Niezależnie od branży, w której działasz, posiadanie atrakcyjnej i funkcjonalnej strony internetowej jest obecnie koniecznością. W końcu konkurencja jest bardziej zacięta niż kiedykolwiek, częściowo z powodu pandemii w 2020 roku, która zmusiła nas do przeniesienia naszego życia do Internetu. Właściciele firm muszą dzisiaj podnieść swoje umiejętności i zainwestować więcej wysiłku w budowanie swojej obecności online, w tym korzystanie z aplikacji do komunikacji biznesowej, takich jak WhatsApp for Business.
Na szczęście, zrobienie tego jeszcze nigdy nie było łatwiejsze. Dzisiejsze liczne narzędzia i samouczki upraszczają proces. Wszyscy właściciele firm, nawet ci bez doświadczenia w programowaniu, mają teraz możliwość stworzenia własnej profesjonalnej przestrzeni online.
Proces tworzenia strony internetowej zaczyna się nieuchronnie od planu hostingu i nazwy domeny. Gdy już się nimi zająłeś, będziesz musiał zorganizować i stylizować swoją stronę internetową, dbając o to, aby działała nienagannie. Wreszcie, jeśli chcesz przyciągnąć klientów, będziesz musiał ją wzbogacić wartościowymi i istotnymi treściami, a także ją promować i budować jej ranking. Chcesz stworzyć dobrą sekcję e-commerce, jeśli planujesz sprzedawać towary online, oraz dobry system księgowy.
Wybór nazwy domeny dla Twojej strony internetowej
Twoja nazwa domeny jest fundamentem Twojego biznesu online. To także jedno z pierwszych rzeczy, na które zwrócą uwagę Twoi odwiedzający, dlatego wybierz ją mądrze. Nazwa domeny powinna idealnie być nazwą Twojej firmy, ale to nie zawsze jest możliwe. Sprawdź dostępność swoich potencjalnych nazw i ich wariantów, aby upewnić się, że są one całkowicie unikalne.
Domena najwyższego poziomu (TLD) to sufiks po nazwie domeny. Jeśli nazwa Twojej firmy nie jest dostępna jako domena .com, rozważ inne, bardziej specyficzne rozszerzenia. Na przykład, możesz użyć lokalnych TLD (.nyc, .io, .ru, .de itp.) lub inne (.co, .law, .store, .agency itp.).
Niezależnie od tego, którą wybierzesz, upewnij się, że nazwa Twojej domeny jest krótka, prosta, chwytliwa i łatwa do zapamiętania. Unikaj również używania cyfr i znaków specjalnych (takich jak myślniki).
Zarejestruj się na Hosting
Hosting internetowy zapewnia serwer, na którym przechowywane są dane Twojej strony internetowej, umożliwiając użytkownikom z całego świata jej przeglądanie. Ponieważ dostawca hostingu i wybrany plan mogą wpłynąć na responsywność Twojej strony internetowej i doświadczenie użytkownika, upewnij się, że przeprowadzasz badania przed dokonaniem zakupu.
Podzielony hosting może być dobrym punktem startowym dla małych firm, ale większe firmy (z ponad 1000 odwiedzin dziennie) powinny rozważyć serwer dedykowany lub VPS. Choć droższa, ta opcja zapewni, że Twoja strona internetowa będzie działać jak najlepiej nawet w godzinach szczytu.
Ostatnio coraz więcej osób korzysta z spektakularnej infrastruktury internetowej w Europie — wysokie prędkości i kusząco niskie ceny. Aby znaleźć najbardziej odpowiednią opcję dla Twojej strony internetowej, upewnij się, że przeczytasz recenzje najlepszych firm hostingowych w Europie.
Zaprojektuj swoją stronę internetową
Tworząc swoją stronę internetową, pamiętaj, że musi mieć klarowną strukturę. Choć zawsze mile widziana jest prostota, Twoja strona internetowa powinna zawierać wiele stron, z których każda ma swoje własne przeznaczenie i jest praktyczna dla odwiedzających, najlepszym sposobem na osiągnięcie tego jest stworzenie mapy witryny, aby nie zgubić się po drodze. Zastanów się, czego mogą szukać Twoi klienci i spróbuj dostarczyć tej informacji.
W związku z tym, oprócz strony głównej, możesz chcieć, aby Twoja strona internetowa zawierała sekcje takie jak O nas, Kontakt, FAQ itp. Ponadto, dodanie stron docelowych i CTA z pewnością poprawi wskaźniki konwersji.
Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez właścicieli firm jest zapełnianie jednej strony docelowej wieloma usługami i linkami. Zbyt wiele opcji może wprowadzić w błąd i przytłoczyć odwiedzającego, powodując utratę potencjalnego leadu. Dlatego każda oferowana usługa powinna mieć swoją własną stronę docelową. A jeśli Twoja firma działa w więcej niż jednej lokalizacji, rozważ stworzenie strony docelowej dla każdej z nich.
Biorąc pod uwagę, że około połowa ruchu w sieci pochodzi z smartfonów, Twoja strona internetowa musi mieć również równie atrakcyjną i responsywną wersję mobilną. Dla dodatkowego zainteresowania wizualnego, możesz dołączyć kilka oryginalnych zdjęć i filmów, optymalizując je, aby zapewnić, że Twoja strona internetowa pozostanie szybka.
Mówiąc o szybkości ładowania, istnieje wiele czynników, które mogą na nią wpłynąć, głównym zwykle jest Twój hosting. Dlatego bądź ostrożny, wybierając plan i firmę hostingową, najlepiej wybierając dostawcę z Europy.
Strona główna
Pierwsze wrażenie odwiedzających będzie zależało od jakości Twojej strony głównej. Ponieważ jest to pierwsza rzecz, na którą natrafia odwiedzający, strona główna musi przyciągnąć ich uwagę, zwięźle wyjaśniając, czym zajmuje się firma i jak mogą skorzystać z informacji zawartych na stronie internetowej.
Nie komplikuj zbytnio strony głównej i nie wypełniaj jej każdym szczegółem o firmie (do tego masz inne strony). Zamiast tego, zachowaj ją krótką i prostą, kończąc ją solidnym CTA.
Strona docelowa
Czasami kierowanie potencjalnego leadu na stronę docelową zamiast na stronę główną jest znacznie mądrzejszym pomysłem. Podobnie jak strona główna, strona docelowa to również świetny sposób na przedstawienie Twojej firmy, tylko w mniejszej ilości słów i z użyciem bardziej konkretnych CTA.
Niemniej jednak, strony docelowe powinny być spójne z designem Twojej strony internetowej, który powinien zostać wcześniej przetestowany. Nie każdy styl będzie przemawiał do Twojej publiczności, dlatego ważne jest ciągłe wypróbowywanie różnych opcji, aby określić najbardziej udaną. Dodatkowo, włącz multimedia, czyli obrazy, filmy, grafiki na swoją stronę docelową, aby przyciągnąć uwagę odwiedzającego.
Blog
Podobnie jak reszta Twojej strony internetowej, sekcja bloga musi być łatwa w nawigacji, ale także wizualnie atrakcyjna. Wykorzystaj różne media w swoich postach na blogu, aby przekazać swoje przesłanie, upewniając się, że jest zoptymalizowany pod kątem maksymalnej prędkości ładowania strony.
Oprócz atrakcyjnego wyglądu, Twój blog powinien zawierać wartościowe, dokładne i istotne informacje, które czytelnicy faktycznie mogą wykorzystać i chcą przeczytać. Na przykład, publikuj szczegółowe instrukcje, filmy instruktażowe i pomocne wskazówki związane z Twoimi usługami. Upewnij się, że publikujesz treści evergreen i aktualizujesz wszystkie istniejące treści, które wydają się przestarzałe lub nudne.
Logo i Elementy Wizualne
Loga są nieodzowne dla stron internetowych firm, ponieważ mają moc przekazania wszystkiego, nie mówiąc ani jednego słowa. Profesjonalnie zaprojektowane i chwytliwe logo odzwierciedla poczucie honoru i integralności. Ponadto, definiuje wartości marki bez podawania długiego tekstu. Budzi zaufanie i łączy markę z klientami. Podobnie, logo jest doskonałym sposobem na przyciągnięcie swojej docelowej publiczności. Można śmiało powiedzieć, że logo to element, który pomaga ludziom rozpoznać markę. Dlatego strona internetowa biznesowa musi mieć atrakcyjne logo i chwytliwe elementy wizualne, aby przyciągnąć uwagę ludzi. Te atrakcyjne elementy wizualne podniosą atrakcyjność Twojej strony i poprawią jej wygląd. Wsparcie kreatora logo jest niezbędne do stworzenia angażującego logo dla Twojej strony biznesowej. Możesz stworzyć logo, które określa cel Twojego biznesu i działa jako identyfikator Twojej platformy online.
Stwórz Markę i Trzymaj Się Jej
Gdy wybierzesz projekt, który Twoim zdaniem najlepiej reprezentuje Twoją firmę, powinieneś pozostać konsekwentny w każdym aspekcie marketingu.
Oto kilka zalet konsekwentnego branding:
Pomaga przekazać wiadomość marki
Przyczynia się do wiarygodności i autentyczności marki
Daje klientom poczucie znajomości i zachęca ich do zaufania marce
Zachęca do lojalności wobec marki
Mając styl, czyli unikalne logo i schemat kolorów związany z nazwą marki, można ją lepiej sprzedać. Nie bój się ich nosić przy każdej okazji — w reklamach, postach na mediach społecznościowych, marketingu offline, uniformach pracowników, towarach, itp. Jeśli potrzebujesz pomocy w zakresie brandingu lub tworzenia zapadającego w pamięć logo, zalecamy skorzystanie z narzędzia takiego jak LogoGenie.
Klienci zazwyczaj korzystają z wielu kanałów do interakcji z Twoją firmą i dokonywania zakupów. Dlatego upewnij się, że Twój branding pozostaje taki sam we wszystkich kanałach i platformach.
Ponadto, uczestnicz w wydarzeniach i współpracuj z markami, które mają takie same wartości i misję jak Twoja marka. To dodatkowo ją wzmocni.
Wdrożenie SEO na Stronie
Aby poprawić pozycjonowanie Twojej strony na stronach wyników wyszukiwania (SERP) i tym samym jej widoczność, powinieneś zoptymalizować swoją stronę. Oto kilka powszechnych metod SEO, które możesz wypróbować:
Tagi Tytułowe
Wymyśl odpowiedni tytuł w 70 znakach lub mniej dla każdej strony internetowej, aby użytkownicy wiedzieli, o czym jest, przeglądając strony wyników wyszukiwania. Upewnij się, że zawiera nazwę firmy/marki oraz konkretne słowa kluczowe związane z treścią na stronie.
Opis Meta
Opis meta znajduje się poniżej tagu tytułowego. Podobnie jak tytuł, powinien dać użytkownikom pojęcie o tym, co znajdą na Twojej stronie, tylko w większej ilości słów (do 150 znaków). Ponieważ również pojawia się w SERP-ach, opis meta powinien zawierać główne słowo kluczowe.
Linki Wewnętrzne
Choć linki zwrotne są ważne dla budowania Twojej wiarygodności w oczach wyszukiwarek, linki wewnętrzne mogą pomóc im lepiej zrozumieć treść Twojej strony internetowej. Dlatego dodaj odpowiednie linki do innych przydatnych stron na swojej stronie internetowej.
Nagłówki