Zacznij projektować swoje logo

Wybór właściwych kolorów dla mojego logo

Opublikowano: 28/01/2013
Wybór właściwych kolorów dla mojego logo

Jak wybrać odpowiednie kolory do logo firmy? Jakie kolory są używane przez inne firmy? Czy są jakieś kolory w szczególności bardziej odpowiednie dla Twojego typu działalności?

O czym myślimy, gdy widzimy kolor? Kolory zawsze kojarzyły się z uczuciami lub czymś, co być może gdzieś zapamiętałeś.
 

Przyjmijmy na przykład kolor pomarańczowy: Niektórzy ludzie myślą o owocu, podczas gdy inni myślą o holenderskim serze, a może nawet o operatorze telefonicznym Orange.

Kolory wywołują myśli i/lub uczucia. Niektóre kolory są bardziej dominujące i popularne niż inne.

Badanie wykazało, że istnieje pięć dominujących kolorów, jeśli chodzi o projektowanie logo. Te kolory to niebieski, czarny i szary, follwed by czerwony, pomarańczowy i zielony. Jeśli rozejrzysz się wokół, zauważysz, że te kolory są rzeczywiście bardzo dominujące w wielu logach biznesowych.

Ogólnie, ładny niebieski pasuje zarówno do mężczyzn jak i kobiet.

Czarny/szary nadają stonowany i korporacyjny klimat.

>.

Brąz, beż, khaki są mniej popularne. Te kolory mogą być kłopotliwe w użyciu. Jeśli jednak uda się znaleźć odpowiedni odcień, mogą być bardzo atrakcyjne.

Kolor niebieski jest bardzo uniwersalny: reprezentuje komfort, bezpieczeństwo i zdrowie.

Czerwony to kolor pasji i ambicji. Jest bardzo dynamiczny!
Przykłady czerwonych logotypów: Redbull, Quicksilver, wiele logotypów banków.

Czarny może być stosowany wszędzie. Jest to podstawowy kolor w druku. Kojarzy się z trzeźwością, prostotą, dokładnością i elegancją.

Żółty jest jasny i promienny, ale nie jest często używany.

 

Zacznij projektować swoje logo już teraz

 

Sprawdź nasze inne artykuły

10 Najlepszych logotypów beauty, co sprawia, że wyróżniają się spośród innych

10 Najlepszych logotypów beauty, co sprawia, że wyróżniają się spośród innych

Kto zaufałby marce kosmetycznej, która wygląda brzydko? Loga kosmetyczne niosą ze sobą więcej niż tylko rozpoznawalność marki - muszą zachęcić klientów obietnicą dobrego wyglądu. To jest niemal niemożliwe z logiem, które wygląda mdło lub pozbawione inspiracji. Jeśli projektujesz logo kosmetyczne, zebraliśmy poniżej 10 najlepszych log kosmetycznych. Wyjaśniamy, co sprawia, że są one tak skute...

Więcej
Jak stworzyć spersonalizowaną pieczątkę firmową z Twoim logotypem

Jak stworzyć spersonalizowaną pieczątkę firmową z Twoim logotypem

Tutaj w Logogenie eksplorujemy nowe dostępne narzędzia do sukcesu w zakresie logotypów i branding dla Ciebie na nowy rok. Wielu może być zaskoczonych pomysłem korzystania z pieczątek z logo dla swojej marki lub firmy, ponieważ pieczątki wydają się mieć staroświeckie znaczenie, ale jesteśmy tutaj, aby powiedzieć Ci, dlaczego warto je rozważyć i jak mogą przynieść Ci więcej biznesu. Czym ...

Więcej
Jak zaprojektować papier firmowy, który doskonale oddaje charakter Twojej marki

Jak zaprojektować papier firmowy, który doskonale oddaje charakter Twojej marki

Im więcej miejsc ludzie widzą twoją markę, tym bardziej prawdopodobne jest, że będą cię pamiętać. A im bardziej prawdopodobne jest, że cię zapamiętają, tym bardziej prawdopodobne jest, że będą kontynuować interakcje z twoją marką i kupować twoje usługi. W skrócie, widoczność marki jest pozytywnie powiązana z zaangażowaniem marki i sprzedażą.  Dlatego tak wiele wysiłku wkładasz w z...

Więcej
10 Najlepszych logotypów transportowych, które zainspirują Cię do własnego projektu.

10 Najlepszych logotypów transportowych, które zainspirują Cię do własnego projektu.

W pewnym momencie każdy potrzebuje usług transportowych. Czy to wysyłając towary handlowe do innego kraju, czy dostarczając prezent urodzinowy dla babci do sąsiedniego miasta, firmy transportowe zapewniają bardzo potrzebną usługę, której wszyscy potrzebujemy. To jeden z powodów, dlaczego loga transportowe są tak ważne - każdy, kto je widzi, jest potencjalnym klientem.Co sprawia, że dobre logo transpor...

Więcej

Wygeneruj teraz logo generowane przez sztuczną inteligencję

Musisz wpisać nazwę swojej firmy
x