Zacznij projektować swoje logo

Najpopularniejsze loga, które zmieniły się w czasie

Opublikowano: 20/06/2018

Co’jest najważniejszą rzeczą, o której myślisz’projektując logo?

Chcesz, aby było nowoczesne.

Chcesz, aby było rozpoznawalne i zapadało w pamięć.

Chcesz, aby był elegancki.

Chcesz, aby przywoływał ducha marki.
 

Dlaczego logo się zmienia? – Ponieważ zmienia się publiczność. Jeszcze w latach 60. ludzie lubili inny typ designu niż ten, który lubimy dzisiaj. Mamy na to dowód! Let’s discuss how some of the most popular logos have changed over time. Ta ewolucja nauczy cię, jak myśleć o zmianach, gdy ty’jesteś projektowanie logo dowolnej marki.

 

Zacznij projektować logo
 

1. Pepsi
 

Osiem czasu logo Pepsi’jest dość ciekawe do analizy. To’dość długa ewolucja, zaczynająca się od 1898 roku. Z dzisiejszego’punktu widzenia pierwsze logo ma nieczytelną czcionkę i jest zbyt skomplikowane. Zauważamy jednak ten element, który’jest nośnikiem wszystkich kolejnych zmian - fala, wir… nazwij to jak chcesz.
 

Logo Pepsi
 

Przez kolejne cztery dekady Pepsi zmieniała czcionkę, ale kolor i fundamentalny projekt pozostawał ten sam. W 1950 roku zauważamy dużą zmianę – firma wprowadziła kolor w swoim logo, prawdopodobnie aby odróżnić się od konkurencyjnej Coca Coli.
 

Pepsi logo 1950
 

W tym logo widać również wzór na czapce. Kolory i czapka, oprócz wiru, pozostają jako nośniki zmian we wszystkich przyszłych projektach. Później Pepsi w końcu zmieniła czcionkę na coś bardziej czytelnego i kończymy z obecnym logo, które wygląda tak:
 

obecne logo Pepsi
 

2. Mercedes-Benz
 

Kiedy myślisz o Mercedes-Benz, jaki’pierwszy obraz przychodzi Ci do głowy? Jest to’trójramienna gwiazda, prawda? To symbol lądu, morza i powietrza, reprezentujący aspiracje marki do zdominowania ich wszystkich za pomocą swoich silników. Symbol ten powstał jednak w 1909 roku. Pierwszy samochód marki Mercedes został wprowadzony na rynek w 1901 roku. Czy wiesz, jak wyglądało pierwsze logo -?
 

logo Mercedesa


Nie’widzimy tu nośnika zmian konstrukcyjnych. W 1909 roku, gdy narodziła się gwiazda, logo nie miało żadnych podobieństw do pierwszego. Tamta gwiazda pozostała jednak jako stempel rozpoznawczy dla marki. Choć ewoluowała, to’jest wciąż obecna w dzisiejszym’logo. Oto’aktualne logo Mercedes-Benz:

Mercedes icon logo
 

3. Goodyear
 

Goodyear ma jedno z najbardziej ikonicznych logo, jakie znamy. Czy wiesz dlaczego? – Ponieważ przez lata pozostawało ono stosunkowo uniwersalne. Kolor i czcionka przeszły niewielkie zmiany, ale wciąż możemy rozpoznać początkowy projekt w dzisiejszym’logo.

Głównym elementem logo jest Wingfoot – symbol, który założyciel wybrał, ponieważ był zainspirowany posągiem Merkurego, starożytnego boga z mitologii rzymskiej. Tak wyglądało logo, gdy zostało uruchomione w 1900 roku:
 

Logo Good Year oryginał
 

A tak to wygląda dzisiaj:

Logo Good Year
 

4. Nike
 

Ruch. Prostota. Klasyczny, ale nowoczesny design. To’co Nike reprezentuje jako marka, a logo również symbolizuje te wartości. Pierwsze logo zostało zaprojektowane przez Carolyn Davidson w 1971 roku. Dostawała za tę pracę stawkę godzinową w wysokości 2 dolarów. Kto’by pomyślał, że jej projekt stanie się najbardziej rozpoznawalnym logo XX wieku?

Kształtowi znaku kontrolnego (znanemu jako Nike Swoosh) towarzyszyła początkowo napisana w poprzek nazwa marki’The brand. Tak wyglądało oryginalne logo:
 

Nike logo original
 

Przez lata projekt ulegał zmianom, głównie w zakresie czcionki i położenia napisów. W 1995 roku Nike ostatecznie zdecydowało się stracić napisy z logo, ponieważ swoosh był już rozpoznawalnym znakiem dla marki. Dziś tak wygląda logo:
 

Aktualne logo nike
 

Wciąż od czasu do czasu widzimy starsze logo z napisami. Widzimy też zmiany w kolorze pojedynczego swoosha. Ale wciąż wiemy, że to’to Nike, a to’wszystko dlatego, że projektant wymyślił element, który’jest nośnikiem zmian.

 

Genialne loga wydają się łatwe do zaprojektowania, prawda? Wszystkie są proste. It’s the idea and the process of design behind them that matters. Jako projektanci logo, musimy zawsze pamiętać o zmianach i wprowadzać elementy, które pozwolą początkowej atmosferze marki pozostać trwałą w trakcie tej ewolucji.

 

Zacznij projektować swoje logo

 

Sprawdź nasze inne artykuły