Jesteśmy tutaj, aby zanurkować w często pomijany aspekt brandingu, a jeden, którego rytuały zmieniły się dość mocno w ciągu ostatnich kilku miesięcy: wizytówki.
Ponieważ cały świat jest obecnie w rozsypce z powodu globalnej pandemii COVID, tak wiele aspektów tego, jak zachowujemy się zawodowo jest ponownie badanych pod kątem wydajności, wpływu na środowisko, kontekstu kulturowego i ogólnego zysku. To’jest konieczne i długo spóźnione, aby to zbadać, a my’jesteśmy tutaj, aby spojrzeć na ten bardzo mały, ale ważny aspekt profesjonalnych przedstawień, jak również dać kilka sugestii dotyczących sposobów, aby przejść do przodu w świadomy sposób.
>.
Historia wizytówki
Karty biznesowe po raz pierwszy pojawiły się w XV-wiecznych Chinach jako “karty wizytowe”, gdzie ludzie nosiliby wokół małe karty, aby wyjaśnić, jak ważne były. Karty te były wymieniane, gdy pojawiała się prośba o spotkanie, a także gdy trzeba było udowodnić swoje referencje, aby odwiedzić elitarną placówkę. Gramatura papieru, jakość projektu i wiek konsorcjów oferowały wskazówki, jak elitarna była osoba, którą reprezentowała karta.
Przejdźmy do XVII-wiecznej Europy, gdzie karty były używane dość podobnie. Często do ogłoszenia zbliżającego się przyjazdu zamożnych lub arystokratycznych ludzi do ich lokalnego miasta lub domu, karty były również używane do wielu różnych interakcji społecznych, od biznesu do randek. Karty te miały kształt i rozmiar podobny do kart do gry, były grawerowane złotem, zawierały pogrubione czcionki i stały się podstawą elit. Uprzywilejowane domy miały tace na karty, również ozdobne w konstrukcji, więc osoby odwiedzające mogły zostawić kartę.
W XVII wieku adresy nie były powszechne. Aby zwalczyć to wyzwanie, “karty handlowe” zostały wynalezione specjalnie po to, aby ludzie mogli znaleźć firmy z dużo większą łatwością. Karty handlowe były drukowane dwustronnie, z jedną stroną zawierającą informacje promocyjne o firmie, a drugą zawierającą mapę, na której znajdowała się firma.
Rewolucja przemysłowa, wśród wszystkich innych adaptacji, które miała na świecie, stworzyła również bardziej swobodną przestrzeń do profesjonalnej sieci. Wymiana informacji kontaktowych stała się niezbędna. Zarówno “karta wizytowa”, jak i “karta handlowa” zostały połączone w jedno i rozdawane w znacznie mniej formalnych sytuacjach. Klasa wyższa wciąż trzymała się swojej niechęci do tego, co nieformalne, ale to stało się powszechne w USA.
Technologia cięcia drewna i techniki druku listowego ustąpiły miejsca masowej produkcji wizytówek, umożliwiając firmom wszystkich rozmiarów przekazywanie danych kontaktowych potencjalnym klientom, klientom i współpracownikom. W latach 80-tych wokół wizytówek powstała cała kultura. Któż mógłby zapomnieć scenę w "American Psycho", która stała się pamiętną reprezentacją ówczesnej obsesji na punkcie noszenia i wymiany wizytówek?