Zacznij projektować swoje logo

Jak zaprojektować papier firmowy, który doskonale oddaje charakter Twojej marki

Opublikowano: 18/07/2025

Im więcej miejsc ludzie widzą twoją markę, tym bardziej prawdopodobne jest, że będą cię pamiętać. A im bardziej prawdopodobne jest, że cię zapamiętają, tym bardziej prawdopodobne jest, że będą kontynuować interakcje z twoją marką i kupować twoje usługi. W skrócie, widoczność marki jest pozytywnie powiązana z zaangażowaniem marki i sprzedażą. 

Dlatego tak wiele wysiłku wkładasz w zaprojektowanie idealnego logo, prawda? I w tworzenie strony internetowej oraz profili w mediach społecznościowych, które idealnie pasują do twojej marki? To miejsca, w których ludzie widzą twoją markę, ale nie są to jedyne miejsca, w których widzą twoją markę. Za każdym razem, gdy klient otrzymuje od ciebie fakturę, jest to okazja, aby pokazać im twoją markę za pomocą niestandardowego szablonu faktury. Jeśli sprzedajesz lub wysyłasz materialne produkty, pudełka, torby, a nawet wewnętrzne opakowania, które używasz, to doskonałe miejsce do dodatkowego wkomponowania marki w transakcję. A każdy dokument, list lub inna drukowana komunikacja, którą wysyłasz, może osiągnąć ten sam cel—jasne branding—kiedy wysyłasz go na arkuszu papieru z niestandardowym, markowym nagłówkiem. 

Mimo że czasami wydaje się, że żyjemy w całkowicie cyfrowym świecie, komunikacja papierowa nie umarła. To tak jak, gdy robisz notatki. Niektórzy ludzie wolą korzystać z metod online. Inni wciąż używają dobrego sposobu z niestandardowym notesem z logo twojej firmy, które można faktycznie zobaczyć i dotknąć. Chociaż czasy się zmieniają, jest mało prawdopodobne, że nigdy nie będzie potrzeby komunikacji drukowanej w jakiejś formie. Dlatego jeśli chcesz wbudować swoją unikalną markę w każdy wysłany list, zrób to za pomocą niestandardowego nagłówka. 

Dodanie niestandardowych nagłówków do tożsamości marki to prosty, niedrogi sposób na naprawdę wzmocnienie swojej marki. Dzięki Logogenie, możesz zaprojektować nagłówek za pomocą tego samego prostego interfejsu „przeciągnij i upuść”, którego użyłeś do stworzenia swojego logo. Mamy mnóstwo czcionek i obrazów do wyboru, więc jedynym ograniczeniem twojego szablonu nagłówka jest twoja wyobraźnia. A oto najlepsza część: gdy go zaprojektujesz, skończyłeś! My zajmujemy się drukowaniem i dostarczaniem, więc nie musisz martwić się o znalezienie odpowiedniego punktu drukowania i obsługę logistyki samodzielnie. Ponieważ o to nam chodzi: zajmujemy się wszystkimi technicznymi sprawami, abyś mógł skupić się na projektowaniu. 


Czym jest Nagłówek?

 

Prawdopodobnie już wiesz, czym jest nagłówek, ale jeśli nie jesteś w 100% pewien, oto to: nagłówek to nagłówek na górze arkusza papieru, który zawiera informacje o nadawcy, takie jak jego nazwa, adres i numer telefonu. Pomyśl o tym jak o nagłówku lub stopce na stronie internetowej: to element, który jednoznacznie określa, kto jest autorem i nadawcą dokumentu.

Projekt logo Fedex


Nagłówek robi jednak więcej niż wymieniać dane kontaktowe. Komunikuje markę nadawcy, prezentując ich kolory marki, ich logo i wszelkie dodatkowe projekty, które pokazują, kim są i o czym są. 


Ponieważ czytamy dokumenty od góry do dołu, od lewej do prawej, nagłówek jest często pierwszą rzeczą, którą widzimy podczas czytania listu lub innego komunikatu drukowanego. Nagłówek przygotowuje nas na treść, która nadchodzi, dokonując szybkiego wprowadzenia. 


Wybieranie Projektu Nagłówka


Tworzenie spersonalizowanych nagłówków jest faktycznie dość podobne do tworzenia spersonalizowanych logo. W obu przypadkach pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, jest jasne zdefiniowanie swojej marki. Zdefiniuj ją, odpowiadając na pytania takie jak:

Kim jesteś?
Jakiego rodzaju produkt lub usługę oferujesz? 
Gdzie pasujesz cenowo na rynku? 
Kto jest twoją grupą docelową? 
Co wyróżnia cię spośród konkurentów? 

Po uzyskaniu odpowiedzi na te pytania, masz podstawową osobowość marki. Następnym krokiem w projektowaniu szablonu nagłówka (i twojego logo, i projektu strony internetowej, a nawet mundurów, które noszą twoi pracownicy) jest ustalenie, jak wizualnie przekazać tę osobowość poprzez wybory projektowe, takie jak paleta kolorów, wybór czcionki i kształty w twoim logo i branding. Omówiliśmy te tematy szczegółowo wcześniej, więc jeśli nie jesteś z nimi zaznajomiony, poświęć trochę czasu na naukę więcej o wizualnym branding.
 

Projekt logo Fedex


Jeśli już zaprojektowałeś niestandardowe logo i/lub inne aktywa marki, już masz tożsamość wizualną, z którą możesz pracować w swoim niestandardowym szablonie nagłówka. Skorzystaj z tych kolorów, czcionek i ogólnego wyglądu i uczucia projektów, aby opracować nagłówek, który będzie wyglądał dobrze obok twoich innych aktywów marki. 


Ale być może nie będziesz w stanie bezpośrednio wziąć swojego logo lub innego elementu swojego projektu i idealnie go odtworzyć na papierze. Dlaczego? Ponieważ jeśli twoje logo i/lub inne aktywa marki zostały stworzone do oglądania na ekranach, mogą nie łatwo przetłumaczyć się na papier. Istnieje kilka powodów, dla których może to się zdarzyć: 


Projekt logo jest zbyt skomplikowany, aby nadal działał, gdy go pomniejszysz 


Przy nagłówku masz głównie do czynienia z papierem o standardowym rozmiarze (A4). Dlatego duże, skomplikowane logo, które wygląda niesamowicie na twoim nagłówku strony internetowej lub zajmuje duże, prominentne miejsce na twojej stronie sprzedaży, może nie działać w druku. 
Na szczęście jest na to rozwiązanie. Możesz stworzyć uproszczoną wersję logo przeznaczoną specjalnie do druku. Wiele marek ma wiele wersji swoich logotypów, z których każda przeznaczona jest do określonego rodzaju komunikacji. Przejrzyj kilka przykładów: 

 

Projekt logo Fedex


Podczas projektowania niestandardowego nagłówka, pamiętaj o kształcie papieru, na którym zostanie wydrukowany. Jest to standardowy kształt nagłówka (i hej, jeśli twoja marka jest znana z łamania zasad i myślenia poza schematami, nie musi być! Może masz niestandardowy pasek boczny lub stopkę zamiast tego!) 


Więc projektuj z myślą o kształcie papieru. Projektujesz dla stosunkowo małego, nieresponsywnego prostokąta.

 

Kolory twojego nagłówka są nieodpowiednie

 

Pamiętaj również, że kolory są produkowane inaczej dla druku niż dla cyfrowego. Projekty drukowane używają procesu kolorowania znanego jako CMYK, podczas gdy cyfrowe używają procesu znanego jako RGB. Chociaż zazwyczaj można odtworzyć większość kolorów przechodząc z RGB na CMYK, można zauważyć pewne subtelne różnice w nich i z tego powodu możesz chcieć dostosować swoje obrazy, aby zoptymalizować je do druku. Może to oznaczać wybór monochromatycznej lub dwukolorowej wersji twojego logo do druku i zachowanie pełnokolorowej wersji dla cyfrowego.
 

Projekt logo Fedex

 

Co robią niestandardowe nagłówki dla marek?

 

Niestandardowe nagłówki dodają dodatkową warstwę polerowania do komunikacji drukowanej marki. Czy to faktury, ogólna komunikacja, komunikaty prasowe czy nawet tylko wewnętrzne wiadomości, niestandardowy nagłówek komunikuje „to jest oficjalna przesyłka od firmy XYZ”.

Pomyśl o różnicy między otrzymaniem ogólnej faktury a takiej, którą nadawca poświęcił czas na branding za pomocą niestandardowego szablonu. Ogólna faktura wydaje się znacznie mniej profesjonalna, prawda? To rodzaj rzeczy, którego można się spodziewać od małego start-upu lub sklepu Etsy, który jest hobby jednej osoby, a nie w pełni funkcjonującej firmy. Wiele firm sięga również po stworzenie niestandardowych notesów, długopisów, kopert i innych. 


Projekt logo Fedex


Nie ma nic złego w wysyłaniu wiadomości bez niestandardowych nagłówków—czasami to twoja jedyna opcja, zwłaszcza gdy dopiero zaczynasz i masz naprawdę mały budżet. Ale w przeciwieństwie do, powiedzmy, niestandardowej strony internetowej, niestandardowy nagłówek to dość niedrogi aktyw marki do zainwestowania we wczesnym etapie. I ponieważ jest tak niedrogi, jest mnóstwo szybkiego, łatwego zwrotu z inwestycji: zaprojektuj niestandardowy nagłówek, wydrukuj 500 arkuszy i bum! Natychmiast podnosisz swoją grę komunikacyjną na wyższy poziom.  


Tworzenie Szablonu Niestandardowego Nagłówka


W Logogenie oferujemy projektowanie niestandardowych nagłówków w formacie dostosowanym do stron A4. Arkusz papieru A4 mierzy 210 x 297 milimetrów lub 8 ¼ x 11 ¾ cala.

Przed rozpoczęciem projektowania szablonu nagłówka, przyjrzyj się innym markowym nagłówkom. Możesz nawet mieć listy od marek takich jak twoje bank czy inne lokalne firmy w swojej skrzynce pocztowej. Przeanalizuj je, zwróć uwagę na to, co w nich działa dobrze i zwróć uwagę, jak pracowali z ograniczeniem rozmiaru papieru, aby stworzyć skuteczne nagłówki. 


Podczas ich analizowania, przesuwaj palcami po nich. Jednym z ważnych obszarów, w którym druk ma przewagę nad cyfrowym, jest to, że jest dotykowy. Niektóre marki wykorzystują to, aby nadać swoim nagłówkom dodatkową warstwę głębokości i stworzyć projekty, które delikatnie unoszą się ponad strony. 


Bez względu na styl projektowania, który wybierzesz dla swojego szablonu nagłówka, zachowaj go na tyle prostym, aby nie przyćmił wiadomości, którą wysyłasz w swoich listach. Pamiętaj, że nagłówek ma ulepszać dokument, a nie przejmować reflektory i sprawiać, że odbiorcy przegapią twoją wiadomość. 

 

A co jeśli jeszcze nie mam projektu logo?

Zaprojektuj logo za pomocą kreatora logo dla Facebooka
 
Jeśli jeszcze nie masz projektu logo, masz przewagę nad tymi, którzy go mają. Dlaczego? Ponieważ możesz stworzyć zupełnie nowe logo i opracować je specjalnie dla Facebooka, zamiast brać logo, które już istnieje i dopasowywać je do limitów pikseli Facebooka. 
 
Możesz zaprojektować zupełnie nowe logo od podstaw za pomocą darmowego kreatora logo Logogenie. Jest bardzo łatwy w użyciu; nie są wymagane umiejętności projektowania ani kodowania. Tak jak omawialiśmy ponowne zapoznanie się z twoją marką, aby stworzyć logo na Facebooka, gdy nie możesz po prostu zmienić rozmiaru istniejącego logo, musisz w pełni rozwijać swoją tożsamość marki, gdy projektujesz zupełnie nowe logo. Jeśli jeszcze nie masz jasnej tożsamości marki, teraz jest czas, aby ją stworzyć. 

 

Zacznij projektować swoje logo teraz

 

Sprawdź nasze inne artykuły

Jak zaprojektować papier firmowy, który doskonale oddaje charakter Twojej marki

Jak zaprojektować papier firmowy, który doskonale oddaje charakter Twojej marki

Im więcej miejsc ludzie widzą twoją markę, tym bardziej prawdopodobne jest, że będą cię pamiętać. A im bardziej prawdopodobne jest, że cię zapamiętają, tym bardziej prawdopodobne jest, że będą kontynuować interakcje z twoją marką i kupować twoje usługi. W skrócie, widoczność marki jest pozytywnie powiązana z zaangażowaniem marki i sprzedażą.  Dlatego tak wiele wysiłku wkładasz w z...

Więcej
10 Najlepszych logotypów transportowych, które zainspirują Cię do własnego projektu.

10 Najlepszych logotypów transportowych, które zainspirują Cię do własnego projektu.

W pewnym momencie każdy potrzebuje usług transportowych. Czy to wysyłając towary handlowe do innego kraju, czy dostarczając prezent urodzinowy dla babci do sąsiedniego miasta, firmy transportowe zapewniają bardzo potrzebną usługę, której wszyscy potrzebujemy. To jeden z powodów, dlaczego loga transportowe są tak ważne - każdy, kto je widzi, jest potencjalnym klientem.Co sprawia, że dobre logo transpor...

Więcej
Dlaczego powinieneś wypróbować generator logo oparty na sztucznej inteligencji, aby stworzyć logo dla swojej firmy

Dlaczego powinieneś wypróbować generator logo oparty na sztucznej inteligencji, aby stworzyć logo dla swojej firmy

Uznane marki osiągnęły szczyt sukcesu dzięki klarownej tożsamości. Niestety nie możemy powiedzieć tego samego o małych firmach i startupach. Nawigacja w bardzo konkurencyjnym rynku może być przerażająca, chyba że masz unikalne logo, które oddaje tożsamość twojej marki, wartości, filozofie i misję.   Niestety, stworzenie logo może być drogim i czasochłonnym przedsięwzięciem, któr...

Więcej
Najlepsze narzędzia i oprogramowanie biznesowe do rozpoczęcia działalności w 2025 roku

Najlepsze narzędzia i oprogramowanie biznesowe do rozpoczęcia działalności w 2025 roku

Narzędziem biznesowym jest narzędzie technologiczne lub oprogramowanie zaprojektowane i stworzone, aby pomóc przedsiębiorcom i organizacjom usprawnić operacje i umożliwić im pozostanie konkurencyjnymi. Te narzędzia sprawiają, że firmy są produktywne, pozostają w kontakcie z klientami i zapewniają efektywność. Narzędzia dla małych firm pozwalają również firmom pozostać w kontroli - i być na bi...

Więcej

Wygeneruj teraz logo generowane przez sztuczną inteligencję

Musisz wpisać nazwę swojej firmy
x