Zacznij projektować swoje logo

Jak stworzyć własne logo

Opublikowano: 13/09/2016
Jak stworzyć własne logo

Jak powstają projekty logo: Transakcje pomiędzy projektantami a klientami

Proces projektowania, szczególnie logo, to dwukierunkowa ulica pomiędzy projektantem a klientami. Jako projektanci, musimy zrozumieć więcej niż tylko podstawy o naszych klientach. Z kolei nasi klienci będą musieli wiedzieć więcej o naszym stylu, aby sprawdzić, czy wizja, którą mają w głowie na temat ich logo i kunszt, który mamy jako projektanci, pójdzie razem.

Zacznij projektować swoje logo już teraz

 

Jeśli jesteś klientem, który chce dowiedzieć się więcej o procesie współpracy z projektantem lub jeśli to’twój pierwszy raz, aby szukać artysty’perspektywy na swoją pracę, to czytaj dalej, aby dowiedzieć się, co zwykle dzieje się w procesie projektowania. Jeśli jesteś projektantem, który natknął się na ten artykuł, czytaj dalej i daj nam znać, czy twój rytuał tworzenia sztuki jest podobny do naszego, czy nie!

Po pierwsze, proces tworzenia sztuki nie jest czymś, co można odtworzyć zawsze i wszędzie. Nie ma żadnych konkretnych wytycznych, standardów czy metod, które moglibyśmy zastosować, ani też zbioru zasad gwarantujących udaną współpracę. W końcu sztuka to sztuka, nawet jeśli mamy na myśli również biznes. Choć w każdym partnerstwie można dostrzec pewne podobieństwa i szczególne praktyki, które przedstawimy w tym artykule, to jednak każde doświadczenie projektowe jest wyjątkowe dla klientów i projektantów. Wymyślenie projektu, który zadowoli Twojego klienta i sprawi, że będziesz szczęśliwy jako artysta, może jednak zależeć od następujących podstawowych kroków.

Wymyśl Brief projektu

Wstępnym krokiem jest wymyślenie zestawu informacji i instrukcji, aby nakreślić, co klienci chcą osiągnąć na końcu projektu. Tak więc każde planowanie wymaga, na początek, właściwej komunikacji pomiędzy obiema stronami. Projektanci muszą być w stanie zadawać właściwe pytania, aby uzyskać właściwe odpowiedzi od klientów. Z kolei klienci muszą mieć wiedzę i jasność, aby wyjaśnić, do czego służy projekt logo, jaki jest charakter ich biznesu, a także jego osobowość, jaka jest ich nisza rynkowa i jaki styl lub wizerunek chcą, aby ludzie kojarzyli z ich marką. Są to tylko kilka podstawowych informacji, że każdy projektant chciałby wiedzieć, gdzie czerpać inspirację i jak przejść o z projektu.
Po wymyśleniu briefu projektowego, projektanci będą musieli zdecydować, czy podjąć się projektu, czy nie. Klienci mogą również wziąć ten czas, aby zważyć rzeczy i sprawdzić, czy they’are coming from the same vantage point as the designer regarding the vision of the logo they have in mind. Jeśli oboje zgadzają się na przeforsowanie projektu, następnym podstawowym krokiem jest przeprowadzenie badań.

Podejmij dalsze działania dzięki badaniom

>.

Z briefem w ręku i po zgodzie na przejście do następnego etapu procesu, odrobina badań pomoże projektantom. Ta część procesu, w której dowiadujemy się więcej o branży, w której działa klient, jest bardzo cenna. Szczegóły dotyczące historii naszych klientów’ biznesu, samej branży oraz kilka informacji na temat ich konkurencji posłużą jako przewodnik do projektu logo. Przewodnik pomoże projektantom uniknąć użycia elementów, które są sprzeczne z osobowością i charakterystyką naszych klientów’biznesów. Ten krok może również pomóc projektantom wymyślić idealne logo, które będzie odróżniać naszych klientów od ich konkurentów, co jest kluczowe w każdej branży marketingowej.
Dodatkowe badania są również mile widziane, jeśli chodzi o techniki lub styl wymagany w danym projekcie. Jak każdy inny człowiek, projektanci mogą również nadal uczyć się więcej o tym, jak konkretne logo będzie wyglądać w określony sposób lub dlaczego jeden czuje się bardziej formalne lub korporacyjne niż inny, który daje off beztroski vibe. Następnie ponownie, ten krok nie jest konieczne, ponieważ niektóre projektanci wolą śledzić ich wizualne estetyki niż do włączenia innych ludzi’style do ich pracy.

Na krzesło do myślenia

>

Ten kolejny krok zajmie większość procesu projektowania. Podczas tego kluczowego etapu wyciskane są soki twórcze, a od projektantów oczekuje się wykorzystania informacji zebranych podczas dwóch poprzednich etapów. Brief projektowy i informacje z badań mogą być na przemian sprawdzane i odkładane przez projektantów, gdy rozglądają się oni za inspiracją z rzeczy tak zwyczajnych jak szpilka być może lub tak budzących respekt jak tęczówka, która przypomina wszechświat.

Jednakże to’niekoniecznie jest czas dla nas projektantów, aby odizolować się od wszelkich innych istot ludzkich, zwłaszcza od naszych klientów. Jeśli możemy, to’jest bardzo korzystne, aby od czasu do czasu porozmawiać z naszymi klientami i zaktualizować je o postępie naszego projektu. Stała komunikacja z nimi pomoże nam ukierunkować nasz proces projektowania i uniknąć wyrzucenia naszej prawie ukończonej pracy. Po zakończeniu części projektowej przechodzimy do kolejnego kroku, jakim jest uzyskanie informacji zwrotnej.

Feedback is the Breakfast of Champions

W każdym procesie, zwłaszcza tym, którego efekty zlecane są przez naszych klientów, istotne jest otrzymanie konstruktywnej krytyki, która pozwoli nam ulepszyć nasze projekty. Jeśli postępowaliśmy zgodnie z wcześniejszymi krokami, to nie powinno być problemu z naszą koncepcją. A jeśli już jest, to sprawa powinna być co najmniej drobna i obie strony mogą spodziewać się rychłego zakończenia projektu. Jeśli jednak nie było informacji zwrotnej dla projektantów, a w momencie składania projektu klienci nie są zadowoleni z rezultatu, to prawdopodobnie czekają nas wyboje. Powinniśmy mieć stałą komunikację i informacje zwrotne, aby uniknąć dalszych frustracji i trudności. Ten krok, jednak może się różnić w długości czasu to trwa dla projektanta i klienta do porozumienia w sprawie ostatecznego wyjścia.

Signed, Sealed, Delivered

Po wielu rozważaniach podczas etapów projektowania i opinii, zarówno projektanci, jak i klienci doszli do punktu, w którym następuje ostateczne zatwierdzenie. Ostatnim krokiem jest sprawdzenie briefu, czy wykonaliśmy oczekiwane produkty. To jest teraz do klientów i projektantów, jak będą one zakończyć projekt – techniczne aspekty zaangażowane w celu zapewnienia i umieścić na rekord projektu's zakończenia. To podczas tej części, gdy charakter obu stron’ związek pracy jest realizowany i staje się wystarczająco cenne, aby określić, czy klienci będą współpracować z projektantem na przyszłych projektów. Umiejętności, talent i kreatywność sprawiają, że wielki projekt, ale opłaca się mieć dobrą komunikację i postawę, więc powtórzenie tego procesu może się zdarzyć.
 

Autor’s Bio

Earl Jonathan Tech jest założycielem PrintMeister, jednej z najnowszych firm internetowych oferujących usługi drukarskie, które obejmują podstawowe drukowanie do niestandardowych magnesów kalendarzowych. Jego praca skupia się głównie na marketingu i merchandisingu, ale w wolnym czasie pisze.



Zacznij projektować swoje logo już teraz

 

Sprawdź nasze inne artykuły