Zacznij projektować swoje logo

Wybór odpowiedniej czcionki dla Twojego logo

Opublikowano: 05/02/2013
Wybór odpowiedniej czcionki dla Twojego logo

Dostępne są miliony różnych czcionek. Wybór wydaje się tak nieograniczony, że trudno się zdecydować. Na szczęście istnieje łatwy sposób na wybranie czcionki, która naprawdę pasuje do Twojego biznesu.

.

Wybór odpowiedniej czcionki jest kluczowym krokiem podczas tworzenia logo firmy. Dobra czcionka musi być łatwo czytelna, musisz być w stanie zobaczyć ją zarówno z bliska, jak i z daleka. Istnieje kilka rodzajów czcionek do wyboru:

.

Czcionki szeryfowe: Te czcionki mają spiczaste krawędzie, dobrze znaną czcionką szeryfową jest Times New Roman. Jest to domyślna czcionka w wordach od lat. Czcionki serif nadają Twojemu logo poważny, korporacyjny wygląd.

Czcionki bezszeryfowe: mają nowoczesny aspekt. Te czcionki mają proste krawędzie. Są one częściej używane podczas tworzenia logo i pasują do prawie każdego rodzaju branży. Te czcionki są wysoce zalecane, ponieważ są łatwe do odczytania i wyglądają świetnie, gdy są drukowane na produktach stacjonarnych.

Czcionki pisma ręcznego (kaligraficzne): Te czcionki mogą być zabawne w użyciu, ale czasami trudne do odczytania. Te czcionki nie są zbyt zalecane do projektowania logo, ale mogą być interesujące do wykorzystania przy niektórych wydarzeniach (imprezy, wesela, itp...).

Czcionki dekoracyjne (fantasy): Te czcionki są zabawne, ale bardzo trudne do odczytania. Jeśli zdecydujesz się na użycie ich w logo, pamiętaj, aby nie pisać nimi długich zdań.

Większość czcionek oferowanych na logogenie jest bezszeryfowa i szeryfowa, ponieważ są to dwa typy czcionek używane w projektach logo. Nasz zespół grafików wybrał najlepsze czcionki dla Ciebie.


Zacznij projektować swoje logo teraz

.
 

Sprawdź nasze inne artykuły

Jak stworzyć idealną historię marki

Jak stworzyć idealną historię marki

Projektowanie responsywnego logo jest kluczowe dla każdej firmy, od małego startupu po dużą korporację, a wszystko zaczyna się od solidnego zrozumienia marki, w tym jej historii. Wszystkie marki mają swoją historię. Niestety, nie wszystkie historie pozostawiają trwałe wrażenie. To więcej niż tylko narzędzie marketingowe do komunikowania swojej wizji - to serce i dusza Twojego biznesu. Twoja historia...

Więcej
Jaki jest najlepszy rozmiar logo? Strona internetowa, media społecznościowe i druk 2025

Jaki jest najlepszy rozmiar logo? Strona internetowa, media społecznościowe i druk 2025

Jeśli obraz mówi tysiąc słów, to samo robi logo firmy. Mówi wiele o Twoim biznesie, nie wypowiadając ani jednego słowa. Dlaczego nie? To fundament Twojej tożsamości marki, który przyciąga uwagę i pozostawia trwałe pierwsze wrażenie. Twoje logo firmowe odróżnia Cię od tłumu i to, co ludzie zapamiętują o Twoim biznesie. „O, to jest Sklep Obuwniczy Harry'ego!” Albo to jest „Cu...

Więcej
Nazwa firmy - wskazówki i pomysły dla Twojej firmy

Nazwa firmy - wskazówki i pomysły dla Twojej firmy

Statystyki ujawniają, że w USA jest około 33,2 miliona firm. Ta liczba obejmuje wszystko (dosłownie wszystko), począwszy od małych lokalnych firm po duże przedsiębiorstwa i korporacje międzynarodowe.  Dlatego jeśli jesteś startupem, wybór nazwy firmy jest niewątpliwie jednym z najbardziej żmudnych i trudnych zadań, które mogą powodować bezsenne noce. Zrozumiałe jest, że musi być zapadając...

Więcej
Projekty logo z literą i monogramem: Dlaczego stają się coraz bardziej popularne w 2024 roku

Projekty logo z literą i monogramem: Dlaczego stają się coraz bardziej popularne w 2024 roku

Posiadanie wyróżnienia w brandingowi przyczynia się do sukcesu firm. W przypadku projektów logo, loga literowe lub monogramy są doskonałymi narzędziami do odzwierciedlenia elegancji, aktualności, prostoty i zapamiętywalności Twojej marki.  Jeśli szukasz silnej obecności na rynku, projekty logo literowe są kluczowe. Dzisiejszy post podkreśli atrakcyjność log literowych i przedstawi ikoniczne pr...

Więcej

Wygeneruj teraz logo generowane przez sztuczną inteligencję

Musisz wpisać nazwę swojej firmy
x