Zacznij projektować swoje logo

Jak stworzyć skuteczną prezentację logo

Opublikowano: 11/09/2018

Projektowanie logo to’nie tylko projektowanie. Istnieje równie ważny element dostarczania projektu — silna prezentacja logo. Szanse są takie, że czujesz się dość pewnie ze swoją pracą, ale większość z nas czuje niepokój, gdy przychodzi do jej prezentacji. Projektowanie logo jest również związane z lokowaniem produktu na większą skalę.

Często zdarza się, że nawet doświadczonym projektantom brakuje wiedzy niezbędnej do stworzenia przekonującej prezentacji. Cóż, prawda jest taka, że nie ma w tym’nic skomplikowanego. We’ve compiled five simple things that you need to take into account to make a successful presentation.

 

1. Poprowadź klienta

 

Zanim jeszcze zajrzymy do prezentacji, kluczowe jest odpowiednie podejście do procesu przedstawiania gotowego produktu swojemu klientowi. Do tego mogą być potrzebne makiety produktów. Projektanci często pytają o werdykt klienta’zanim’przedstawią wyczerpujący opis pracy, którą’wykonali.

Let’s look at it this way. Ty’jesteś znacznie bardziej biegły w dziedzinie projektowania, w porównaniu do, powiedzmy, członka zarządu. Zanim zapytasz go, co sądzi o projekcie, przeprowadź go przez wszystkie decyzje artystyczne, które podjąłeś, aby stworzyć wysokiej jakości logo, które właśnie ogląda. Dlatego właśnie prezentacje są tak istotne. Teraz przyjrzyjmy się punktom, które musisz uwzględnić podczas dostarczania logo dla klienta.

 

2. Opowiedz intrygującą historię o procesie

 

Przekazywanie emocji jest kluczowe dla komunikacji. Głos jest podstawowym medium, które wykonuje zadanie. Użyj swojego głosu, aby opowiedzieć klientowi o koncepcji stojącej za produktem końcowym. Nie wysyłaj mu maila z 15 różnymi wersjami logo i nie wrzucaj do niego dwóch linijek nudnego tekstu. To duży błąd!

Wyobraź sobie, że przyszedłeś do sklepu z biżuterią, aby kupić prezent swojej znaczącej drugiej osobie. Konsultant pyta Cię o to, czego’szukasz", a następnie po prostu wyciąga przed Tobą dziesięć pozycji i w milczeniu wpatruje się w Ciebie. Żadnych dodatkowych informacji. Nic. Nada. Wszystkie one’są pięknymi kawałkami biżuterii, ale one’nie są prezentowane tak, jak powinny być.

Morał z tej historii? Zawsze staraj się przedstawić klientowi prezentację osobiście, jeśli to’jest możliwe. Opcjonalnie możesz skorzystać ze Skype'a lub innej usługi, która pozwala na przeprowadzenie rozmowy wideo. Innym ważnym powodem, dla którego powinieneś dążyć do komunikacji werbalnej z klientem po dostarczeniu projektu, jest próba zebrania wystarczających informacji o korektach, które trzeba wykonać.

Pro tip: Rozważ wysłanie prezentacji kilka minut po rozpoczęciu rozmowy, zamiast wysyłania jej od razu. Pomaga to w budowaniu dodatkowego oczekiwania.

 

3. Zrób prezentację, która ma odpowiednią ilość tekstu

 

Wcześniej powiedzieliśmy, że Twoja prezentacja powinna być przedstawiona ustnie, ale to nie może’wykluczać sprytnie wykorzystanego tekstu. W przypadku, gdy’zamierzasz zrobić pokaz slajdów w PowerPoint lub Keynote, nie wahaj się użyć jakiegoś tekstu uzupełniającego, wszędzie tam, gdzie uznasz, że jest on’potrzebny. Jeśli'robisz logo dla konferencji, możesz potrzebować oprogramowania do zarządzania konferencją. Istnieje mnóstwo stron z darmowym oprogramowaniem do pobrania na PC, które mogą Ci pomóc.

To jest, gdzie może trzeba użyć pomocy specjalisty. Pytając copywriter do craft kilka silnych zdań będzie najbardziej zdecydowanie pomóc prezentacji świecić. Ci ludzie robią to dla życia, więc konsultacja z pisarzem będzie z pewnością atutem dla Twojego celu. Dodatkowo, można po prostu napisać własny tekst, i niech doświadczony redaktor przejść przez materiał pisemny, i pracować jego magię na nim. Istnieją obecnie strony internetowe, na których można znaleźć opinie o usługach redakcyjnych dzięki czemu można mieć pewność, że’znajdziesz odpowiednią osobę do zadania.

 

Tips to create professional logo

 

4. Udowodnić, że logo przyciąga wzrok

 

Próbuj przedstawić klientowi 3-5 wariantów ostatecznego logo. Nie’przesadzaj, bo wybór czyni nas nieszczęśliwymi. Wybierz najlepiej wyglądające i najbardziej uniwersalne iteracje. Jednym z nich powinna być wersja jednokolorowa, aby podkreślić, że dobrze wygląda w małych rozmiarach.

Zważywszy na to, że godło, nad którym pracujesz, będzie wykorzystywane na wielu obiektach, koniecznie pokaż klientowi, jak logo zachowuje spójność przy różnych parametrach.

Twoją główną intencją przy umieszczaniu projektu na różnych powierzchniach i przedmiotach jest pomoc klientowi w zrozumieniu, jak będzie on wyglądał w rzeczywistości, co dodaje dodatkowej głębi twojej prezentacji. Co powiesz na zrobienie makiety logo na zegarku iWatch, koszulce lub torbie, na przykład. W tym celu możesz sprawdzić Designhill.
 

5. Zbieraj informacje zwrotne, gdy’skończysz

 

Mimo, że nie jest to część procesu tworzenia prezentacji, to’konieczne jest upewnienie się, że to co dostarczyłeś zaspokaja potrzeby klienta.

Mimo, że proces ten zależy głównie od klienta, twoim obowiązkiem jest również odbieranie niewerbalnych wskazówek i próba zrozumienia jego emocji. Nie chcemy zmuszać klienta tylko do zaakceptowania projektu. Chcemy, aby go pokochał. Dlatego zainwestowanie odrobiny czasu w małą korektę będzie się liczyło jako “going the extra mile.”

Czasami klienci będą mieli trudności z natychmiastowym przekazaniem Ci informacji zwrotnej, lub mogą uznać za skomplikowane poprawne sformułowanie treści swojej opinii. Bądź cierpliwy i spróbuj im pomóc. Jesteś profesjonalistą w swojej dziedzinie, dlatego wiesz lepiej, co czują ludzie, gdy widzą projekt. Świetnym sposobem na pomoc klientowi jest zadawanie odpowiednich pytań. “Dlaczego?” bardzo pomaga! Próbując poznać powody, dla których klient nie jest’zadowolony" z danego elementu projektu, będziesz w stanie lepiej zdefiniować i zrozumieć jego potrzeby. Co więcej, dzięki temu korekty będą bardziej przejrzyste i szybsze. Zwracanie uwagi na potrzeby klienta' sprawi, że zyskasz więcej klientów.

 

Pocznij projektowanie logo

 

Sprawdź nasze inne artykuły

Tworzenie idealnego logo z literą Część 1: Loga literowe od A do G

Tworzenie idealnego logo z literą Część 1: Loga literowe od A do G

Czym wspólnego mają Facebook, Adobe, Pinterest, Airbnb i Beats? Oprócz tego, że są najlepsze w swoich dziedzinach, te marki posiadają tylko litery jako logo (oczywiście z kilkoma modyfikacjami projektowymi). Mają proste, ale bardzo zapadające w pamięć i natychmiast rozpoznawalne logo, co pozwala im wyróżnić się na bardzo konkurencyjnych rynkach. Nie dziwi więc, że logo z liter zyskało popularnoś...

Więcej
Budowanie swojej publiczności w mediach społecznościowych z wykorzystaniem Twojej marki: 6 potężnych technik w 2025 roku

Budowanie swojej publiczności w mediach społecznościowych z wykorzystaniem Twojej marki: 6 potężnych technik w 2025 roku

Więc chcesz zbudować publiczność w mediach społecznościowych? Marzysz o dołączeniu do grona najlepiej zarabiających influencerów, wykorzystując ich miliony obserwujących do generowania pasywnego dochodu, który zapewni Ci stabilność finansową na całe życie? Świetnie!  Czy promujesz swoje dodatkowe zajęcie, wprowadzasz na rynek nową markę, czy po prostu chcesz być następną sensacją int...

Więcej
Jak stworzyć idealną historię marki

Jak stworzyć idealną historię marki

Projektowanie responsywnego logo jest kluczowe dla każdej firmy, od małego startupu po dużą korporację, a wszystko zaczyna się od solidnego zrozumienia marki, w tym jej historii. Wszystkie marki mają swoją historię. Niestety, nie wszystkie historie pozostawiają trwałe wrażenie. To więcej niż tylko narzędzie marketingowe do komunikowania swojej wizji - to serce i dusza Twojego biznesu. Twoja historia...

Więcej
Jaki jest najlepszy rozmiar logo? Strona internetowa, media społecznościowe i druk 2025

Jaki jest najlepszy rozmiar logo? Strona internetowa, media społecznościowe i druk 2025

Jeśli obraz mówi tysiąc słów, to samo robi logo firmy. Mówi wiele o Twoim biznesie, nie wypowiadając ani jednego słowa. Dlaczego nie? To fundament Twojej tożsamości marki, który przyciąga uwagę i pozostawia trwałe pierwsze wrażenie. Twoje logo firmowe odróżnia Cię od tłumu i to, co ludzie zapamiętują o Twoim biznesie. „O, to jest Sklep Obuwniczy Harry'ego!” Albo to jest „Cu...

Więcej

Wygeneruj teraz logo generowane przez sztuczną inteligencję

Musisz wpisać nazwę swojej firmy
x