Zacznij projektować swoje logo

Wybór właściwych kolorów dla mojego logo

Opublikowano: 28/01/2013
Wybór właściwych kolorów dla mojego logo

Jak wybrać odpowiednie kolory do logo firmy? Jakie kolory są używane przez inne firmy? Czy są jakieś kolory w szczególności bardziej odpowiednie dla Twojego typu działalności?

O czym myślimy, gdy widzimy kolor? Kolory zawsze kojarzyły się z uczuciami lub czymś, co być może gdzieś zapamiętałeś.
 

Przyjmijmy na przykład kolor pomarańczowy: Niektórzy ludzie myślą o owocu, podczas gdy inni myślą o holenderskim serze, a może nawet o operatorze telefonicznym Orange.

Kolory wywołują myśli i/lub uczucia. Niektóre kolory są bardziej dominujące i popularne niż inne.

Badanie wykazało, że istnieje pięć dominujących kolorów, jeśli chodzi o projektowanie logo. Te kolory to niebieski, czarny i szary, follwed by czerwony, pomarańczowy i zielony. Jeśli rozejrzysz się wokół, zauważysz, że te kolory są rzeczywiście bardzo dominujące w wielu logach biznesowych.

Ogólnie, ładny niebieski pasuje zarówno do mężczyzn jak i kobiet.

Czarny/szary nadają stonowany i korporacyjny klimat.

>.

Brąz, beż, khaki są mniej popularne. Te kolory mogą być kłopotliwe w użyciu. Jeśli jednak uda się znaleźć odpowiedni odcień, mogą być bardzo atrakcyjne.

Kolor niebieski jest bardzo uniwersalny: reprezentuje komfort, bezpieczeństwo i zdrowie.

Czerwony to kolor pasji i ambicji. Jest bardzo dynamiczny!
Przykłady czerwonych logotypów: Redbull, Quicksilver, wiele logotypów banków.

Czarny może być stosowany wszędzie. Jest to podstawowy kolor w druku. Kojarzy się z trzeźwością, prostotą, dokładnością i elegancją.

Żółty jest jasny i promienny, ale nie jest często używany.

 

Zacznij projektować swoje logo już teraz

 

Sprawdź nasze inne artykuły

Tworzenie idealnego logo z literą Część 1: Loga literowe od A do G

Tworzenie idealnego logo z literą Część 1: Loga literowe od A do G

Czym wspólnego mają Facebook, Adobe, Pinterest, Airbnb i Beats? Oprócz tego, że są najlepsze w swoich dziedzinach, te marki posiadają tylko litery jako logo (oczywiście z kilkoma modyfikacjami projektowymi). Mają proste, ale bardzo zapadające w pamięć i natychmiast rozpoznawalne logo, co pozwala im wyróżnić się na bardzo konkurencyjnych rynkach. Nie dziwi więc, że logo z liter zyskało popularnoś...

Więcej
Budowanie swojej publiczności w mediach społecznościowych z wykorzystaniem Twojej marki: 6 potężnych technik w 2025 roku

Budowanie swojej publiczności w mediach społecznościowych z wykorzystaniem Twojej marki: 6 potężnych technik w 2025 roku

Więc chcesz zbudować publiczność w mediach społecznościowych? Marzysz o dołączeniu do grona najlepiej zarabiających influencerów, wykorzystując ich miliony obserwujących do generowania pasywnego dochodu, który zapewni Ci stabilność finansową na całe życie? Świetnie!  Czy promujesz swoje dodatkowe zajęcie, wprowadzasz na rynek nową markę, czy po prostu chcesz być następną sensacją int...

Więcej
Jak stworzyć idealną historię marki

Jak stworzyć idealną historię marki

Projektowanie responsywnego logo jest kluczowe dla każdej firmy, od małego startupu po dużą korporację, a wszystko zaczyna się od solidnego zrozumienia marki, w tym jej historii. Wszystkie marki mają swoją historię. Niestety, nie wszystkie historie pozostawiają trwałe wrażenie. To więcej niż tylko narzędzie marketingowe do komunikowania swojej wizji - to serce i dusza Twojego biznesu. Twoja historia...

Więcej
Jaki jest najlepszy rozmiar logo? Strona internetowa, media społecznościowe i druk 2025

Jaki jest najlepszy rozmiar logo? Strona internetowa, media społecznościowe i druk 2025

Jeśli obraz mówi tysiąc słów, to samo robi logo firmy. Mówi wiele o Twoim biznesie, nie wypowiadając ani jednego słowa. Dlaczego nie? To fundament Twojej tożsamości marki, który przyciąga uwagę i pozostawia trwałe pierwsze wrażenie. Twoje logo firmowe odróżnia Cię od tłumu i to, co ludzie zapamiętują o Twoim biznesie. „O, to jest Sklep Obuwniczy Harry'ego!” Albo to jest „Cu...

Więcej

Wygeneruj teraz logo generowane przez sztuczną inteligencję

Musisz wpisać nazwę swojej firmy
x