Zacznij projektować swoje logo

Jakie są różne rodzaje czcionek do wykorzystania w projekcie logo

Opublikowano: 24/03/2020

Jakich czcionek użyć do swojego logo


It’s no secret that the font you choose impacts how people interpret your message. Kiedy ty’re crafting the perfect logo być twarzą swojej marki, czcionka (lub czcionki!) wybrać dla tekstu w logo ma znaczenie ... dużo. Czcionka, która czuje się generyczne pozostawi cię z nudnym, zapomnianym logo i czcionka, która nie’pasuje do Twojej marki pozostawi ludzi zdezorientowanych co do tego, kim jesteś i czego oczekiwać od Ciebie.  

 
Więc kim jesteś? I co robisz – i jak robisz to inaczej niż konkurencja? Poświęć kilka chwil na zanotowanie słów kluczowych o swojej marce, jeśli nie’jeszcze nie masz w głowie jasnego obrazu swojej persony marki. Zastanów się, jak opisujesz swoją markę i jak opisuje ją (najlepiej!) Twoja grupa docelowa. Możesz wymyślić słowa kluczowe takie jak:
 
 
Playful, Sophisticated, Progressive, Value-focused, Eco- conscious, Traditional, Creative, Luxurious, Trustworthy, Youthful, Old-school, Masculine, Feminine, Unconventional...
 
 
Gdy już’masz jasny pogląd na to, jak chcesz, aby Twoja marka była postrzegana, możesz łatwo dowiedzieć się o najlepszym rodzaju czcionki do użycia w Twoim logo. I na swojej stronie internetowej. I wszędzie indziej, gdzie używasz tekstu. Więc spójrz na kilka różnych kategorii czcionek, aby zobaczyć, który z nich najlepiej pasuje do Twojej marki, a następnie stamtąd, przyjrzyj się uważnie poszczególnym czcionkom w ramach tej kategorii, aby określić, który z nich jest najbardziej “Ty.” Ale najpierw, let’s wziąć szybki objazd, aby porozmawiać o historii czcionek i logo. 


Czcionki i loga: A Long-lived Pair

 
Inna nazwa dla czcionki to krój pisma. Ten zwrot pochodzi z 1400 roku, kiedy Johannes Gutenberg wynalazł prasę drukarską. Słowo “krój pisma” dosłownie odnosi się do projektu drukowanego na papierze za pomocą ruchomej czcionki. Gutenberg’pierwszy krój pisma był znany jako Blackletter, i you’ve zdecydowanie widział go – i nowoczesne czcionki, które emulują go – w filmach, telewizji i wszystko zaprojektowane, aby wyglądać “Middle Ages.” 
 
Wynalazek prasy drukarskiej jest miejscem, w którym rozpoczęła się nasza nowoczesna koncepcja czcionek. Wcześniej wszystkie prace pisemne były pisane ręcznie – więc w pewnym sensie każda osoba’pismo ręczne było jego osobistą czcionką. Nie było jednak sposobu na standaryzację wzorów czcionek, dopóki nie zostały one wyrzeźbione w blokach ruchomej czcionki i użyte do drukowania tysięcy identycznych kopii książek, gazet i innych dokumentów. W 1470 roku Nicolas Jensen wynalazł Roman Type, krój pisma inspirowany oznaczeniami używanymi na starożytnych rzymskich budynkach. A następnie w 1501 roku Aldus Manutius dał światu krój pisma, którego używamy do dziś... kursywę. 

 
.

Czcionka Butler dla logo

 
Dziś, ty’masz o wiele więcej opcji. Możesz pogrubić swój krój pisma, możesz podkreślić go za pomocą szybkiego skrótu klawiaturowego, możesz sprawić, że będzie tak duży lub tak mały, jak chcesz i co najważniejsze, masz’tysiące różnych czcionek dostępnych do pobrania i użycia. W wielu przypadkach są one’darmowe. 
 
Logosy sięgają nieco dalej niż czcionki. W średniowieczu rodziny szlacheckie identyfikowały się z herbami. Herb zawierał elementy projektu, takie jak schematy kolorów, wzory, czasami postacie zwierząt i tekst, taki jak motto rodziny i/lub okrzyk bojowy. Herb natychmiast identyfikuje osobę noszącą go jako część rodziny związanej z symbolem, co czyni je jednym z pierwszych przypadków brandingu.
 
Postępując naprzód w średniowieczu, logo i branding jako koncepcje nabrały tempa, gdy król Anglii Ryszard II uchwalił prawo, które wymagało od wszystkich piwowarów, aby identyfikowali się jako tacy z widocznym oznakowaniem. Tawerny zaczęły umieszczać na swoich szyldach obrazy inspirowane heraldyką, co ułatwiło spragnionym gościom ich odnalezienie i identyfikację. Pamiętaj, że większość ludzi w średniowiecznej Europie była niepiśmienna – i nie było telefonów. Jeśli chciałeś spotkać się z przyjacielem na drinka w tawernie, najprostszym sposobem na zapewnienie, że skończysz w tej samej tawernie było uzgodnienie spotkania przy konkretnym znaku tawerny, jak tawerna Green Dragon lub Boar and Cock Pub. 
 
Te wczesne logo opierały się na obrazach i schematach kolorów, aby zidentyfikować swoje marki, a dziś’logo nie są inne. Ale dziś’logo mają inne narzędzie w swoim arsenale: czcionki. Więc możesz sparować swoją maskotkę smoka z tekstem, który wygląda jak on’płonie, lub obramować swój ekskluzywny salon’geometryczne logo z cienką, elegancką czcionką serif. Czy jesteś gotowy, aby zobaczyć swoje opcje czcionek?
 


Czcionki serif
 


Czcionka Butler dla logo

 
Szerfy to te małe grzbiety na końcach i rogach liter w niektórych czcionkach. Kilka najbardziej znanych czcionek szeryfowych to Butler, Times New Roman, Georgia, Trajan Pro i Baskerville. Przyjrzyj się kilku słynnym markom, które używają czcionek szeryfowych i zastanów się, jak postrzegasz te marki.
 
It’s amazing how a few little nubs can really make a font feel classy, isn’it? Czcionki szeryfowe są wyborem dla marek, które czują się wypolerowane, ekskluzywne i dla wielu, oldschoolowe. Są to czcionki dla ponadczasowych, klasycznych marek i marek, które chcą przekazać, że są inteligentnym, wyrafinowanym wyborem. 
 
 

Czcionki bezszeryfowe

 

Future font for logos

 
Jak sama nazwa wskazuje, czcionki bezszeryfowe to czcionki, które nie’mają szeryfów. W niektórych przypadkach, czcionka ma wersję szeryfową i bezszeryfową, jak Liberation. 
 
Choć czcionki serif są świetnym wyborem dla tradycyjnych, wypolerowanych, ponadczasowych marek, czcionki bezszeryfowe lepiej nadają się do nowoczesnych, postępowych marek. Jeśli’jesteś firmą technologiczną lub sklepem odzieżowym nastawionym na młodzież, rozważ przejście z czcionką bezszeryfową. Podobnie, jeśli’jesteś marką znaną z podcinania konkurencji i dostarczania bezproblemowych usług, bezszeryfowy jest generalnie drogą do zrobienia. Futura, Eras bold, Helvetica, Arial i Oldsans Black są prawdopodobnie najbardziej znanymi czcionkami bezszeryfowymi. 

 

Czcionki inspirowane ręcznym pisaniem

 

Czcionki logo pisma ręcznego

 
Jak sama nazwa wskazuje, czcionki inspirowane pismem ręcznym to czcionki, które wyglądają jak napisane ręcznie. Czcionki inspirowane ręcznym pisaniem są świetnym wyborem dla każdej marki, która ma organiczne, domowe odczucia. Są one również skutecznym sposobem, aby pokazać światu, że bez względu na to, jak duża jest Twoja firma, wszystko, co robisz, ma Twój osobisty dotyk. 
 
Czcionki inspirowane ręcznym pisaniem są w różnych stylach, z niektórymi wyglądającymi jak fantazyjny skrypt i innymi wyglądającymi jak całkiem niezła notatka zanotowana na lepkiej podkładce. Tak jak można powiedzieć wiele o osobie z jej osobistego pisma, świat może powiedzieć wiele o swojej marce z rodzaju czcionki inspirowanej pismem ręcznym, którą wybierzesz. Słynne odręczne czcionki to Calling heart, Qlassik Bold, Androgyne, Tibitha i Sweaty.
 
 

Pogrubione (i nie tak pogrubione) czcionki

 

.

Czcionki do logo pisma ręcznego


Czy jesteś odważną marką, która jest "in-your-face"? Tak? No to – wykrzycz swoją wiadomość przez stratosferę za pomocą BOLD font.
 
Gruby, pogrubiony font pokazuje światu, że Twoja marka jest siłą, z którą należy się liczyć. Zajmujesz przestrzeń, nie’cofasz się. Pogrubiona czcionka jest idealnym wyborem dla każdej marki o wysokiej energii, wysokiej intensywności, takiej jak miejsce rockowe, kurs zipline, trener osobisty lub nawet linia pikantnych przekąsek. Czcionki takie jak Gotham Black, Cunia, Oswald, Cornerstone zrobią sztuczkę!
 
To nie’musi oznaczać, że’jesteś agresywny, ale że nie będziesz’popychany i nie możesz’być ignorowany. W przeciwieństwie do tego, pomyśl o tym, co cienka, mądra czcionka mówi o marce, która ją wybiera. 
 
Cienka czcionka sprawia wrażenie spokojniejszej, cichszej, ale niekoniecznie mniej potężnej. That’s because font designs are nuanced, and every seemingly small design element – like how the letters’ weight is distributed, whether the font has serifs or not, and whether the letters are angular or rounded – can communicate an aspect of your brand to the people viewing it. 
 
 

Czcionki inspirowane stylem vintage
 

 

Czcionki logo pisma ręcznego

 
Jeśli’jesteś marką inspirowaną retro, jak sprzedawca odzieży vintage lub grupa rekonstrukcji historycznych, czcionka inspirowana stylem vintage jest wyborem dla Ciebie. 
 
Czcionki vintage są’nie tylko dla marek vintage, chociaż. They’are an effective choice for any brand that wants to emphasize that they do things the old-fashioned way. Korzystanie z czcionki inspirowanej stylem vintage może zaszczepić poczucie zaufania do Twojej marki i sprawić, że poczuje się ona jak ustalony, niezawodny wybór. 
 
Let’s say you’are a delivery service. Z czcionką, która wygląda oldschoolowo, subtelnie pokazujesz potencjalnym klientom, że kiedy rezerwują samochód z tobą, mogą oczekiwać wysokiej jakości, staromodnej obsługi klienta. Czy obsługa klienta była faktycznie lepsza w przeszłości, czy nie, nie ma znaczenia tutaj – jeśli twoi klienci wierzą, że tak było, a ty komunikujesz im, że trzymasz się staroświeckich wartości, takich jak zapewnienie szybkiej, uprzejmej obsługi, klienci szukający tego typu doświadczenia przyjdą do ciebie nad marką, która nie’składa tej samej obietnicy.
 
Czcionki inspirowane stylem vintage są również zabawnym wyborem dla kapryśnych marek, szczególnie tych z kiczowatym, campowym klimatem. 
 
 

Czcionki nowatorskie

 

Czcionki logo pisma ręcznego

 
A potem są’czcionki, które’są po prostu zabawne. Są to czcionki, które są dziwaczne, dziwne, niekonwencjonalne i nie wyglądają jak żadne inne czcionki. Wyglądanie jak inne czcionki nie jest tutaj błędem...to cecha.. 
 
Jeśli masz super unikalną markę, pozwól swojej fladze freak latać z super unikalną czcionką. W rzeczywistości możesz nawet chcieć zainwestować w niestandardową czcionkę, abyś’był jedyną marką, która’używa czcionki, którą’masz. 
 
I nie myśl, że Twoja marka musi być super out-there, abyś mógł użyć nowatorskiej czcionki. Każda marka, która jest kapryśna i zabawna może użyć zabawnej lub zawadiackiej czcionki, aby zakomunikować, że nie bierze życia zbyt poważnie. 
 


Znajdź odpowiednią czcionkę dla swojego logo
 

 
Kiedy masz jasne zrozumienie, kim dokładnie jesteś jako marka, wybór idealnej czcionki do użycia w logo jest łatwy. 
 
Ale co, jeśli słowa kluczowe, które opisują Twoją markę, nie’mieszczą się zgrabnie w jednej kategorii? You’re not alone – every brand is its own unique mix of traits, so it’s totally possible to be playful and sophisticated or luxurious and focused on delivering a great value. Znajdź czcionkę łączącą wszystkie aspekty Twojej marki w krój pisma. 
 
Na przykład, powiedzmy, że jesteś postępowo myślącą siecią sklepów ze zdrową żywnością, która obejmuje tradycyjne sposoby uprawy, konserwacji i przechowywania produktów. Pomyślmy o rynku produktów organicznych, który ma wszystkie owoce i warzywa luzem w koszach, aby zmniejszyć ilość odpadów plastikowych i oferuje małe partie produktów do smarowania i konserwowania w puszkach i szklanych słoikach. Idealną czcionką dla tej marki może być bezszeryfowa, inspirowana ręcznym pisaniem czcionka jak Lemon Yellow Sun lub Norquay. 
 
Czcionki takie jak te można znaleźć w bazach danych online, takich jak dafont.com lub 1001fonts.com. W niektórych przypadkach trzeba zakupić licencję na użycie czcionki lub uzyskać pozwolenie od jej twórcy. 
 
 

Jak używać czcionek do tworzenia logotypów
 

 
Nie wszystkie loga to tekst połączony z obrazem. Niektóre są po prostu firmą’nazwą lub inicjałami. Ten rodzaj logo nazywany jest logo wordmark, z których najbardziej znanym jest prawdopodobnie logo Disneya. 
 
 
.

Fonty logo pisma ręcznego

 
 
Istnieje wiele powodów, dla których marki wybierają logo wordmark. Jednym z powszechnych powodów jest to, że marka ma charakterystyczną nazwę i chce umieścić tę nazwę na czele ich brandingu. Jest to również wspólna strategia brandingowa dla marek, które są up-and-coming, ponieważ uczynienie marki’nazwa centralnym punktem ich logo jest szybkim sposobem, aby ich nazwy rozpoznawalne i (idealnie) włączyć ich startupy do nazw gospodarstw domowych. 
 
Z logo wordmark, który czcionka używasz jest najważniejszym wyborem projektowym, aby dokonać. Powód jest prosty – Twoje logo to cały tekst, więc there’s no image to carry it if your font is weak. Here’s a couple key pointers to keep in mind when you’re choosing a font:
 
Zwróć baczną uwagę na font’s kerning, czyli ilość miejsca między literami. Niektóre czcionki mają bardzo mało miejsca między literami, co może utrudniać ich czytanie 
 
Pomyśl o tym, które kształty najlepiej opisują Twoją markę. Podobnie jak kolor i czcionka, kształty w Twoim logo komunikują Twoją persona marki. Koła i inne zaokrąglone kształty komunikują przyjaźniejszą, bardziej miękką markę, podczas gdy kwadraty i kanciaste kształty komunikują bardziej konserwatywną, bardziej zdystansowaną personę. Spójrz na kształty liter w każdej czcionce, którą rozważasz, aby określić, które z nich są dobrze dopasowane do Twojej marki 
 
Czcionka musi być czytelna w rozmiarach, w których planujesz jej używać. Przetestuj to, wybierając czcionkę, a następnie zmieniając jej rozmiar w górę i w dół, aby zobaczyć punkt, w którym staje się trudny do odczytania. Ogólnie rzecz biorąc, cieńsze i bardziej skomplikowane czcionki są trudne do odczytania w małych rozmiarach, podczas gdy grubsze i czcionki w stylu druku pozostają czytelne, gdy’są wielkości w dół 
 
To’jest naprawdę łatwe do przetestowania czcionek, aby zobaczyć, jak wyglądają z nazwą Twojej marki. Jeśli’używasz logo maker like Logogenie’s, wystarczy wpisać nazwę marki do narzędzia i wybrać z rozwijanej listy czcionek. Możesz nawet dodać dwa bloki tekstu do swojego logo w toku w tym samym czasie i porównać różne czcionki dla swojej marki’nazwa obok siebie. Logogenie’logo maker daje również możliwość rozmiaru czcionki w górę i w dół oraz zwiększenia lub zmniejszenia ilości miejsca między każdą literą, co daje kontrolę nad font’s kerning. 
 
 
.

Fonty logo pisma ręcznego

 

Uczyń swoją wiadomość jasną dzięki odpowiedniej czcionce
 

Czy jesteś gotowy, aby znaleźć idealną czcionkę dla swojej marki? Zajrzyj do jednej z internetowych baz danych czcionek, aby znaleźć krój, który idealnie łączy wszystko, co czyni Twoją markę wyjątkową. It’s also a great idea to take a look at the fonts brands that are like yours are using. Don’t limit yourself to your competitors; take a look at any brand that has similar values to yours to see how they’re using fonts to communicate who they are and what they’are all about.
 
Więc, don’t underestimate your graphic designer’s ability to help you choose the right font. Jako profesjonalny projektant, mają doświadczenie w dopasowywaniu marek z czcionkami i wyrażaniu ich clients’ brand personas poprzez wizualne wybory projektowe. 

Ale co jeśli’nie pracujesz z grafikiem?
 
Or if you don’t have the time to go trawling through font databases to find the perfect one out of the thousands of fonts’ve got?
 
Logogenie’s got you covered. W naszym super łatwym w użyciu kreatorze logo, my’mamy tonę różnych czcionek do wyboru. Niezależnie od tego, czy jesteś elegancką marką, która potrzebuje czcionki takiej jak Trajan Pro, czy super nowoczesną firmą technologiczną, która lepiej nadaje się do czcionki takiej jak Protos lub Quantum, my’mamy cię pokryte w jednym miejscu, a nasze narzędzie ułatwia wypróbowanie tekstu w tak wielu różnych czcionkach, jak chcesz zobaczyć. 
 
Sprawdź nasz kreator logo teraz, aby zobaczyć wszystkie czcionki, które możesz wybrać, gdy robisz logo z nami. Sprawiamy, że jest to proste dla każdego, aby stworzyć profesjonalne logo z telefonu lub komputera, bez doświadczenia w projektowaniu graficznym wymagane. Don’t wait – get started on your brand’s new logo today.

 

Sprawdź nasze inne artykuły