Statystyki ujawniają, że w USA jest około 33,2 miliona firm. Ta liczba obejmuje wszystko (dosłownie wszystko), począwszy od małych lokalnych firm po duże przedsiębiorstwa i korporacje międzynarodowe.
Dlatego jeśli jesteś startupem, wybór nazwy firmy jest niewątpliwie jednym z najbardziej żmudnych i trudnych zadań, które mogą powodować bezsenne noce. Zrozumiałe jest, że musi być zapadająca w pamięć i znacząca, ponieważ ustawia ton dla twojego branding.
Ten artykuł przeprowadzi cię przez proces wyboru nazwy firmy i pomoże podjąć szybką, przemyślaną decyzję.
Czym jest wspaniała nazwa firmy?
Pomyśl o Google lub Uberze. Obie mają zapadające w pamięć, słodkie i KRÓTKIE nazwy. Tak, wydają się dość proste. Ale po drugim spojrzeniu zdałem sobie sprawę, że niosą ze sobą dużo znaczenia i reprezentują swoje odpowiednie firmy w swoich branżach.
Twoja nazwa jest pierwszą rzeczą, którą widzą twoi klienci, gdy odkrywają twoją firmę, czy to na mediach społecznościowych, stronie internetowej czy liście reklam Google. Musi rezonować z twoim rynkiem docelowym i reprezentować to, co robisz oraz twoje produkty i usługi. Dlatego musi być łatwa do zapamiętania.
Jak marki tworzą swoją nazwę firmową?
Przeprowadź badania i analizy
Marki przeprowadzają dokładne badania online, odwiedzają strony konkurentów i analizują swoje branże. Sprawdzają nazwy swoich konkurentów i szukają konkretnych wzorców w zakresie popularnych słów i fraz w swojej dziedzinie. Ale oczywiście, jeśli chcesz się wyróżnić, unikaj bycia naśladowcą. Dlatego nie próbuj wtapiać się w tłum.
Burza mózgów nad pomysłami na nazwę firmy
Omów to z kreatywnymi przyjaciółmi i zespołem, aby wygenerować potencjalne nazwy firm. Pozwól swoim pomysłom płynąć i bądź jak najbardziej innowacyjny. Nie oceniaj na tym etapie! Możesz wymyślić tak wiele nazw, ile chcesz, aby później je zawęzić.
W końcu, kreatywność jest kluczem! Kto wie? Twoje najbardziej unikalne pomysły na nazwę firmy mogą pochodzić z nieoczekiwanych miejsc (i osób).
Stwórz tablicę nastrojów
Poświęć chwilę na wizualizację (nie, to nie sesja medytacji, ale do tego zbliżone). W tej aktywności tworzysz tablicę nastrojów. Dodaj obrazy, czcionki i kolory, które najlepiej reprezentują przekaz, uczucie i osobowość twojej marki. Chodzi tutaj o zobaczenie potencjalnych nazw, które wyraźnie współgrają z ogólnym wrażeniem twojej firmy.
Spisz nazwę firmy
Teraz, gdy masz magiczną listę potencjalnych nazw, zabierz się do pracy i zacznij tworzyć szkice. Łącz frazy i słowa, zmieniaj pisownię i eksperymentuj z różnymi wariantami. Twoim celem końcowym będzie udoskonalenie wszystkich tych pomysłów i opracowanie ostatecznej listy fajnych nazw firmowych.
Zbierz opinie
Zbierz opinie od mentorów, członków rodziny, zaufanych przyjaciół i interesariuszy. To istotny krok w tworzeniu nazwy firmy.
Co myślą o twoich potencjalnych nazwach firm? Czy są łatwe do wymówienia i zapamiętania? Czy wywołują emocje (i trafiają w serce)? Zawęź swoje opcje jeszcze bardziej.
Zarejestruj nazwę firmy
Sprawdź dostępność nazwy firmy przed zbyt dużym zainwestowaniem w nią. Przeprowadź szybkie wyszukiwanie domen i pamiętaj o sprawdzeniu znaków towarowych. Gdy jesteś w 100% pewny, że wybrana nazwa firmy jest dostępna, zarejestruj ją jak najszybciej.
Rzeczy do uwzględnienia podczas wyboru nazwy firmy
Trudne do napisania słowa
Nie zalecamy używania trudnych do napisania słów (i skomplikowanych fraz). Celem jest pomóc klientom znaleźć twoją firmę w Google i innych wyszukiwarkach internetowych, nie próbując zgadywać, jak poprawnie je napisać. Więc jeśli masz problem z napisaniem nazwy firmy, twoi klienci również będą mieli. Ta nazwa może nie pasować do twojej firmy, więc wróć do punktu wyjścia.
Nazwy trudne
Gdy nazwa jest trudna do zapamiętania i wymówienia, jest bardziej prawdopodobne, że będzie trudna do zapamiętania. To zły znak. Zamiast skomplikowanych nazw, trzymaj się tych, które są łatwe do wymówienia. Zalecamy używanie standardowych i prostych słów dla szybkiego zapamiętania.
Skróty
O ile skróty są powszechnie znane, nie używaj ich do nazwy firmy, która w skrócie musi przekazywać informacje o tym, co robisz, bez wyjaśniania tego. Najprawdopodobniej dla ciebie najlepiej będzie unikać skrótów.
Unikaj długiej nazwy
Długie nazwy wymagają dużo pracy, aby je wkomponować w twoje towary, materiały marketingowe, wizytówki i logo. Ponadto nie pasują one dobrze do żadnego projektu. Zachowaj to krótkie i słodkie.
Rozważanie nazwy domeny internetowej
Sprawdź dostępność domeny dla nazwy firmy, która musi dobrze przekładać się na nazwę domeny. Wpisz ją w okno przeglądarki i poczuj to. Czy wygląda dziwnie? Musisz o tym pomyśleć z wyprzedzeniem, aby uniknąć żalu później.
Problemy z znakami towarowymi
Twoja wybrana nazwa nie powinna być zarejestrowana jako znak towarowy. W przeciwnym razie możesz stanąć przed kosztownymi i czasochłonnymi bataliami prawny, których możesz uniknąć, wykonując szybkie wyszukiwanie. Unikaj również nazw firm, które silnie przypominają już istniejące nazwy w branży.
Porady i pomysły na znalezienie dobrej nazwy firmy
Wymyślone słowa
Zabawne i chwytliwe nazwy, takie jak Kodak i Verizon, to wymyślone słowa. Są one unikalne, przyciągające uwagę i, co najważniejsze, nadające się do zbudowania marki.
Zabawa słowem
Stwórz zapadającą w pamięć, odrębną nazwę firmy z grą słów lub kpinami, które mogą zapadnąć w pamięć ludzi, ponieważ są zabawne!
Słowa, które rymują się
Nazwy rymujące się, takie jak FitBit lub StubHub, są zarówno zapadające w pamięć, jak i zabawne. I jak już pewnie wiesz, od momentu ich wprowadzenia odniosły ogromny sukces, a prawdopodobnie jednym z ich sekretów są zapadające w pamięć rymujące się nazwy.
Przyjazne dla sieci i krótkie
Celem jest zachowanie nazwy firmy jak najkrótszej. Dlaczego? Krótsze nazwy są łatwiejsze do zapamiętania i wpisania w pasek wyszukiwania przeglądarki (lub adres URL strony internetowej).
Banki słów
Utwórz listę odpowiednich słów (związanych z twoją firmą), a następnie spróbuj eksperymentować. Połącz i dopasuj te słowa dla inspiracji. Ponownie, kto wie? Możesz połączyć fajne i przyciągające słowa dla pomysłów na nazwę firmy.
Słownik
Szukaj synonimów w słowniku i znajdź te słowa, które brzmią bardziej unikalnie i przyciągająco. Możesz być zaskoczony wynikami.
Kluczowe cechy silnej nazwy firmy
Zwięzłość
Ponownie, zachowaj swoją nazwę krótką i słodką. Będzie łatwiej ją wkomponować w materiały marketingowe, a klienci będą bardziej skłonni ją zapamiętać. Słynne marki zazwyczaj mają jedno lub dwa słowa maksymalnie w swoich nazwach (Apple, Google itp).
Adekwatność
Kolejna rzecz dotycząca branding, którą powinieneś pamiętać, to adekwatność. Upewnij się, że nazwa jest adekwatna do tego, co robisz lub jaką wartość oferujesz. Unikaj dziwnych i dziwacznych słów tylko po to, aby być innym. Nie używaj słów, które nie mają nic wspólnego z twoją firmą. W przeciwnym razie możesz tylko wprowadzić ludzi w błąd.
Unikalność
Ponownie, twoja nazwa firmy musi być unikalna (ale nie dziwna ani dziwaczna, dobrze?). Użyj nazwy, która jest mało prawdopodobna, żeby była inną nazwą. Twoja oryginalność pomoże ci wyróżnić się spośród reszty, jednocześnie budząc ciekawość. Znajdź właściwą równowagę i unikaj zbyt unikalnych nazw.
Stymulująca zainteresowanie
Użyj prowokacyjnej i charakterystycznej nazwy. Pamiętaj, że mówimy o brandingu (nie o nudzie).
Lingwistycznie czysta
Jak twoją nazwę firmy wymawia Włoch, Hiszpan, Francuz czy Japończyk? Co oznacza twoja nazwa w ich ojczystym języku? Musisz wspierać takie języki, aby prowadzić działalność w USA, zwłaszcza w obszarach o dużej gęstości zaludnienia, takich jak Floryda, Nowy Jork i Kalifornia.
Angażująca
Kreatywność jest kluczowa w tworzeniu wspaniałej nazwy dla twojej firmy. Wyobraźnia przyda się w tym. Pomyśl o Häagen-Dazs i Tesla .
Uzgodnienie z marką
Wspaniałe nazwy firm autentycznie wyrażają przekaz marki. To samo dotyczy ich pozycjonowania i osobowości. Nazwy takie jak One Flex, Fitbit Zip i Force są przykładowymi nazwami, które przekazują prostotę i wysoką energię.
Elastyczna i trwała
Jeśli twój model biznesowy zmieni się w przyszłości, czy twoja nazwa nadal będzie aktualna? Co jeśli trendy kulturowe się zmienią? A co jeśli twoja marka przekroczy granice lokalne? Takie rzeczy.
Kulturowo wrażliwa
Czy nazwa twojej firmy jest wolna od negatywnych konotacji i znaczeń w innych krajach? (Wyjątkiem są znane marki, których nazwy mają negatywne znaczenia lub konotacje, takie jak Virgin, Fossil, Slack, Gap i Poison).
Bezczasowość
O ile nie prowadzisz biznesu związanego z trendami modowymi, unikaj nazw biznesowych związanych z aktualnymi trendami. Musisz uważać na trendy wyrażenia i słowa (Trendy przychodzą i odchodzą). Ponadto, "modne" nazwy nie będą działać we wszystkich grupach demograficznych rynku. Dlatego radzimy, trzymaj się prostych, klasycznych nazw, które przetrwają zmiany czasu.
20 Fajnych pomysłów na nazwę firmy
-
FreshFlock
-
ByteHive
-
NovaNest
-
EchoEcho
-
GigaGroove
-
UrbanSprout
-
ZenithTech
-
EcoSphere
-
<