Zacznij projektować swoje logo

Rzeczy, których należy unikać przy projektowaniu logo

Opublikowano: 22/11/2017
Rzeczy, których należy unikać przy projektowaniu logo

Każda firma potrzebuje logo, co’jest warte Twoje logo, jeśli nie jest’czytelne w oczach Twoich klientów. Jako projektant mogę powiedzieć, że wiele osób ma już wiele pomysłów pływających z tyłu głowy o tym, jak chcą, aby ich logo wyglądało, zanim oni’nawet zaczęli. Niektórzy chcą, aby ich logo wyglądało jak coś, co widzieli na ulicy. Niektórzy ludzie mają kompletne « out-of-the-box » pomysły. Tak czy inaczej istnieje szereg zasad projektowania logo i wytycznych, które musisz przestrzegać, jeśli chcesz, aby Twoje logo wyglądało profesjonalnie. Jeśli chodzi o projektowanie logo online, wiele osób dostaje to źle ze względu na fakt, że są one te projektowanie logo. Oto kilka kluczowych wytycznych, które pomogą Ci zaprojektować bardzo profesjonalne logo:

Zacznij projektować swoje logo teraz

 

Kompleksowość

Zachowaj prostotę. Proste logo są łatwiejsze do oglądania i zapamiętania. Im prostsze jest Twoje logo, tym łatwiej będzie Ci dostosować je do różnych formatów (strony internetowe, wizytówki, naklejki, koszulki, billboardy) i tym więcej osób będzie w stanie je zapamiętać. Oto’przykład logo, które ma zbyt dużą złożoność do niego :

Logo zbyt złożone
 

Zauważasz jak dostajesz prosto w nos od super krzykliwego żółtego? Ten kolor jest dużo do przezwyciężenia, kolor jest w zasadzie jedyną rzeczą, która wyróżnia się i to’jest trudne do oglądania. Oprócz tego, że jest zdecydowanie zbyt krzykliwy, musisz pamiętać, że Twoje kolory powinny być przyjazne dla druku. Ten kolor nie wyjdzie dobrze, jeśli zostanie wydrukowany. Obramowanie wokół tekstu jest bardzo grube i nie jest’konieczne. Żółty kolor tekstu utrudnia jego odczytanie, a ozdobne gwiazdki są tandetne i niepotrzebne. Unikaj używania zbyt wielu ozdobnych elementów i kształtów wokół swojego logo, a jedynie zachowaj jego przejrzystość i prostotę. Użyj kolorów uzupełniających, które nie są zbyt krzykliwe i upewnij się, że nie są zbyt jaskrawe, w przeciwnym razie będziesz miał problemy podczas drukowania.

 

Fonts

Upewnij się, że czcionka, której używasz jest czytelna i niezbyt dziwna. Unikaj używania kaligraficznych czcionek, które są zbyt skomplikowane, faworyzuj zamiast tego ostre, pogrubione czcionki, które się wyróżniają i które będą czytelne z bliska i z daleka. Jeśli używasz dwóch rodzajów czcionek, upewnij się, że pasują do siebie (tak jak wspomniałem o kolorach powyżej). Nie powinieneś’używać więcej niż dwóch czcionek w kompozycji logo, używanie zbyt wielu czcionek sprawia, że logo wygląda niechlujnie i nieprofesjonalnie. Oto’s przykład logo, które nie wykorzystało czcionek prawidłowo :

Logo ze zbyt wieloma czcionkami

W tym przykładzie czcionki i kolory wyraźnie NIE współgrają ze sobą. Projektant użył kaligraficznej czcionki dla nazwy firmy, która nie jest zbyt czytelna, linia bazowa pod spodem używa futurystycznej, kwadratowej czcionki, która nie komponuje się dobrze z kaligraficzną i po tym wszystkim, cóż… musisz pamiętać, że ty’nie projektujesz wizytówki kiedy’robisz logo, dodawanie adresu, numeru, daty ect… nie jest’zalecane. Profesjonalnie wyglądające logo powinno składać się tylko z 2 lub 3 linii, a czcionki muszą się dobrze komponować wraz z kolorami. Należy pamiętać, że ludzie muszą być w stanie przeczytać tekst z bliska i z daleka. Jeśli wydrukujesz powyższy przykład na biznesowej opiece, to rozumie się samo przez się, że tekst NIE będzie łatwy do odczytania… Don’t make you’re clients get their magnifying glasses out. Użyj tego samego rodzaju rodzin czcionek i utrzymuj teksty tak krótkie i jasne, jak to możliwe. Jest to kluczowa część projektowania udanego logo !


Struktura

Super ważne jest, aby Twoje logo miało dobrą strukturę. Wyrównanie elementów wewnątrz logo jest bardzo ważne. Logo, które nie ma odpowiedniej struktury i wyrównania może wydawać się nieprofesjonalne i w końcu nie wyglądać jak logo. Obserwuj poniższy przykład i upewnij się, że nie popełniasz tych samych błędów :

Logo z problemem struktury
W pierwszym przykładzie (omówionym powyżej) jest zdecydowanie za dużo tekstów, odmian czcionek i rozmiarów. Zachowaj prostotę, upewnij się, że’masz tylko 2 lub 3 linie tekstu w swoim logo max. W przykładzie numer dwa, mamy kolory, które są zbyt krzykliwe, nakładanie się tekstu i ikon, problemy z wyrównaniem i niespójny wybór czcionki. Unikaj nakładania się elementów, ponieważ wprowadza to zamieszanie, upewnij się, że elementy są odpowiednio rozłożone i że są ładnie wyrównane. Oto kilka przykładów logo, które są bardzo dobrze skonstruowane i które działają !

dobry format logo

 

Zauważ, że w pierwszym przykładzie ikona jest ładna i widoczna oraz idealnie wyrównana z tekstami. Dwa kolory użyte w tekstach są takie same jak kolory w ikonie, a wielkość/ilość nie jest zbyt przytłaczająca. Liczba się wyróżnia, widać bezpośrednio czym zajmuje się ta firma. Linia bazowa jest dość dużo tej samej długości co nazwa firmy, co nadaje całemu projektowi więcej struktury, kolory dobrze się komponują. Numer 3 jest słodki i subtelny. Ikona dachu na górze nazwy firmy, pogrubione teksty, czytelne czcionki i ten sam kolor co ikona, linia bazowa jest idealnie wyrównana z nazwą firmy i ma trochę odstępów między literami, co daje jej trochę więcej stylu.

 

Kolory

Kolory są jednym z kluczowych elementów w logo, który określi moher lub nie twoje logo będzie działać. Zbyt jaskrawe kolory nie będą dobrze wyglądać, ale co najważniejsze nie wyjdą dobrze na produktach drukowanych. Upewnij się, że używasz kolorów komplementarnych, tutaj’s ładna paleta kolorów z ciepłymi i chłodnymi wariantami kolorów komplementarnych :

Logo colors suggestion

 

Zadbaj o to, aby wszystkie elementy współgrały z kolorami. Kolory z ikony powinny być używane do tekstów. Jasne i średnie szarości są również fajne, ponieważ idą ze wszystkim.


Zamykające remarques

Podsumowując ten artykuł, muszę powiedzieć, że kiedy robisz logo, musisz włożyć w to trochę prawdziwej myśli, a także odrobić pracę domową. Przyjrzyj się temu, co robią inne firmy i unikaj popełniania typowych błędów. Upewnij się, że wybrane kolory pasują do Twojej branży, na przykład nie powinieneś’wybierać jasnego żółtego koloru, jeśli zajmujesz się dostarczaniem zdrowych posiłków. Upewnij się, że Twoje logo jest idealnie wyrównane. Upewnij się, że używasz łatwych do oglądania czcionek, które wyróżniają się i są łatwe do odczytania z bliska i z daleka. I wreszcie, ale nie najmniej, KEEP IT SIMPLE. Im prostsze tym lepsze. Im prostsze jest Twoje logo, tym więcej Twoich klientów będzie pamiętać nazwę firmy, tym więcej będzie myśleć o Tobie, gdy będą potrzebować Twoich usług.


Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci w zrozumieniu does i dont’s podczas projektowania logo. Nasza strona zapewnia usługę projektowania logo online, która została zaprojektowana i opracowana przez nasz doświadczony i pełen pasji zespół. Zaprojektuj logo dla firmy dzisiaj w mniej niż 15 minut, wybierz z ponad 1000 szablonów logo premium ręcznie wykonane przez nasz zespół projektantów i dostosować logo za pomocą naszych łatwych w użyciu narzędzi online.




Zacznij projektować swoje logo teraz

 

Sprawdź nasze inne artykuły

Najlepsze narzędzia i oprogramowanie biznesowe do rozpoczęcia działalności w 2025 roku

Najlepsze narzędzia i oprogramowanie biznesowe do rozpoczęcia działalności w 2025 roku

Narzędziem biznesowym jest narzędzie technologiczne lub oprogramowanie zaprojektowane i stworzone, aby pomóc przedsiębiorcom i organizacjom usprawnić operacje i umożliwić im pozostanie konkurencyjnymi. Te narzędzia sprawiają, że firmy są produktywne, pozostają w kontakcie z klientami i zapewniają efektywność. Narzędzia dla małych firm pozwalają również firmom pozostać w kontroli - i być na bi...

Więcej
Slogany i hasła reklamowe - jak je wykorzystać w projektowaniu logo?

Slogany i hasła reklamowe - jak je wykorzystać w projektowaniu logo?

Morderczy slogan logo lub hasło utrzymuje Cię na szczycie umysłów Twoich klientów (nawet gdy mają zamknięte oczy). Pamiętasz jak "Just do it." (Nike), "Najszczęśliwsze miejsce na Ziemi" (Disneyland) i "Pyszne palce lizać" (KFC) uderzyły w udane hasła lub slogany dla topowych marek?  Te chwytliwe, ponadczasowe krótkie frazy lub jednozdaniowce są wryte w naszą pamięć na zawsze. Tak epickie są...

Więcej
5 skutecznych strategii marketingowych dla Twojego biznesu budowlanego

5 skutecznych strategii marketingowych dla Twojego biznesu budowlanego

Sprytna strategia marketingowa jest kluczowa, nawet dla firmy budowlanej. Strategia marketingowa nie tylko pomaga ci wylądować klientom; może naprawić wiele twoich problemów biznesowych.   Sukcesywna strategia marketingowa pozwala uzyskać jasność w kierunku celu; pozwoli zespołowi skupić się na tym celu i ułatwi koordynację. Poza tym, pomoże Ci pokonać przeszkody, z którymi firma budowlana ...

Więcej
Czym jest responsywne logo i dlaczego jest ważne dla Twojego biznesu?

Czym jest responsywne logo i dlaczego jest ważne dla Twojego biznesu?

To’niezaprzeczalne. Rozmiary naszych ekranów kurczą się, a urządzenia mobilne szybko opanowują globalny rynek. Powszechne wykorzystanie smartfonów i tabletów stworzyło nowe, wartościowe kanały marketingowe. Ale to’jest bardziej jasne niż kiedykolwiek, że jeden rozmiar pasuje do wszystkich podejście do projektowania logo mobilnych nie będzie już wyciąć go w cyfrowej przestrzeni reklamowej....

Więcej

Wygeneruj teraz logo generowane przez sztuczną inteligencję

Musisz wpisać nazwę swojej firmy
x