Więc do tej pory wiesz, że Twoje logo musi mieć przyciągającą wzrok, on-brand paletę kolorów, jeśli chcesz, aby połączyć się z idealnym odbiorcą. I w innych artykułach, które opublikowaliśmy, mówiliśmy o tym, co różne kolory komunikują, kiedy są używane w logo i pokazaliśmy Ci różne sposoby łączenia kolorów w logo, aby stworzyć interesujące wizualizacje.
Ale there’s more to choosing a color palette that works than just matching your brand’s traits to colors and calling it a day. Jeśli to zrobisz, możesz skończyć z... wątpliwą paletą kolorów. Więc jak można stworzyć paletę kolorów dla swojego logo, które komunikuje, kim jesteś jako marka i wygląda atrakcyjnie dla swoich odbiorców?
Przez zrozumienie nauki, co sprawia, że pewne kombinacje kolorów wyglądają dobrze. Podobnie jak akordy, grupy nut z określonymi odstępami między nimi, brzmią przyjemnie dla naszych uszu, grupy kolorów oparte na określonych pozycjach na kole kolorów wyglądają przyjemnie dla naszych oczu. I tak jak te przyjemne akordy nazywane są harmoniami, wizualnie przyjemne grupy kolorów znane są jako harmonie kolorów.
Zrozumienie koła barw
Koło kolorów to wykres, który pokazuje relacje między kolorami. Koncepcja sięga 1666 roku, kiedy Sir Issac Newton zidentyfikował spektrum sześciu kolorów, które widział, gdy przepuścił białe światło przez pryzmat. Później, relacje między tymi kolorami i każdy kolor’efekty psychologiczne były badane i rozumiane dalej, tworząc pole teorii kolorów.
Teoria kolorów to zestaw wytycznych, które artyści i projektanci wykorzystują do dokonywania wyborów kolorystycznych, które osiągają określone cele, a jednocześnie są estetyczne dla widzów. W ramach teorii kolorów, koło kolorów jest najbardziej widoczną wytyczną; graficzną reprezentacją wszystkich relacji kolorów.
Na kole kolorów, kolory – znany również jako odcienie – są podzielone na trzy główne kategorie:
Kolory podstawowe
Czerwony, niebieski i żółty to trzy kolory podstawowe. Są to kolory, które nie mogą być tworzone przez mieszanie innych kolorów. Zamiast tego, wszystkie inne kolory są tworzone przez mieszanie jakiejś ich kombinacji.
Kolory drugorzędne
Pomarańczowy, zielony i fioletowy to trzy kolory drugorzędne. Są to kolory, które powstają poprzez mieszanie kombinacji kolorów podstawowych, jak niebieski + żółty = zielony.
Kolory trzeciorzędowe
Kolory trzeciorzędowe to kolory, które istnieją pomiędzy kolorami podstawowymi i drugorzędowymi. Na przykład pomarańczowo-czerwony jest odcieniem, który istnieje między pomarańczowym a czerwonym. Kolory te są tworzone przez mieszanie dwóch sąsiednich kolorów, jak mieszanie żółtego i zielonego, aby stworzyć żółto-zielony. Jedynym sposobem, aby utworzyć trzeciorzędowy kolor jest mieszanie podstawowego i drugorzędowego koloru, który siedzi tuż obok siebie na kole kolorów, to’nie jest możliwe, aby utworzyć żółto-niebieski lub pomarańczowo-fioletowy.
Ale to’nie wszystko, co trzeba wiedzieć o kole barw. Są’jeszcze odcienie, tinta i tony.
Cień jest tworzony przez dodanie czerni do koloru. Tworzy on ciemniejszą, bogatszą wersję tego koloru.
Tint jest przeciwieństwem odcienia.To’jaśniejsza wersja koloru stworzona przez mieszanie koloru bazowego z białym.
Ton to wyprana, zneutralizowana wersja koloru stworzona przez mieszanie go z szarością.Często, tony są używane do tworzenia pastelowego wyglądu.
Używanie różnych odcieni, tonów i tonów w logo’palety kolorów może dodać poziomy złożoności, których nie byłbyś w stanie uzyskać, używając tylko odcieni bazowych. Na przykład, możesz wybrać paletę kolorów, która’ma ciemny odcień niebieskiego skontrastowany z jasnym, prawie neonowym, pomarańczowym odcieniem, który wygląda szczególnie jasno sparowany z głębokim niebieskim.
So teraz, że ty’masz wszystkie notatki, czy jesteś gotowy, aby rozpocząć tworzenie muzyki? Let’s take a look at different ways you can arrange color harmonies to make your logo sing beautifully.
Kombinacje uzupełniające
Najbardziej podstawowym rodzajem harmonii kolorów jest harmonia komplementarna. Wybierz kolor, a następnie spójrz, który kolor siedzi bezpośrednio naprzeciwko niego na kole kolorów. Te dwa są kolorami uzupełniającymi. Kolory uzupełniające to kolory, które ostro kontrastują ze sobą, więc kiedy one’są używane razem w logo, oba kolory są odważne i przyciągają wzrok.
Wybieranie kolorów uzupełniających dla Twojego logo utrzymuje Twoją paletę prostą, ale z prostotą przychodzą ograniczenia. You’ve tylko dwa kolory do pracy z – dwa kontrastujące, odważne kolory. Dla niektórych marek to’wszystko, czego potrzebują. Inni muszą używać trzech, czterech lub nawet więcej kolorów w swoich logo, aby powiedzieć swoim odbiorcom całą historię.
Triadic Trios
Harmonia triadyczna to taka, którą tworzy się za pomocą trzech kolorów. Konkretnie, trzy kolory, które siedzą w równych odstępach na kole kolorów.
Podobnie jak komplementarna paleta kolorów, triadyczna ma wysoki kontrast i może być świetnym sposobem na stworzenie zróżnicowanego, kolorowego logo. A ponieważ there’s three colors to play with, rather than just two, you can do more with a triadic palette – like illustrate a more complex image or communicate more points about your brand.
Zespół tetradyczny
Na podstawie nazwy można zgadnąć, jakie to będą harmonie?
Tak, są to’grupy czterech kolorów. Konkretnie, są to’grupy czterech kolorów, które siedzą w kształcie prostokąta na kole kolorów – dwa zestawy kolorów uzupełniających z jednym “buforem” koloru pomiędzy nimi. To dlatego one’są również znane jako podwójne uzupełniające schematy kolorów.
Możesz wybrać czerwony i zielony oraz fioletowy i żółty. Razem, te cztery kolory są punchy. They’are bold, they have start contrasts and when you’ve got all four in one palette, the palette can look quite busy. It’s perfect for a high-energy, “in your face” kind of logo that’s got a lot going on.
Palety analogowe
Analogiczna harmonia kolorów to taka, która powstaje poprzez zgrupowanie razem trzech kolorów, które siedzą obok siebie na kole barw.
Ten rodzaj palety tworzy drastycznie inny efekt niż pozostałe rodzaje, które’omówiliśmy do tej pory. Ponieważ you’re pulling from colors that are closely related, you don’t get the level of contrast you get with colors from opposite sides of the color wheel. There’s still some contrast, though – and you can play with it by trying out different shades and tints of the colors you’ve chosen. Efektem końcowym jest mniej ekstremalna paleta, która’jest idealna dla marek poszukujących subtelniejszego wyglądu.
Jeden kolor, jedna paleta
Paleta analogowa może wydawać się ograniczona, ale ty’masz w rzeczywistości inną opcję, która’jest jeszcze bardziej ograniczona: paleta monochromatyczna. Jak sama nazwa wskazuje, paleta monochromatyczna to paleta, która ma tylko jeden kolor.
Co, z definicji, nie jest’tak naprawdę paletą kolorów...right?
Właściwie, to może być. Z pomocą bieli, czerni i szarości można stworzyć całą paletę używając tylko jednego odcienia bazowego.
Używając tylko jednego koloru i budując paletę przez rozjaśnianie, przyciemnianie lub wymywanie go, możesz spreparować złożone logo z głębokim, spójnym wyglądem. Ten rodzaj palety jest często doskonałym wyborem dla marek, które mają jasną, pojedynczą misję i marek, które chcą zachować swoje logo proste bez osiedlania się na uproszczeniu.
Ale co z innymi kolorami?
Jak zapewne zauważyłeś’nie wspomnieliśmy jeszcze o kilku ważnych kolorach:
• Czarny
• Biały
• Brown
• Gray
Pewnie, wspomnieliśmy o odcieniach, tintach i tonach, ale nie’wspomnieliśmy o czerni, bieli czy szarości na własną rękę. A słowo “brązowy” nie zostało’w ogóle wymienione.
Here’s scoop na tych odcieniach: they’are not like other colors. Czarny i biały nie mają specyficznych długości fal jak kolory na kole kolorów, co sprawia, że nie można ich dopasować do koła kolorów. Ale chociaż niektóre źródła mówią, że są’nie technicznie kolory, to nie’powiedzieć całą historię.
Dla projektantów czerń, biel i szarość to kolory. Nie’pasują do konkretnych harmonii kolorów, ale mogą być skutecznie wykorzystywane w logo jako kolor podstawowy lub kolor akcentu.
Podobnie, brązowy nie jest’na kole kolorów. Ale to’nie oznacza, że to’nie jest kolor. Brązowy to kolor, który otrzymujemy po zmieszaniu dwóch kolorów uzupełniających. Więc czerwony + zielony = brązowy, tak jak żółty + fioletowy i niebieski + pomarańczowy.
I tak jak czarny, biały i szary, brązowy nie’pasuje do żadnej z określonych harmonii kolorów, które omówiliśmy powyżej. Ale może być absolutnie skutecznym wyborem koloru dla twojego logo, albo jako główny kolor lub jeden z twoich akcentów lub wyborów cienia.
Zaprojektuj logo z idealnymi kolorami dla siebie
Jeśli nie’masz wolnej gotówki w swoim budżecie na logo, don’nie rozpaczaj. Podczas gdy w przeszłości mogłeś mieć ograniczone opcje, obecnie technologia rozwinęła się tak, że praktycznie każdy może zaprojektować swoje własne logo używając online logo design tool like logogenie.
W naszej cyfrowej erze, oprogramowanie do projektowania jest mniej o technicznych umiejętnościach twoich rąk i więcej o twoich kreatywnych pomysłach. You don’t need to master your brush strokes or pencil shading — you don’t even need steady hands. Z cyfrowych twórców logo, wszystko czego potrzebujesz to pomysł.
Logogenie, i inne narzędzia do projektowania online, używają szablonów, aby projektowanie było szybkie i łatwe, nawet dla osób, które po raz pierwszy biorą udział w projekcie. Najpierw wybierzesz swoją branżę z rozwijanego menu.
Zaklasyfikowaliśmy nasze szablony według potrzeb i wymagań najlepszych branż, więc znalezienie Twojej jest pierwszym krokiem. Nasz algorytm wygeneruje następnie najlepsze wybory dla Twojej branży.
Po prostu wybierz ten, który Ci się podoba i zacznij edytować. Możesz dostosować każdy szablon jakkolwiek chcesz, personalizując swoje wybory dla:
- Główne obrazy
- Nazwa i hasło reklamowe firmy
- Czcionka i typografia
- Schemat kolorów
- Rozmiary tekstu i obrazów
- Rozmieszczenie tekstu i zdjęć
- Dodawanie nowych ikon
- Układanie warstw (umieszczanie niektórych obrazów za lub przed innymi)
Możesz wybrać z naszej wewnętrznej biblioteki ponad 200 ikon. Szybki rzut oka pokazuje, że istnieje wiele intelektualnych obrazów, o których wspomnieliśmy powyżej, w tym drzewa z liśćmi tęczy, herby tarcz, książki, czapki absolwentów i wiele innych.
Używając DIY logo maker jak logogenie, można stworzyć profesjonalny-tier logo w ciągu zaledwie kilku minut. Kiedy skończysz, możesz kupić wszystkie uprawnienia i licencje komercyjne za 24,90 USD, co daje Ci Twoje logo na zawsze.
Chociaż szablon-style projektowania działa dobrze dla pierwszych początkujących, you’ll uzyskać lepsze wyniki, jeśli kości na niektóre podstawy projektowania graficznego przed. Czytaj nasz blog, aby uzyskać specjalne wskazówki dotyczące projektowania, prosto od ekspertów projektantów.