Zacznij projektować swoje logo

Jak zaprojektować idealne logo dla Facebooka

Opublikowano: 31/08/2020
Och, Facebook. Ze wszystkich platform mediów społecznościowych, ta’jest największa, najbardziej ustalona i najbardziej lubiana. Ta, na której koncentrujesz większość swoich wysiłków biznesowych. Na dobre i na złe, jeśli’masz firmę i’nie jest na Facebooku, ty’tracisz na tonę sprzedaży. 
 
I nawet jeśli ty’nie jesteś firmą, ta sama zasada ma zastosowanie. Jeśli’jesteś non-profit, nie będąc na Facebooku oznacza brak na świadomości przyczyny, “marka” uznanie i ostatecznie, wsparcie dla swojej sprawy. Podobnie, jeśli you’are an artist or any other kind of content creator, not having a Facebook profile means lots and lots of people around the world will never see your stuff.
 
W dzisiejszym’świecie, nie bycie na mediach społecznościowych zaszkodzi Twojej marce. A ze wszystkich platform mediów społecznościowych, nie będąc na Facebooku, zaszkodzi jej najbardziej. 
 
 

Logo Facebooka a inne logo

 
 
Projektowanie logo do wykorzystania na Facebooku jest jak projektowanie logo do wykorzystania na każdej innej platformie – musisz zaprojektować coś, co pasuje do przestrzeni, które zapewnia Facebook bez rozciągania lub wypaczania. Twoje zdjęcie profilowe na Facebooku to Twoja marka’“twarz” na Facebooku. To’obraz, który pokazuje się obok twojej marki’nazwa za każdym razem, gdy podejmujesz działania na Facebooku, jak komentowanie postu. 
 
Na ekranach komputerów, Twoje zdjęcie profilowe na Facebooku ma rozmiar 170 pikseli na 170 pikseli. Na smartfonie, to’jest 128 pikseli na 128 pikseli. 
 
 
Facebook responsive business profile
 
 
Ujmując to prosto, zdjęcie profilowe na Facebooku jest małe. A ponieważ to’jest małe, nie masz luksusu dużo miejsca na duże, skomplikowane logo, które ma dużo tekstu i elementów obcych. Projektując logo na Facebooku, pamiętaj o tym małym rozmiarze i zdecyduj się na coś kompaktowego. Jeśli there’s tekst w swoim projekcie logo, zrobić to duże i jasne, więc pojawia się łatwo na Facebooku. Może to oznaczać zabawę z różnymi czcionkami, aby znaleźć taką, która’jest czytelna w małych rozmiarach, jak pogrubiona czcionka druku zamiast cienkiej kursywy jeden. Może to również oznaczać stworzenie innej wersji logo, która eliminuje tekst i/lub redukuje go do jednego lub dwóch kluczowych elementów. Czytaj dalej 30 najlepszych czcionek, aby zaprojektować niesamowite logo.
 

It’s also important to make sure your logo is legible on both computer and smartphone screens. Przyjrzyj się mu w obu rozmiarach i jeśli’jest czytelne na komputerach, ale zbyt małe, aby zrobić to na smartfonach, popraw je tak, aby działało dla obu. Bycie leniwym z projektem logo źle odbija się na Twojej marce i może odpędzić potencjalnych zwolenników, więc upewnij się, że Twoje logo wygląda świetnie na każdym ekranie, na którym ludzie będą je oglądać. 
 
Na Facebooku, Twoje zdjęcie profilowe nie jest’jedynym miejscem, gdzie’będziesz chciał mieć wyraźny branding. Twoje zdjęcie okładki jest tak samo ważne jak zdjęcie profilowe, a może nawet bardziej, ponieważ jest większe i kiedy odwiedzający patrzą na Twoją stronę, jest to pierwsza rzecz, którą widzą. Jeśli musiałeś przeskalować swoje logo, aby dopasować je do zdjęcia profilowego, zdjęcie okładki jest miejscem dla pełnej wersji. Użyj wszystkie swoje logo’s elementy tutaj i wszystkie tekst trzeba – podczas gdy trzeba być wydajne w swoim obrazie profilowym, można przejść tak śmiały i maksymalistyczne, jak chcesz (i jak twoja persona marki pozwala) w swoim cover photo. 

Responsive branding
 
Zdjęcie okładki Facebooka ma szerokość 820 pikseli na 312 pikseli wysokości na ekranach komputerów oraz 640 pikseli na 360 pikseli wysokości na smartfonach. Tak jak testowałeś logo swojego zdjęcia profilowego na obu, przetestuj swoje zdjęcie okładki na obu rodzajach ekranu, aby upewnić się, że wszystko wygląda dobrze, że tam’nie ma dziwnego wypaczenia lub rozciągania. 
 
 

Adaptacja logo vs. Rozpoczęcie projektowania nowego logo

 
 
Jeśli masz już logo, dostosowanie go do Facebooka może być łatwe. Mówimy, że to może być łatwe, zamiast mówić, że jest łatwe, ponieważ może być bardziej skomplikowane niż początkowo myślałeś. Czasami tworzenie logo na Facebooku jest tak proste, jak wzięcie istniejącego logo i przeskalowanie go w dół, aby pasowało do zdjęcia profilowego Facebooka’wymiary. Generalnie, there’s no scaling up or down necessary to make it work for your cover photo – you might have to give your logo an appropriately sized background to make it fit, but usually that’s simple. 
 
To’jest najlepszy scenariusz. W mniej niż idealnej sytuacji musisz nieco zmienić projekt logo, aby działał na Facebooku. Może to oznaczać przeprojektowanie go tak, że pasuje do wielkości i skali zdjęcia profilowego, ale czasami wiąże się to z bardziej skomplikowanymi zmianami niż to. Może to oznaczać przeprojektowanie logo, aby dać mu bardziej minimalistyczny wygląd lub pominięcie tekstu, który’jest trudny do odczytania w małych rozmiarach. Może to również oznaczać, że musisz  zaprojektować zupełnie nowe logo dla swojej marki, jeśli istniejące logo jest zbyt podobne do logo innej marki używa na Facebooku. 
 
Jeśli znajdziesz się musiał zaprojektować nowe logo, ty’stoi przed wyzwaniem: mając stworzyć projekt, który nie tylko działa dla Facebooka, ale czuje się jak to’jest częścią twojej marki. W takiej sytuacji należy ponownie przeanalizować wszystkie cechy osobowości, które przypisałeś swojej marce, aby się z nią zapoznać. W idealnej sytuacji logo Facebooka powinno sprawiać wrażenie, że jest tak samo częścią tożsamości marki, jak logo używane w innych miejscach – ta sama paleta kolorów, ta sama czcionka, jeśli zawiera tekst, podobne obrazy i ten sam ogólny wygląd i styl. W rzeczywistości, po you’ve zaprojektowane nowe logo Facebook, może okazać się, że it’s jeszcze lepszą reprezentację swojej marki i dostosować go do być twój brand’s nowy główny logo. 

Adaptacja logo na Facebooku
 


Tworzenie marki dla swojego logo na Facebooku

 
 
Zanim’będziesz gotowy na logo na Facebooku, musisz mieć solidne poczucie swojej marki. Pomyśl o swojej marce jako o swojej firmie’osobowości. Obejmuje ona wartości Twojej firmy’Podejście do biznesu, rodzaje produktów, które sprzedajesz i rodzaje ludzi, którym je sprzedajesz. Na przykład, firma, która sprzedaje części samochodowe głównie do mężczyzn w średnim wieku i starszych ma znacznie inną markę niż kawiarnia, która obsługuje głównie młode dorosłe kobiety.
 
 
Jak stworzyć markę? Poprzez poznanie swojej firmy’oferty i docelowych odbiorców wewnątrz i na zewnątrz. Zadaj sobie pytanie:
 
 
Kto kupuje nasze produkty?
Dlaczego kupują nasze produkty?
W jakiej branży działamy?
W ramach naszej branży, jakie nisze zamieszkujemy? Niska, średnia czy wysoka cena w porównaniu z naszymi konkurentami? Ekskluzywne czy szeroko dostępne?
Czego oczekują nasi nabywcy od naszej marki?
Jakie są podstawowe wartości naszej marki’
Jakie są cele naszej firmy’na przyszłość?
Gdzie kupujący mogą znaleźć nasze produkty? Duże sklepy sieciowe, mniejsze sklepy specjalistyczne, wyłącznie przez naszą stronę internetową?
Kim jest nasz przeciętny nabywca? Przedział wiekowy, płeć, status społeczno-ekonomiczny, położenie geograficzne, wartości?
Co nas wyróżnia spośród innych marek w naszej branży?
 
Gdy już masz jasny obraz tego, kim jest Twoja marka, możesz zaprojektować tożsamość marki, która dokładnie odzwierciedla tę persona. Posiadanie jasnej tożsamości marki jest ważne, ponieważ sygnalizuje konsumentom, czego mogą oczekiwać od Twojej firmy i unikalnej wartości, którą zapewniasz. Jak można wyrazić tę tożsamość wizualnie? Poprzez staranne wybory projektowe w logo i innych aktywach, takich jak strona internetowa i profile w mediach społecznościowych.
 
 
Te wybory projektowe obejmują:
 
 
Paleta kolorów, z której korzystasz
Czcionki, których używasz
Rodzaj obrazowania, którego używasz
Wybrany styl sztuki: tradycyjny, minimalistyczny, nowoczesny, abstrakcyjny itp.
Twój copy’voice
Kształty, których używasz w swojej grafice

Możesz również dowiedzieć się więcej o kształtach w naszym artykule używanie kształtów do projektowania logo.
 
Żaden zasób marki nie pracuje ciężej niż Twoje logo, jeśli chodzi o komunikowanie światu, kim jesteś. Twoje logo jest pierwszą rzeczą, którą widzi większość potencjalnych klientów i jest to najczęstszy obraz, który będą kojarzyć z Twoją firmą. Ponieważ logo jest w zasadzie twarzą Twojej marki’a na Facebooku idzie tam, gdzie większość użytkowników umieszcza zdjęcia swoich twarzy–, musi sprawić, że Twoja marka’osobowość będzie absolutnie jasna. 
 

Kiedy tworzysz swoje logo za pomocą kreatora logo, im więcej opcji projektowych masz, tym lepiej. Powód jest oczywisty: kiedy masz więcej wyborów projektowych, masz więcej sposobów na wyrażenie swojej marki. Im więcej sposobów na wyrażenie swojej marki, tym bardziej unikalne logo możesz stworzyć. To’dlaczego zawarliśmy tonę czcionek i wyboru obrazów w Logogenie’logo maker – został zaprojektowany, aby dać właścicielom firm i twórcom treści w każdej branży swobodę twórczą do projektowania logo, które naprawdę pracują dla nich. 

Social media branding
 
 

Co NIE robić, gdy’projektujesz logo dla Facebooka

 
 
Gdy’projektujesz logo dla Facebooka, to’jest równie ważne, aby zapoznać się z tym, czego nie robić, jak to jest zapoznać się z tym, co powinieneś zrobić. Bez względu na to, na jaką platformę projektujesz, zawsze w twoim interesie jest przestrzeganie ogólnych zasad projektowania, takich jak wybór kolorów, które uzupełniają się lub kontrastują ze sobą i komponowanie logo w sposób, który sprawia wrażenie zrównoważonego, a nie niezręcznego lub chaotycznego. Proponujemy, abyś przeczytał nasz artykuł o używając koła kolorów, aby znaleźć idealną kombinację kolorów.
 
Ale jest też kilka projektów logo do’s i don’t’s, które są specyficzne dla Facebooka. Podczas tworzenia logo Facebooka należy pamiętać o następujących kwestiach:
 
 

Don’t Violate Facebook’s Content Rules

 
 
Facebook ma dość ścisłe zasady dotyczące rodzajów treści, które możesz i nie możesz opublikować na platformie. Dotyczy to również treści, których używasz w swoim logo na Facebooku. Twoje logo nie może zawierać:
 
Nudność
Treść seksualna
Mowa nienawiści 
Najwyższa przemoc lub gore
Obrazki przedstawiające samookaleczenie
Ważne groźby wobec konkretnych osób lub grup
Spam
 
Zasadniczo, jawnie brutalne lub graficzne treści seksualne nie mogą być częścią Twojego logo na Facebooku. Podobnie, nie możesz’uczynić spamowego tekstu lub nienawistnych haseł swoim zdjęciem profilowym na Facebooku lub zdjęciem okładki. 
 
 

Don’t be a Careless Resizer

 
 
It’s bardzo łatwo wziąć swoje pełne logo, skalować go w dół, i plop go do gniazda obrazu profilu na Facebooku. Ale nie rób tego. Jak omówiliśmy powyżej, skalowanie obrazów w górę i w dół może je rozciągnąć, wypaczyć lub sprawić, że będą pikselowane. 
 
[obraz: logo, które’zostało wypaczone lub rozpikselowane przez niedbałą zmianę rozmiaru obok tego, jak to logo’powinno wyglądać]
 
Niekiedy zmiana rozmiaru działa. Często to, czy działa, czy nie, to jak duży jest obraz na początek i jaki jest rodzaj pliku. Kiedy zmniejszasz plik obrazu JPEG, może on ulec zniekształceniu. Jeśli Twój plik’to PNG, to powinno być dobrze. Ale sprawdź go dokładnie i jeśli twoje logo nie’działa, gdy’jest skalowany w dół do rozmiaru profilu Facebook, odtworzyć go w tym mniejszym rozmiarze, więc wiesz, że będzie działać. 
 
 

Don’t be Generic

 
 
Nie musimy chyba mówić, że wszyscy i ich matka są na Facebooku. Przy milionach aktywnych profili na platformie Facebook, istnieją miliony zdjęć profilowych. To dlatego nie możesz’pozwolić sobie na pójście z generycznym logo Facebooka. Posiadanie generic-looking logo Facebook gwarantuje Twoja strona będzie przeoczone i ignorowane, co oznacza mniej lubi, mniej subskrypcji i ogólnie, mniej biznesu dla Twojej marki. 
 

Ale co jeśli nie mam jeszcze projektu logo?
 
 
Jeśli nie’masz jeszcze projektu logo, masz przewagę nad tymi, którzy go mają. Dlaczego? Ponieważ możesz stworzyć zupełnie świeże logo i opracować je specjalnie dla Facebooka, zamiast brać logo, które już istnieje i sprawić, by działało w ramach Facebook’s pixel limits. 
 
Możesz zaprojektować zupełnie nowe logo od podstaw z Logogenie’s bezpłatny kreator logo. To’jest bardzo łatwy w użyciu, nie ma’nie wymaga umiejętności projektowania lub kodowania. Podobnie jak omówiliśmy ponowne zapoznanie się z marką, aby stworzyć logo na Facebooku, gdy nie można po prostu zmienić rozmiaru istniejącego logo, trzeba będzie wypełnić swoją persona marki w pełni, gdy projekt całkowicie nowego logo. Jeśli nie’jeszcze mieć jasną tożsamość marki,  teraz jest czas, aby utworzyć jeden. 

Zaprojektuj logo z logo maker dla facebook

 
 
 
 

Sprawdź nasze inne artykuły