunku, pozostawiając logo reliktem swojego przeszłego ja. Kiedy tak się dzieje, marka może uczynić swój wizerunek bardziej dokładnym przez aktualizację logo lub przyjęcie zupełnie nowego. 


Innym powodem, dla którego logo może nie przekazywać skutecznie swojej marki’persona jest to, że marka pochodzi zza oceanu i została zaprojektowana dla konsumentów, którzy mają inne słownictwo kulturowe. Na przykład w Chinach kolor czerwony kojarzy się ze szczęściem. W RPA czerwień kojarzy się z żałobą. Dla zachodniej publiczności, czerwony nie będzie’automatycznie komunikował szczęścia, ale kolor zielony będzie, ponieważ mieszkańcy Zachodu kojarzą zielony z pieniędzmi, a to dotyka idei wygranej pieniężnej, jak wygrana na loterii lub inny szczęśliwy los. 


Lottery logos


To są’niekoniecznie złe loga, ale one’to loga, które prawdopodobnie powinny były zostać zmienione lub dostosowane do międzynarodowych odbiorców, gdy ich marki wdarły się na nowe rynki. Kiedy projektujesz swoje logo, poświęć czas na zrozumienie skojarzeń kulturowych, jakie ludzie na każdym rynku, na którym działasz, mają z kolorami i obrazami, których użycie rozważasz. Skupiając się tylko na jednym rynku, możesz nieumyślnie zaprojektować logo, które będzie komunikowało niewłaściwe rzeczy na innym.


A potem jest’oczywisty powód, dlaczego logo może nie działać: jest’niezbyt dobre. Może kolor nie pasuje do tonu marki, może obrazek jest zbyt sprzeczny z doborem czcionki, może jest po prostu zbyt ogólny, by ktokolwiek mógł go zapamiętać na dłużej niż kilka sekund. Kiedy nauczysz się myśleć jak projektant, będziesz w stanie dostrzec je natychmiast i łatwo zakomunikować, dlaczego są złe.


Bad logos


Rozpoznawanie skutecznych logo, gdy je widzisz 


W wielu przypadkach nie jest od razu oczywiste, dlaczego dobrze zaprojektowane logo jest tak wspaniałe. Dzieje się tak dlatego, że projektanci logo wiedzą jak subtelnie przekazać wartości marki poprzez wybory projektowe. Spójrz na logo Disneya:


logo Disneya


Każdy z nas’widział go. Wszyscy potrafimy je sobie wyobrazić z zamkniętymi oczami. Co sprawia, że logo Disneya jest tak skuteczne?

Cóż, najpierw zadajmy sobie pytanie, co ono komunikuje. Jak można zdefiniować Disneya? Rozrywka? Przyjazny rodzinie? - Zdrowy rozsądek? Kulturowego behemota?  

Skupmy się na jednej konkretnej cesze, którą Disney uczynił swoją wizytówką: przyjazności dla rodziny. Jest mnóstwo innych wytwórni filmowych, ale tylko jedna ma nazwę, która automatycznie komunikuje rodzicom i opiekunom jakość rozrywki dostosowanej do wieku: Disney. Więc jak to dziwne D, które wygląda jak odwrócone G, to komunikuje?


Wygląda jak pismo ręczne. Całe logo tak wygląda. A poprzez użycie czcionki, która sprawia wrażenie napisanej ręcznie, Walt Disney Company, mimo że jest jedną z najbardziej gigantycznych firm na świecie, sprawia, że czuje się osobista i ujmująca. Widzowie czują, że mają bliski związek z marką, a to sprawia, że czują, że mogą jej zaufać, że zapewni to, co obiecuje: niekwestionowaną rozrywkę dla całej rodziny.


Handwritten logo


Kiedy oceniasz logo, przyjrzyj się wszystkim jego częściom. Spójrz na rodzaj czcionki, której używa, spójrz na to, jak różne kolory uzupełniają się lub kontrastują ze sobą, spójrz na to, jak kształty obrazów i słów pasują do siebie i spójrz na to, jak wiele–lub jak mało–jest obecnych. W ten sposób projektant logo patrzy na logo. Następnie, gdy Ty’projektujesz swoje logo, pomyśl o tym, co zauważyłeś w innych logo... lub jeszcze lepiej, odwołaj się do wszelkich notatek, które’zrobiłeś. Uczenie się, jak myśleć jak projektant logo wymaga praktyki, a najlepszą praktyką jest rzeczywiste patrzenie na logo, rozbiórka ich i tworzenie logo własnych. Kiedy już stworzysz fajną markę dla siebie, będziesz chciał założyć stronę internetową, pracować na portalach społecznościowych, tworzyć reklamy i tak dalej. Kiedy nadejdzie ten czas, możesz chcieć spojrzeć na digital asset management aby wykonać zadanie w sposób zorganizowany.

 

Sprawdź nasze inne artykuły