Projektowanie logo nie jest łatwym zadaniem. Twoje logo jest wizualną reprezentacją Twojej firmy. Podobnie jak uzyskanie logo zaprojektowane przez profesjonalistę, trzeba będzie wziąć pod uwagę kilka kluczowych aspektów przed rozpoczęciem. W pewnym sensie będziesz musiał sam sobie odpowiedzieć na pytanie, jak się do tego zabrać. Oto pięć kluczowych rzeczy, które trzeba będzie pamiętać przed rozpocząć projektowanie logo.
Twój rynek docelowy
Musisz wiedzieć, kim sÄ… Twoje docelowe demografie i jak to wpÅ‚ynie na Twoje logo’styl. Czy kierujesz siÄ™ do mężczyzn czy kobiet? Czy jest jakaÅ› konkretna branża, do której zmierzasz? Jakie grupy wiekowe masz na myÅ›li? Różne techniki projektowania sprawdzajÄ… siÄ™ w przypadku różnych rodzajów produktów, odbiorców i branż. Istotne mogÄ… być również szczegóły dotyczÄ…ce stylu życia docelowej grupy demograficznej, procesu produkcyjnego i użytych materiałów. Te szczegóły bÄ™dÄ… miaÅ‚y znaczÄ…cy wpÅ‚yw na projekt logo i powinny być poważnie przemyÅ›lane.
Zacznij projektować swoje logo
Informacje o Twojej firmie
WartoÅ›ci Twojej marki bÄ™dÄ… odgrywać dużą rolÄ™ w estetyce Twojego projektu logo. “Twój brief powinien zawierać informacje o tym, gdzie wedÅ‚ug Ciebie Twoja marka mieÅ›ci siÄ™ wzdÅ‚uż kilku spektrów. Opisz, gdzie Twoja marka znajduje siÄ™ na spektrum dojrzaÅ‚e/mÅ‚odzieżowe, spektrum zabawne/wyszukane, spektrum ekonomiczne/luksusowe oraz spektrum dosÅ‚owne/abstrakcyjne. Napisz kilka szczegółów o nazwie firmy, a konkretnie o tym, jak chcesz jÄ… przedstawić,” Czy chcesz jÄ… przedstawić w jednej linii czy w wielu? Czy powinna być wydrukowana dużymi czy maÅ‚ymi literami? Zdecyduj, czy chcesz, aby Twój slogan byÅ‚ zintegrowany z logo. Możesz również zaprojektować logo, w którym slogan może zostać usuniÄ™ty w późniejszym czasie. Ta późniejsza opcja bÄ™dzie wymagaÅ‚a wiÄ™cej plików projektowych i może podnieść koszt, wiÄ™c miej to na uwadze.
Wybierz swoje kolory
Może siÄ™ wydawać, że to maÅ‚y szczegół, ale kolory majÄ… moc, aby logo wyróżniaÅ‚o siÄ™ i przyciÄ…gaÅ‚o wzrok. JeÅ›li masz konkretne kolory w umyÅ›le dla swojego logo, uwzglÄ™dnij je w swoim briefie projektowym logo. JeÅ›li nie, to też nic nie szkodzi, na stronie można znaleźć szereg schematów kolorystycznych. Z tego powodu, it’s good to have some colors suggested, but be open to the colors presented as well. WybierajÄ…c kolory, pamiÄ™taj, że najlepiej dopasować je do schematu kolorystycznego, którego już używasz na swojej stronie firmowej.
Określ ramy czasowe i budżet
Może zająć ci trochÄ™ czasu, aby eksperymentować i odkrywać swojÄ… drogÄ™ do wspaniaÅ‚ego projektu. PozwalajÄ…c na trochÄ™ dodatkowego czasu zwiÄ™ksza szanse na uzyskanie idealnego logo dla swojej maÅ‚ej firmy. Daj sobie ramy czasowe, które pozwalajÄ… na korekty dla najlepszych wyników. Nikt nie lubi rozmawiać o pieniÄ…dzach, ale jako wÅ‚aÅ›ciciel maÅ‚ej firmy najprawdopodobniej jesteÅ› bardzo ustawiony na swój budżet, wiÄ™c to’jest konieczne. Upewnij siÄ™, że wybierasz odpowiednie opcje dla swojego logo. Zawsze powinieneÅ› zdecydować siÄ™ na opcjÄ™ formatu wektorowego, ponieważ ten format bÄ™dzie Ci potrzebny do druku. Opcja sieci spoÅ‚ecznoÅ›ciowej jest również bardzo interesujÄ…ca, ponieważ najprawdopodobniej bÄ™dziesz używać swojego logo na swoich stronach spoÅ‚ecznoÅ›ciowych. Możecie sprawdzić opcje i ceny na poniższym linku : https://www.logogenie.net/pricing
W podsumowaniu
Jakość Twojego logo zaczyna się od briefu projektu logo. Uzyskanie tej części w prawo daje wszystkie narzędzia, które trzeba stworzyć logo, które będzie naprawdę wyróżniać się od reszty. Ten krok nie może być pominięty, ponieważ możesz znaleźć się z logo, które nie jest naprawdę kim jesteś.
O autorze : Grace Carter jest pisarką w Australian Essayroo and Big Assignments services, gdzie poprawia jakość usług i zarządza treścią. Ponadto, Grace jest korepetytorem w Acadamized writing consulting.