Zacznij projektować swoje logo

9 przykładów nietrafionych projektów logo

Opublikowano: 10/09/2018

Jak zaprojektować idealne logo? Stworzenie go przy pierwszej próbie jest wysoce nieprawdopodobne. To trwa wiele iteracji i prób, zanim klient wreszcie osiada na ostatecznym. Ten scenariusz jest dość typowy we wszystkich aspektach życia. Sukces i porażka to dwa oblicza monety. Widzieliśmy nasz udział w obu i wykorzystaliśmy te doświadczenia dla dobra ludzkości.

 

9 exemples of logo design gone wrong


Zdarzają się też przypadki, że zły projekt zdołał przykuć uwagę konsumenta. Jednak niektóre projekty są po prostu złe i należy ich unikać za wszelką cenę. Te projekty mogą służyć jako przydatna platforma edukacyjna dla społeczności projektowej.

 

Zwykła czcionka

To częsty błąd wśród firm typu mom and pop. Jest to dość naturalne dla ludzi, aby założyć, że kolorowa czcionka kwalifikowałaby się jako logo. Podkreślają pełną nazwę firmy z artystyczną czcionką i wierzą, że to powierzchnia właściwości logo. Ta niewiedza może być szkodliwa w dłuższej perspektywie. Czcionka wybrana do projektu logo jest wykonywana na podstawie grupy docelowej, wizji marki i portfolio produktów. Pogrubiona lub 3D czcionka nigdy nie zrobi sztuczki.

Dosłowna mnemotechnika

>

Mnemoniki lub ikony dodają element zabawy do projektu logo. Neutralizują one powagę logo i pomagają konsumentowi zrozumieć logo w krótszym czasie. Mnemotechnika ta jest na ogół tworzona na zamówienie, aby spełnić wymagania marki'. Chociaż istnieją specyficzne ikony, które są symbolicznymi reprezentacjami sektorów, nie ma zdefiniowanej reguły, że muszą one być włączone. Niektóre firmy używają dosłownej mnemotechniki, która jest dostępna w sieci, i jest to kompletna katastrofa.

 

Rozpocznij projektowanie logo

 

Dziwne wyrównanie

Branża projektowa chętnie przyjęła chaos w swojej pracy. Ludzie nauczyli się doceniać w nim piękno. Niemniej jednak powinien to być chaos uporządkowany i musi być w nim jakaś symetria. Projekt logo nie bez powodu tworzony jest w płaszczyźnie poziomej. Dzięki temu spokojniej dopasowuje się do różnych kolaterali. Konsument ma lepszy stosunek do logo, gdy jest ono przyjemne dla oka i bezstresowe. Pionowe lub bezkształtne wyrównanie jest zdecydowanym nie w tej branży. 

Odstępy między literami

Odstęp między każdą literą ma ukryte w sobie psychosomatyczne znaczenie. Ma moc zachęcania lub zniechęcania czytelnika do budowania łączności z nim.  Jest to główny powód, dla którego czujemy się zrelaksowani czytając niektóre książki, podczas gdy w innych czujemy się zestresowani. Ta sama logika odnosi się do liter w projekcie logo. Utrzymanie jednolitości z odpowiednią ilością białej przestrzeni jest niezbędne. Poprawi to współczynnik czytelności, a także uczyni go atrakcyjnym dla odbiorców. Nierówne odstępy między literami powinny być unikane za wszelką cenę.

Wiszące elementy

Osiągnięcie idealnie prostej linii, jeśli chodzi o tworzenie logo na zamówienie, bywa niemożliwe. Istnieją nieliczne nadlewki, których nie możemy uniknąć, a dodają one większej wartości całej jednostce. Musi istnieć synchronizacja pomiędzy nazwą marki'a ikoną. Jeśli ikona nie będzie umieszczona w harmonii z treścią, to będzie to katastrofa. Mnemonik może być umieszczony przed lub po nazwie marki dla lepszej wizualizacji. Łączność jest istotne, jeśli chodzi o projektowanie logo.

Nierówne umieszczenie

Co jest wspólnym czynnikiem widocznym we wszystkich znaczących projektach? Istnieje niewidzialna linia, na której umieszczone są logo i mnemotechnika. Ta linia nie musi być prosta. Może to być linia zakrzywiona lub nawet koło. Nie może być jednak ustawiona w przypadkowej kolejności. Mogłoby to być mylące dla odbiorcy i zaburzać zgodność przy stosowaniu w innych kolateralach. Utrzymanie pewnego porządku w całym projekcie jest niezbędne. Nawet loga największych marek zawiodły z powodu tego nierównego umieszczenia.

Wielość ikon

Ikona używana w projekcie logo jest tworzona na zamówienie, aby spełnić indywidualne potrzeby firmy. Może istnieć wiele elementów, które są wykorzystywane w procesie tworzenia. Są one jednak ujednolicone tak, aby tworzyły jeden mnemonik, który przekazuje zamierzony komunikat. Użycie tych ikon jako pojedynczych elementów i zastosowanie więcej niż dwóch mnemotechnik jest klasycznym przykładem złego projektu logo. Bez względu na to, jak dobrze są umieszczone, nie osiągają celu.

Pozycjonowanie tagline

Tagline to jednolinijkowa deklaracja wizji marki’na świecie". Może być włączony jako część logo, a jego pozycja odgrywa istotną rolę w sukcesie logo. Idealnym miejscem na umieszczenie tagline'u byłby dół. Bok jest zbyt mały, aby zmieścić treść, a góra nie jest tym miejscem. Powinien on zawsze znajdować się poniżej nazwy marki, aby zapewnić odpowiednią widoczność.

Wybór kolorów

Kolor nadaje życie i wartość projektowi logo. Zazwyczaj w logo oprócz czerni i bieli stosuje się dwa kolory. Te dwa kolory powinny się wzajemnie uzupełniać i wzmacniać projekt logo. Odcienie nie powinny przytłaczać, ponieważ zwiększy to stres dla oka. Marki są znane z używania jednego odcienia dla czcionki i drugiego dla mnemonika. Chociaż użycie wielu kolorów nie jest zabronione, nie jest zalecane. To użycie może zakłócić wiadomość marki i może spowodować znaczący wpływ w collaterals.

Wniosek

Projekt logo tworzy pierwsze wrażenie o firmie. Ma moc tworzenia lub zrywania wizerunku marki. Istnieją ważne zasady projektowania logo, których musisz przestrzegać. Większość konsumentów nie docenia dobrego projektu logo. Jednak zły projekt dostaje krytykę, a oni mogą stworzyć negatywny wpływ na produkt. Jest to dość zaraźliwe i należy zachować ostrożność, aby dokonać właściwego wyboru. Takie podejście jest nawet wymagane podczas tworzenia niestandardowego logo dla konkretnej kampanii.  Poprzez eksperymentowanie i unikalność jest zachęcany, istotne jest, aby to intelektualnie ekscytujące i estetyczne. Firmy mogą organizować sesje zwrotne wśród pracowników i konsumentów, aby zrozumieć, czy są na dobrej drodze.
 

Zacznij projektować swoje logo

 

Sprawdź nasze inne artykuły