Zacznij projektować swoje logo

Marki świata | Najbardziej rozpoznawalne loga świata

Opublikowano: 07/05/2020

Marki świata

 

Tożsamość wizualna firmy’może złamać, zrobić, lub pomóc im latać całą drogę do góry. Firma lub marka’projekt logo jest w rzeczywistości jednym z najważniejszych aspektów ich tożsamości wizualnej. Nie tylko odróżnia jedną markę od drugiej, ale ma potencjał, aby zwiększyć, jak firma działa, wpływa na wybór klienta, tworzy lojalność i buduje wartość marki. Są to wszystkie potężne ruchy, które marki mają potencjał, aby zrobić. Jeśli’decydujesz się na własną nazwę marki, powinieneś rozważyć proces zwany ‘testowanie nazwy marki’, aby upewnić się, że docelowi odbiorcy rezonują z nazwą marki, prawie tak samo, jak robią to z logo poniżej! 

Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna, międzynarodowy organ składający się z przedstawicieli różnych krajowych organizacji normalizacyjnych założonych w 1947 roku, promuje światowe normy własnościowe, przemysłowe i handlowe. Organizacja’Protokół szacowania wartości marki opiera się na sześciu kluczowych wymaganiach: przejrzystości, ważności, wiarygodności, wystarczalności, obiektywności oraz parametrach finansowych, behawioralnych i prawnych. Wartość marki idzie w parze z reputacją, która również pomaga dyktować sukces. Utrzymanie pozytywnej reputacji marki jest krytyczne dla ogólnego sukcesu w biznesie. 

Poprzednio, my’wyjaśniliśmy aspekty logo, jednocześnie nakreślając powody, dla których autentyczność jest tak ważna w procesie projektowania. Teraz, we’ve handpicked dziesięć z world’s najbardziej rozpoznawalnych marek świata aby przejść do historii i ewolucji projektowania logo w poszukiwaniu odpowiedzi na to, co uczyniło je tak udane. ISO byłoby dumne. 

 

Coca-cola

 

Marki świata coca cola logo


Wiosną 1886 roku aptekarz z Atlanty John Stith Pemberton wyprodukował syrop, który miał zmienić świat. Sprawy potoczyły się dość szybko, gdy tylko lokalna społeczność wystawiła mu szalone recenzje. Księgowy Pembertona, Frank M Robinson, wymyślił nazwę Coca-Cola, sugerując, że dwa C’s będą dobrze wyglądać w reklamach. Robinson zaprojektował skrypt firmowy, eksperymentując z wyszukanym skryptem Spencerian, nastawionym na włączenie dramatycznego wyglądu do nazwy, którą właśnie nadał.

Czerwono-biała paleta kolorów, którą znamy i mieliśmy zakorzenione w naszym krajobrazie kulturowym ma więcej do niego niż tradycyjne cechy. Czerwony portretuje moc, podniecenie i energię. Kolor sam w sobie wyzwala impulsywne zakupy, a wcześniej przeprowadzone badania dowodzą, że gracze w pokera z czerwonymi żetonami stawiają więcej niż ci z niebieskimi. Namiętna biel i zamaszysty, kursywny tekst sugerują czas przeszły, palącą nostalgię. Paleta przypadkowo pasuje do stroju Świętego Mikołaja, który od tego czasu stał się maskotką Coca-coli, łącząc więcej tradycji z ikoniczną marką. 

Szybko do dnia dzisiejszego, gdzie Coca-cola zajmuje miejsce jako największy producent i dystrybutor napojów, a nawet więcej, jedna z największych korporacji na świecie. 1,9 mld porcji produktów Coca-Cola są sprzedawane na całym świecie każdego dnia, w porównaniu do zaledwie 25 butelek w pierwszym roku. Z jego znak towarowy został oficjalnie zarejestrowany w 1887 roku, nie było tylko niewielkie zmiany, dzięki czemu Coca-cola zasłużony marki świata zbieżne ze stabilnością i tradycją. 

 

Pepsi

 

Marki świata logo pepsi

Przed Pepsi istniał Brad’s Drink. Stworzony przez farmaceutę z Północnej Karoliny, Caleb Bradham powołał do życia tę pomoc leczniczą w 1893 roku, zaledwie kilka lat po Coca-Coli i kilka lat przed pojawieniem się Dr. Pepper. Pięć lat później Brad’s Drink stał się Pepsi-Colą, której nazwa pochodzi od innego słowa oznaczającego niestrawność, czyli “dyspepsja”. 

Pepsi jest jedną z marek, która przeciwstawiła się równaniu tego, co czyni markę ponadczasową i rozpoznawalną: spójności. W ciągu wieku, w którym Pepsi istnieje, było dwanaście znaczących przeprojektowań logo, nie licząc mniejszych produktów i wariacji smakowych. Pomimo tych ciągłych zmian, Pepsi obiecuje jedno: satysfakcję. Ich czerwone, białe i niebieskie barwy stworzyły czyste i estetyczne logo dzięki celowym krzywym i okręgom. Dyrektor kreatywny firmy Twitter’stwierdził, że nakładające się na siebie okręgi przywołują potencjalne sieci, zainteresowania i pomysły, które można stworzyć, połączyć i skrzyżować wśród rówieśników i przyjaciół. It’s current-day złoty współczynnik- zatwierdzone logo jest nadal rozpoznawalny pomimo firmy’s trwających ciągłej ewolucji. 

 

McDonald’s

 

Marki świata Mcdonald's logo

McDonald’s to America’s number one fast food company, założona w 1940 roku jako jedna restauracja. Z czasem te złote łuki, które tworzą McDonald’s “M”, stały się synonimem naszego wspólnego wyobrażenia o wygodnym jedzeniu. Te łuki stały się czymś więcej, symbolizując kulturę fast food i Amerykę w specyficzny sposób. 

Marka przeszła przez kilka redesignów od czasu ich powstania, ale trzymały się tej samej koncepcji przez dekady. Te ikoniczne łuki były oparte na jednym z oryginalnych projektów restauracji, który zawierał oddzielne złote łuki, które wyglądały jak “M”,  nad budynkiem. 

 

Nike

 

Marki świata logo Nike

 

Nike jest najbardziej wartościową marką modową na świecie, a jej swoosh jest jedną z najbardziej ikonicznych tożsamości marki istniejących dzisiaj. Logo, pierwotnie zaprojektowane w 1971 roku przez studentkę Phila Knighta, jednego z założycieli Nike. Projektantce, Carolyn Davidson zapłacono 35 dolarów, a Knight został zacytowany jako mówiący, “I don’t love it, but it’ll grow on me.” 

Davidson zainspirował się grecką boginią zwycięstwa, Nike, modelując logo po jej skrzydle. Grecki folklor opowiada, że bogini Nike wpłynęła na wielu dzielnych wojowników, aby wygrywali bitwy w obronie ojczyzny. Mówi się, że skrzydła bogini Nike przynosiły motywację i odwagę wojownikom zmierzającym na pole bitwy. Dla projektanta ważne było zarówno przekazanie przesłania ruchu, jak i odróżnienie się od konkurencyjnej firmy, Adidas. 

Nike’Logo wykorzystuje białą przestrzeń wokół niego tak samo jak sama krzywa stymuluje ruch, gdzie można niemal usłyszeć i poczuć projekt. Jego prostota oznacza szybkość i zwinność, a także pozwala na to, aby dobrze wyglądał na wszystkich produktach firmy’zaszczepiając ikonę w każdy możliwy sposób. 

 

Adidas

 

Marki świata logo Adidas

Założona i siedziba w Herzogenaurach, Niemcy, Adidas przyszedł do reprezentowania elegancji i trwałości. Marka w pojedynkę stała się pionierem minimalistycznego, korporacyjnego projektowania logo. Znak z trzema paskami stał się kwintesencją symbolu Adidasa.

Adidas wykupił znak towarowy z trzema paskami od fińskiej marki w latach 1950’s, a ikonografia została stworzona przez założyciela firmy, Adi Dasslera. Dassler po raz pierwszy użył tych znaków w obuwiu marki’w 1949 roku, kiedy to szczególnie zależało mu na stworzeniu symbolu, który mógłby być natychmiast rozpoznawany na zawodach lekkoatletycznych. Choć był to prosty projekt, stał się on tak zawzięcie kojarzony z marką, że Dassler nazwał nawet swoją firmę “the three-stripe company.” 

Jeśli chodzi o tło samego wzoru, to’łatwo zauważyć, że paski tworzą kształt góry. Ma to inspirować i rzucać wyzwanie klientom, aby popychali się do osiągnięcia pełnego potencjału. 

 

Google

 

Marki świata logo Google

Google to synonim wielu naszych cyfrowych zapytań, w tym internetu (!!!). Oni’zrobili naszą listę nie bez powodu. Amerykańska wielonarodowa organizacja technologiczna, która specjalizuje się w usługach i produktach związanych z Internetem, ma najlepszą reputację spośród wszystkich firm w USA i jest obecnie jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Google faktycznie miał dwa logo na początku.
W 1996 roku logo Google zawierało obraz dłoni i oryginalną nazwę firmy (BackRub) w czerwonej czcionce. Po rebrandingu do Google, uruchomili znacznie bardziej proste  logo w 1998 roku, który ogłosił "Google!" w wielokolorowym odcieniu. Ruth Kedar był  projektant graficzny za teraz-sławnym logo.

"Skończyło się na kolorach podstawowych, ale zamiast mieć wzór iść w kolejności, umieściliśmy drugorzędny kolor na L, który przyniósł z powrotem pomysł, że Google nie'przestrzega zasad."

There’s been a lot of discussion around the imperfections around the current logo, and UK designer Will Patterson gracefully  explains why the Google logo is optically perfect despite its mathematical and geometric imperfection.

 

Facebook

 

Marki świata logo Facebook

Facebook został założony w 2004 roku i pomógł dać ludziom siłę do budowania społeczności, jednocześnie zbliżając świat. Co zaczęło się jako mały i bardzo lokalnej stronie internetowej w college'u student’s pokoju w akademiku od czasu rozszerzona do giganta mediów społecznych wiemy dzisiaj.  

Kiedy Facebook zaczął ewoluować od uniwersyteckiej witryny sieciowej do światowej platformy mediów społecznościowych, założyciele Mark Zuckerberg i Sean Parker zatrudnili Mike'a Buzzarda z Cuban Council do stworzenia nowego logo dla firmy. Logo zaprojektowane przez Buzzarda jest niemal identyczne z logo związanym z Facebookiem dzisiaj, ponieważ firma dokonała tylko niewielkich zmian na przestrzeni lat. Niebieska kolorystyka logo została wybrana, ponieważ Zuckerberg cierpi na deuteranopię, czyli formę ślepoty barw. Jednym z kolorów, który ktoś cierpiący na deuteranopię jest w stanie łatwo odróżnić jest niebieski.

Logo Facebooka jest uproszczone i proste design-wise, z białą małą czcionką na spokojnym, niebieskim tle. Nawet jeśli schemat został wybrany ze względu na stan Zuckerberg’s, nadal istnieje znaczenie dla samego schematu kolorów. Niebieski i biały są od dawna używane w połączeniu reprezentować czystość i optymizm, który jest coś Facebook był dążenie do jako marki. 

 

Twitter

 

Marki świata logo Twitter

“Twitter jest ptakiem, ptak jest Twitterem,” stwierdził Doug Bowman, były dyrektor kreatywny portalu społecznościowego’

Ikona ich podpisu od dawna wyróżnia się na tle innych platform, przechodząc długą drogę od początku inaczej znaną jako “twttr”. Twitter’Oficjalny start był na 15 lipca 2006 roku, kiedy założyciele zaciągnął szwedzki grafik Linda Gavin do opracowania pierwszego oficjalnego logo w jeden dzień. Branding pozostał taki sam do 2010 roku, kiedy to ewoluował do tego, jak znamy go dzisiaj przez Martin Grasser’oczami. Jego projekt, obecne logo, oparty jest na kolibrze, a jego ilustracja składa się z piętnastu okręgów. Grasser stwierdził, że kręgi symbolizują ideę, że Twitter demokratyzuje informacje i daje każdemu głos, aby przekazać neutralną wizualizację. Twitter’były dyrektor kreatywny nazwał wizualną zmianę identyfikacyjną the “ultimate representation of freedom, hope and limitless possibility.” Platforma komunikowała, jak uproszczenie może być oznaką sukcesu. 

 

Instagram

 

Marki świata logo Twitter

CEO i współzałożyciel Kevin Systrom nie miał pojęcia, że Instagram, platforma społecznościowa do dzielenia się zdjęciami urośnie do ogromnej międzynarodowej sieci. Po tym, jak Facebook wykupił go w 2012 roku, Instagram stał się jedną z najbardziej aktywnych platform mediów społecznościowych istniejących obecnie. 

Wszystkie ich loga zostały oparte na kształcie aparatu natychmiastowego, który spogląda wstecz do sieci’kluczowego oznaczenia dzielenia się zdjęciami. Oryginalne logo Instagrama z 2010 roku zostało zaprojektowane przez Systroma i było knock-offem aparatu Polaroid z tęczowym paskiem. Teraz logo Instagrama to minimalistyczny zarys oryginalnego obrazu aparatu Polaroid w kolorze zachodu słońca. Przejście z wyraźnie analogowego aparatu do minimalistycznej cyfrowej ilustracji jest teraz spowodowało wrzawę od ich istniejącej społeczności, ale zapamiętywalność i rozpoznawalność nadal pozostaje. 

 

Amazon

 

Marki świata logo Amazon

Naszą listę marek świata zakończymy’bangerem": Amazon.com, Inc. Amerykańska wielonarodowa firma technologiczna z siedzibą w Seattle w stanie Waszyngton jest firmą zajmującą się handlem elektronicznym, przetwarzaniem w chmurze, sztuczną inteligencją i cyfrowym streamingiem technologicznym, obecnie uważaną za jedną z “Wielkiej Czwórki” firm wraz z Google, Apple i Facebook. 

Założyciel firmy Amazon, Jeff Bezos, zatrudnił Turnera Duckwortha do stworzenia logo Amazon. Początkowo logo było literą ‘A’’ z kształtem rzeki w środku. Zastąpione w 1997 roku bardziej szczegółowym tekstem (w tym‘‘amazon.com'' z hasłem ‘Earth's Biggest Bookstore’). Znane nam dziś logo z żółtą linią zostało przyjęte w 1998 roku, przedstawiając komunikat, że sprzedają wszystko od “A do Z”. 

 

Potrzebujesz brandingu dla swojego kolejnego biznesu
 

Twórca logo Logogenie



Logogenie’trzecia generacja darmowego kreatora logo pozwala na określenie Twojej firmy’branży i preferowanego rodzaju czcionki. Poprzez trzy kroki, możesz spersonalizować swoje logo poprzez nazwę firmy i linię bazową, lub slogan. Pierwszy krok: wprowadź szczegóły dotyczące firmy. Wybór branży ma szeroki zakres, w tym budownictwo, moda, technologia, wellness, żywność, transport i inne. Krok drugi: wybierz szablon logo. Dostępne są setki, a po dokonaniu wyboru możesz podejrzeć i pobrać. Dostosowanie do potrzeb klienta odbywa się poprzez nieograniczone modyfikacje. Układ, paleta kolorów, czcionki i symbole mogą być zmienione. Krok trzeci: udostępniany jest plik do pobrania w wysokiej rozdzielczości i w wielu formatach. Projekt logo jest kompatybilny z programami, takimi jak Adobe Illustrator i Photoshop. 


Rozpocznij projektowanie logo

 

Sprawdź nasze inne artykuły

x