Zacznij projektować swoje logo

5 sposobów na to, by projekt logo stał się popularny

Opublikowano: 09/03/2018

Projektowanie logo? Jasne, możesz myśleć, że stworzenie wizualnej reprezentacji marki jest łatwe, ale przyciągające wzrok logo to coś więcej niż tylko okrąg i nazwa firmy. Naprawdę musisz zawrzeć w nim znaczenie. W przeciwnym razie, czy robisz logo dla własnej firmy, czy projektujesz je dla klienta, ty’będziesz robić biznesowi kolosalną niedźwiedzią przysługę. Oto 5 sposobów na poprawienie projektu logo, aby poważnie wyróżniał się wśród milionów:


1. Zadaj sobie kilka pytań

2.

Czy wszystkie loga mają jakąś historię? Tak i nie. Ale niezwykle ważne jest, aby wiedzieć, skąd logo się wywodzi i dlaczego. Czy marka istnieje od zawsze? Czy ma jakieś dziedzictwo? Możesz to wykorzystać w projekcie logo, czerpiąc elementy z tego, kiedy i gdzie marka’zaczynała się.

 

Innym powodem, aby zadać sobie kilka pytań dotyczących projektowania logo jest włączenie strategii do ogólnego wyglądu. Proces tworzenia marki może wykraczać poza logo, ale oba są ze sobą powiązane; i dlatego powinieneś mieć przed sobą odpowiedzi na niektóre istotne pytania dotyczące marki podczas tworzenia logo, takie jak:

 
  • Co sprawia, że marka jest inna?
  • Dlaczego marka miała swój początek? Jaka jest misja lub cel marki?
  • W jaki sposób marka dąży do osiągnięcia swojego celu?
  • Jak marka dąży do osiągnięcia swojego celu?
  • Jakie są wartości marki lub firmy?
  • Jaka jest osobowość marki?
  • Kto jest docelową grupą odbiorców?
  • W jaki sposób projekt mojej strony internetowej będzie brandowany?

     

5 Ways To Make Your Logo Design Pop


2. utkaj wizualne cuda

Istnieją pewne sposoby na stworzenie logo, które jest atrakcyjne wizualnie—a jedną z najlepszych metod jest stworzenie wizualnej interpretacji ogólnej koncepcji marki’a. Na przykład, możesz rozważyć wizualny podwójny entendre, gdzie są dwie ikony wplecione w jeden obraz (pomyśl o dwóch twarzach lub iluzji pucharu wina). Innym sposobem jest tworzenie sztuki słowa i symbolu, np. wykorzystanie nazwy marki’do opracowania symbolu. Na przykład, jeśli słowo to “soccer,” możesz sprawić, że te litery będą wyglądały jak piłka nożna.

3. Zrozum psychologię koloru

Kolor jest niezwykle integralną częścią projektowania logo. Nikt nie wybiera losowo koloru do projektu logo, a jeśli to robi, to oczywiście nie myśli zbyt wiele o marce. Kolor przekazuje myśli, pomysły i przekonania. Kolor przyciąga uwagę. Jednakże, kolor jest również podstępny.

Niektórzy klienci mają wybraną paletę kolorów. Inni chcą skali szarości. W takich przypadkach możesz odpowiednio wykorzystać przestrzeń negatywną, aby stworzyć zainteresowanie, a następnie użyć cieniowania, aby ożywić ilustrację.

 

Ale jeśli masz wolność do gry, możesz chcieć spojrzeć na psycologie kolorów w projektowaniu graficznym. Podczas gdy kolor ostatecznie sprowadza się do tego, jak jednostka go postrzega, przeprowadzono badania "postrzeganej odpowiedniości" marek, które pytają, “Czy kolor pasuje do tego, co jest sprzedawane? ” Na przykład, czerwony jest odważny, namiętny i ekscytujący. Niebieski jest niezawodny, przyjazny i kojący. Zielony jest używany dla pieniędzy, bogactwa i zdrowia. Fioletowy jest tajemniczy, królewski i bogaty.

Zależnie od wiadomości, którą chcesz przekazać, kolor może dodać głębi do projektu.
 

Logo design colors


4. wypieraj banały

Tak jak w przypadku ubrań, w brandingu i projektowaniu logo panują mody. Podczas gdy wiele z tych pomysłów jest czystym złotem, obserwowanie wielu projektantów używających mody w kółko to tylko proszenie się o kłopoty. Zamiast podążać za tym samym archetypem tego, co’jest “w,”, dlaczego nie wymyślić czegoś daleko poza pudełkiem?

 

Istnieje kilka klisz, których należy unikać:

  • Arkusze/łuki
  • Czcionka Helvetica – jeśli mi nie wierzysz, to po prostu zbadaj fiasko logo Gap na dowód. A jeśli chodzi o banalne czcionki, unikaj Comic Sans, Papyrus i podobnych stylów za wszelką cenę.
  • Przypadkowe kropki
  • Nachodzące na siebie litery
  • Chat bubbles
 

5. Prostota i symetria

Najlepsze logotypy to takie, które są proste—bo mogą później ewoluować w dół linii. Przykładem jest Nike Swoosh. Proste logotypy są potężne i znalazły oddźwięk wśród różnych odbiorców na całym świecie. Proste jest pamiętliwe, fascynujące i często godne podziwu. Każdy zawsze myśli, że skomplikowane i krzykliwe jest najlepsze, bo będzie się wyróżniać, ale w rzeczywistości najlepsze ikony są te z prostymi liniami i jednym elementem przyciągającym.
 

logo design tips


Weźmy na przykład Apple z Macintosha. Zwykła ikona jabłka bez usuniętego kawałka jest normalna. Ale po dodaniu “bajtu,” znaczenie logo się intensyfikuje.

 

Innym sposobem na zachowanie prostoty, ale skuteczności, jest myślenie w kategoriach symetrii. Używając logo Apple jako przykładu, jeśli spojrzysz na krzywe i linie, zaczniesz widzieć, że istnieje spójność do kół i krzywizn. Chcesz się zagłębić? Przyjrzyj się najnowszemu logo Twittera. Będziesz zdumiony przez wszystkie koła używane do utrzymania linii w synchronizacji.

 

Stwórz stronę internetową dla swojej firmy

W dzisiejszych czasach każda firma musi mieć stronę internetową. Wielu właścicieli małych firm powiedziałoby, że nie mają pieniędzy, aby zapłacić za drogie programowanie stron internetowych, aby umożliwić im sprzedaż towarów, otrzymywać płatności online, przyjmować rezerwacje, wymieniać oferty i cokolwiek robią dla firmy. Niedrogie rozwiązanie jest rozpocząć korzystanie z konstruktora strony internetowej.

 

Myśli końcowe

Nikt nie chce logo, które jest do bani. Przestań myśleć w kategoriach tego, co zostało zrobione i zrobić coś zupełnie wyjątkowego i poza lewym polem do marki swojej firmy. Chociaż te wskazówki są co są niesamowite projekty logo używać do konstruowania ponadczasowych logo dla marek, to jest do Ciebie, aby umieścić twórczy spin na ogólny projekt. Teraz, gdy przeczytałeś te wskazówki, powinieneś czuć się zainspirowany—więc idź i zrób to logo!

 
 

Sprawdź nasze inne artykuły