Zacznij projektować swoje logo

7 porad ekspertów dotyczących projektowania logo

Opublikowano: 02/09/2016

Logo ucieleśnia główną istotę Twojej marki i tym samym odgrywa kluczową rolę w działaniach marketingowych Twojej firmy. To nie będzie’t źle stwierdzić, że logo niesie swoją tożsamość marki i jest twarzą swojej firmy w kierunku odbiorców i świata. Tak więc, trzeba być naprawdę poważne podczas projektowania logo i istnieje wiele czynników, które działają razem, aby przynieść życie do logo.

Zacznij projektować swoje logo teraz

Zbadaj swoich odbiorców

Twój klient lub docelowa grupa odbiorców jest zawsze “królem” dla Ciebie i dlatego musisz upewnić się, że Twoje logo rzeczywiście przemawia do nich. Powinieneś mieć dogłębne zrozumienie swoich odbiorców’preferencji, upodobań i niechęci. Cała idea brandingu Twojej firmy polega na tym, aby uczynić Twoją nazwę bardziej akceptowalną dla Twojej niszy i zaczyna się to od logo. Na przykład, firma pracująca z produktami dla dzieci, powiedzmy zabawki, zawsze będzie miała inną strukturę logo i charakter w porównaniu z firmą, która koncentruje się głównie na młodzieży.

Szukaj inspiracji w słynnych logo


Jak wspomniano wcześniej, logo odgrywa kluczową rolę w brandingu i jeśli jest zrobione dobrze, staje się główną twarzą Twojej marki. Wszyscy możemy natychmiast zidentyfikować cenione marki, takie jak Nike, Twitter czy Apple, dzięki jednemu spojrzeniu na ich logo. To dlatego, że projektanci stojący za takimi legendarnymi logo znali wielką sztukę opowiadania całej historii w zaledwie kilku strategicznych pociągnięciach i umieszczeniach. Tak więc, powinieneś przejść przez słynne projekty logo i ich historie aby uchwycić, jak inteligentnie marka’wiadomość została należycie włączona do małego logo. Logo Amazon jest świetnym przykładem tutaj, gdzie masz małą zakrzywioną strzałkę z Amazon’s “a” do “z”, aby udowodnić, że witryna sprzedaje wszystko, A-Z.


Uważaj na kolor


Kolor ma tę niesamowitą moc wpływania na umysł i stąd musisz być naprawdę ostrożny przy wyborze koloru dla logo. Na przykład, sklep odzieżowy może mieć do czynienia z funky odcienie takie jak neony, fuksja i tak dalej, podczas gdy formalne odcienie jak niebieski lub zielony byłby trafny dla logo organizacji korporacyjnej.


Czcionki też są ważne


Podobnie jak kolory, czcionki w Twoim logo również odgrywają istotną rolę w ustawieniu właściwej atmosfery uzupełniającej istotę Twojej marki. Tak więc, musisz być naprawdę strategiczny w wyborze czcionek dla swojego logo. Możesz iść na całość z czcionkami klubu nocnego lub pubu, podczas gdy czcionki dla instytucji akademickiej muszą być prosto formalne lub eleganckie wiktoriańskie. Projekt czcionki odgrywa istotną rolę w tym, jak twoje logo okaże się, ten etap projektowania nie może być pominięty.


Graj z negatywną przestrzenią

>


Mówienie bez “nie mówienia” to fajna sprawa, aby logo było naprawdę interesujące i fajnie byłoby się tutaj pobawić z negatywną przestrzenią. Możesz spojrzeć na logo FedEx tutaj, które portretuje wykorzystanie przestrzeni negatywnej do wyrażenia zaangażowania, misji i istoty marki. Jeśli spojrzysz na logo, znajdziesz negatywną przestrzeń między “E” & “x” przybrała kształt strzałki, która uzupełnia firmę’superszybkie usługi kurierskie.


Uczucie ruchu


“Feeling of motion” to kolejny element w projektowaniu, który nadaje logo dynamiczny i bardziej atrakcyjny sens. Wszyscy chcemy maszerować do przodu lub iść w górę i stąd loga z “poczuciem ruchu” są zawsze bardziej pociągające. Masz przykład Twitter logo tutaj, gdzie masz mały niebieski ptak latający w kierunku do góry, że strategicznie tworzy aktywny czuć w umyśle na rzut oka.


Darmowi twórcy logo są świetni


Kiedy trzeba zrobić logo na własną rękę, można skorzystać z Logogenie, aby stworzyć własne logo w kilka minut. Oprogramowanie tętni ogromną galerią logotypów premium dla różnych branż. Trzeba by po prostu wybrać logo pasujące do Twojego przemysłu & publiczności, edytować go z Twoimi szczegółami biznesowymi, zapisać, a następnie pobrać w snap.


Zakończenie

>


Twoje logo to coś, co powinno być odpowiednie dla Twojej branży & odbiorców, proste, aby istota mogła być łatwo uchwycona na pierwszy rzut oka i wystarczająco trwałe, aby zapewnić trwałe wrażenie.
Jednym z najważniejszych rozważań na temat projektowania logo jest paleta kolorów. To nie jest powierzchowna decyzja, kolor niesie znaczenia i komunikuje pomysły.


Zacznij projektować swoje logo już teraz

 

Sprawdź nasze inne artykuły

Tworzenie idealnego logo z literą Część 1: Loga literowe od A do G

Tworzenie idealnego logo z literą Część 1: Loga literowe od A do G

Czym wspólnego mają Facebook, Adobe, Pinterest, Airbnb i Beats? Oprócz tego, że są najlepsze w swoich dziedzinach, te marki posiadają tylko litery jako logo (oczywiście z kilkoma modyfikacjami projektowymi). Mają proste, ale bardzo zapadające w pamięć i natychmiast rozpoznawalne logo, co pozwala im wyróżnić się na bardzo konkurencyjnych rynkach. Nie dziwi więc, że logo z liter zyskało popularnoś...

Więcej
Budowanie swojej publiczności w mediach społecznościowych z wykorzystaniem Twojej marki: 6 potężnych technik w 2025 roku

Budowanie swojej publiczności w mediach społecznościowych z wykorzystaniem Twojej marki: 6 potężnych technik w 2025 roku

Więc chcesz zbudować publiczność w mediach społecznościowych? Marzysz o dołączeniu do grona najlepiej zarabiających influencerów, wykorzystując ich miliony obserwujących do generowania pasywnego dochodu, który zapewni Ci stabilność finansową na całe życie? Świetnie!  Czy promujesz swoje dodatkowe zajęcie, wprowadzasz na rynek nową markę, czy po prostu chcesz być następną sensacją int...

Więcej
Jak stworzyć idealną historię marki

Jak stworzyć idealną historię marki

Projektowanie responsywnego logo jest kluczowe dla każdej firmy, od małego startupu po dużą korporację, a wszystko zaczyna się od solidnego zrozumienia marki, w tym jej historii. Wszystkie marki mają swoją historię. Niestety, nie wszystkie historie pozostawiają trwałe wrażenie. To więcej niż tylko narzędzie marketingowe do komunikowania swojej wizji - to serce i dusza Twojego biznesu. Twoja historia...

Więcej
Jaki jest najlepszy rozmiar logo? Strona internetowa, media społecznościowe i druk 2025

Jaki jest najlepszy rozmiar logo? Strona internetowa, media społecznościowe i druk 2025

Jeśli obraz mówi tysiąc słów, to samo robi logo firmy. Mówi wiele o Twoim biznesie, nie wypowiadając ani jednego słowa. Dlaczego nie? To fundament Twojej tożsamości marki, który przyciąga uwagę i pozostawia trwałe pierwsze wrażenie. Twoje logo firmowe odróżnia Cię od tłumu i to, co ludzie zapamiętują o Twoim biznesie. „O, to jest Sklep Obuwniczy Harry'ego!” Albo to jest „Cu...

Więcej

Wygeneruj teraz logo generowane przez sztuczną inteligencję

Musisz wpisać nazwę swojej firmy
x