Zacznij projektować swoje logo

Wykorzystanie kształtów do projektowania logo: Emocje kryjące się za kołami, kwadratami i innymi elementami

Opublikowano: 14/07/2020

Co czujesz, gdy patrzysz na koło? Dlaczego ten kwadrat wydaje się taki onieśmielający? W jaki sposób wzór trójkąta prowadzi do większego biznesu? 

Projektowanie graficzne, a także projektowanie logo przez rozszerzenie, jest sztuką komunikowania się poprzez obrazy. Bez słów, to stawia duży ciężar na wizualizacje — każdy kolor, rozmiar i kształt, który wybierzesz musi powiedzieć coś o tożsamości marki i stylu biznesowym. 

Czy Twoja marka jest zabawna i swobodna, czy poważna i wysokiej klasy? Zamiast tłumaczyć się za pomocą sloganów, których ludzie mogą nie przeczytać, wybór odpowiednich kształtów może przekazać osobowość Twojej marki szybciej i skuteczniej. Wykorzystując podświadome skojarzenia i reakcje, kształty w Twoim logo mogą wyjaśnić Twoją markę lepiej niż Twój slogan w windzie. 

Ale jak masz znać emocjonalne konotacje każdego kształtu, chyba że’jesteś grafikiem? Po prostu przeczytaj ten przewodnik! Poniżej przyglądamy się dziesięciu najczęstszym kształtom i stylom obrazowania oraz wyjaśniamy, co oznaczają na poziomie podświadomości. 

 

Kręgi

 

Jak nazwać swój biznes

 

Kręgi (wraz z owale i jajka-kształty) są jednymi z najbardziej popularnych kształtów w projektowaniu logo, a to’s ważne, aby zrozumieć naukę dlaczego. Ludzkie oko instynktownie podąża za liniami, co większość fotografów wykorzystuje (znane jako “linie wiodące”). W przypadku kół, ta linia nigdy się nie kończy, dając widzom poczucie kompletności lub wzajemnego powiązania.

To pasuje do intencji większości marek, które chcą stworzyć poczucie wspólnoty i mieć swoje logo “zapraszają” ludzi do przyłączenia się do nich. Użycie koła do obramowania całego logo robi to doskonale — wszystko wydaje się bardziej jednolite, a widzowie’ oczy naturalnie idą wokół i wokół, wciągając ich w to.  

Kręgi mogą być również używane w mniejszej skali, na przykład wzór polka-dot w tle. W ten sposób kręgi mogą przekazywać figlarność lub zabawę — pamiętaj, że kręgi sprawiają, że oko krąży wokół nich, jak w tańcu, więc sprawiają, że marka czuje się bardziej swobodnie i zabawnie. 

 


Spirale

 
 

Jak nazwać swój biznes

 

Spirale zachowują wszystkie cechy okręgów — w szczególności “wciąganie” widza —, ale przenoszą je na wyższy poziom. Zamiast być zrelaksowanym i swobodnym jak standardowe logotypy okrągłe, spirale są bardziej energiczne, czasami aż do błędu. W skrajnych przypadkach, spirale mogą być hipnotyzujące lub nawet zawrotne, pomocne dla niektórych marek, ale szkodliwe dla innych. 

Spirale najlepiej sprawdzają się w przypadku marek, które chcą uchodzić za dynamiczne i żywe. Zawrotne efekty osłabiają efekty relaksacyjne, więc spirale powinny być wybierane tylko z rozwagą. Marki, które chcą się natknąć na “easy-going” powinny ich unikać. 

 

Trójkąty

 

Jak nazwać swój biznes

 

Wszechstronniejsze niż inne kształty, trójkąty przedstawiają różne cechy w zależności od tego, w którą stronę są’zwrócone. Pomyśl o nich jak o strzałkach i skieruj je w stronę, która najlepiej reprezentuje Twoją markę. 

Trójkąty skierowane do góry, lub piramidy, są najbardziej powszechne. Symbol stabilności architektonicznej, piramidy dają poczucie bezpieczeństwa, siły i trwałości. Oznaczają również sukces poprzez wskazanie w górę, dając poczucie władzy — that’s why they’are common for scientific, religious, and legal brands. 

Prawe trójkąty sugerują ruch do przodu i oznaczają postęp lub szybkość. I odwrotnie, trójkąty skierowane w lewo reprezentują poruszanie się do tyłu; chociaż nie są one powszechne, mogą być dobrze dopasowane do marek, które zajmują się historią, pamięcią lub nostalgią.

Downward-facing triangles are a bit unsettling — they look like they could tip over at any moment. Jednak niektóre marki mogą wykorzystać to na swoją korzyść, jeśli chcą zaistnieć jako inne, nietypowe lub ezoteryczne.

 

Rektangi & kwadraty

 

Jak nazwać swój biznes

 

Rektangi, w tym kwadraty, są uosobieniem stabilności i reprezentują męstwo i siłę. Jednakże, odbywa się to kosztem figlarności i zabawy — prostokątne kształty są dość mdłe, jeśli nie płaskie-out nudne — więc w pewnym sensie oni ’są przeciwieństwem kół. 

Zwykle prostokąty są używane jako ramki wokół innych elementów logo, często tylko nazwy firmy, aby podkreślić formalność. Kwadraty wykorzystują ten efekt w pełni, ponieważ równość ich boków dodaje im konotacji trwałości (ale czyni je jeszcze bardziej nijakimi). 

Marki casualowe powinny trzymać się z dala od czterostronnych kształtów w miejsce bardziej kapryśnych projektów. Prostokąty i kwadraty działają najlepiej dla formalnych, “bezsensownych” branż, takich jak prawna czy finansowa, i mogą pomóc w legitymizacji firm, które mają trudny czas, aby być traktowane poważnie, jak te w rozwijających się branżach konopi.  

 

Krzywe, fale i zaokrąglone rogi

 

Jak nazwać swój biznes

 

Jak koła, krzywe linie i fale sprawiają, że oczy “tańczą,”, dzięki czemu loga wydają się bardziej zabawne i fantazyjne. Mają wibrację do nich, że użycza młodzieńczą energię do projektowania logo, nawet dla starych i archaicznych firm. 


Piękno krzywych jest to, że można je wdrożyć do innych projektów, aby dodać stopień zabawności. Na przykład, let’s say you have a formal square-shaped logo, as described above. Jeśli obawiasz się, że będzie zbyt sztywne, możesz “zmiękczyć” swoje logo, stosując zaokrąglone rogi zamiast spiczastych. Nadal zachowasz większość stabilnych konotacji z kwadratów, ale z nieco mniejszą sztywnością.


Im więcej krzywych dodasz, tym bardziej zabawny będzie Twój projekt. Spróbuj dodawać je stopniowo, aby znaleźć idealną równowagę między profesjonalizmem a zabawą, która będzie pasować do tożsamości Twojej marki. 

 

Kąty ostre i punkty

 

Jak nazwać swój biznes

 

Ulubiona technika najlepszych projektów logo sportowego, ostre kąty i kolce natknąć się jako agresywne, a nawet groźne, dobrze nadaje się do krawędzi i in-your-face marek.


Pamiętając o tym, że oko instynktownie podąża za liniami, ostre kąty wydają się szarpać widza, na dobre i na złe. W przypadku agresywnych marek, daje to logo wysokoenergetyczne, ożywcze odczucie, ale może być niepokojące, jeśli Twoja marka zmierza do czegoś spokojniejszego. 


Używaj ostrych kątów oszczędnie, w przeciwnym razie Twoje logo może stać się niepokojące. Podobnie jak krzywe, możesz używać ostrych kątów w różnym stopniu, aby stworzyć idealną równowagę pomiędzy relaksem a energią. Innymi słowy, jeśli obawiasz się, że Twoje logo jest zbyt senne, dodaj ostre kąty lub kolce, aby dodać mu trochę życia. 

 

Linie pionowe

 

Jak nazwać swój biznes

 

Mimo, że technicznie nie jest to kształt, użycie serii powtarzających się pionowych linii może manipulować oczami widza, aby wywołać określone reakcje emocjonalne, tak jak kształty. 


Ponieważ linie pionowe sprawiają, że oczy poruszają się w górę i w dół, mogą być używane do przekazywania dobrobytu i sukcesu, jak segmenty w wykresie liniowym. W zależności od projektu, mogą one nawet natknąć się na autorytarne, jak kraty więzienne. 
Wiele logo wordmark — logo, które są po prostu nazwa firmy — grać z pionowymi liniami, ponieważ pasują one naturalnie z liter w nazwie. Na przykład, jeśli nazwa firmy ma dużo L lub Ts, to’jest łatwo rozszerzyć te litery w coś bardziej artystycznego bez kradzieży uwagi od samej nazwy. 

 

Linie poziome

 

Jak nazwać swój biznes

 

Jak linie pionowe, powtarzające się linie poziome również tworzą emocjonalne konotacje jak kształt. Różnica polega jednak na tym, że zamiast reprezentować sukces i dobrobyt, linie poziome reprezentują równowagę i “status quo.” Jak Ziemia’horyzont, linie te uspokajają widzów i upewniają ich, że wszystko jest na poziomie. 


Linie poziome najlepiej sprawdzają się w przypadku firm, które chcą wyjść na zewnątrz jako uziemione. Jest to pocieszający obraz, choć nieco nudny. Zabawne i młodzieńcze marki mogą zdecydować się na coś bardziej dynamicznego, ale marki, które oferują coś nowego lub eksperymentalnego mogą używać linii poziomych, aby uspokoić obawy klientów i znormalizować się.

 

Kształty abstrakcyjne i niepodstawowe

 

Jak nazwać swój biznes


Istnieje nieskończona ilość kształtów. Możesz połączyć istniejące wcześniej kształty, aby stworzyć nowe, dodać dowolną liczbę boków i zmodyfikować to, co’już jest, aby zrobić nowe rzeczy. Innymi słowy, możesz wymyślić zupełnie nowy kształt dla swojej marki i to’jest całkiem w porządku. 

Gdy mamy do czynienia z kształtami niepodstawowymi, to’najlepiej rozbić je na ich krytyczne elementy: linie proste, krzywe, ostre krawędzie, zaokrąglone krawędzie, fale itp. oraz to, w jakim kierunku’idą. My’omówiliśmy już emocjonalne konotacje każdego z tych elementów, więc możesz zasadniczo stworzyć i dostosować swój własny, używając tych elementów konstrukcyjnych. 

Na przykład, możesz mieć stabilność i formalizm prostokątnego logo, ale dodaj gigantyczne kolce wystające z rogów, aby uczynić je bardziej dynamicznym i przyciągającym uwagę. Nie bój się być kreatywnym.

Każda tożsamość marki jest unikalna z własnymi specyficznymi celami i obawami, nie wspominając o własnej konkretnej grupie docelowej. Czasami idealne kształty dla Twojego logo jeszcze nie istnieją i to’Ty musisz stworzyć je od podstaw. Dlatego zalecamy rozłożenie go na części składowe, abyś mógł użyć tylko tych części, które są Ci potrzebne.

 

Jak zrobić logo 

 

Teraz, gdy masz już pomysł na to, co wchodzi w skład skutecznego logo, pytanie brzmi: jak je zrobić? Zasadniczo masz dwie opcje: zatrudnić kogoś do zaprojektowania go dla Ciebie lub zaprojektować go samodzielnie. Obydwie mają swoje zalety i wady, więc pozwól’s zbadać oba indywidualnie. 


Zatrudnienie projektanta

 

Profesjonalni projektanci znają na pamięć wszystkie wskazówki, sztuczki i techniki, o których wspomnieliśmy powyżej, a nawet kilka. Kiedy zatrudniasz projektanta, freelancera lub z agencji, kupujesz ich wiedzę tak samo jak ich czas. 

Profesjonalni projektanci znają na pamięć wszystkie wskazówki, które wymieniliśmy powyżej.

Problemem jest to, że żaden wykwalifikowany projektant nie pracuje za darmo. Najbardziej rażącym minusem zatrudniania projektanta jest koszt — utalentowani projektanci pobierają setki, a nawet tysiące dolarów za projekt logo. 

Czasami można znaleźć tańsze alternatywy na stronach takich jak Fiverr, ale te strony mają słaby rekord w dostarczaniu tego, co obiecali, i tam’s tony ex-Fiverr użytkowników, którzy czuli się zgrywanie. Standard branżowy dla projektu logo wynosi około 200 dolarów, więc jeśli ktoś pobiera 5 dolarów, masz’prawo być podejrzliwy. 

Co więcej, nawet jeśli masz pieniądze do stracenia, może być trudno znaleźć odpowiedniego projektanta dla Ciebie. Projektowanie graficzne jest kreatywną dziedziną, więc istnieją niezliczone style artystyczne do wyboru. Musisz być pewny, aby znaleźć projektanta, który zarówno rozumie swoją wizję i jest w stanie przynieść go do życia, ale to może zająć czas. 

 

Zaprojektuj logo sam

Twórca logo Logogenie

Jeśli don’t have spare cash in your budget for a logo, don’t despair. Podczas gdy w przeszłości mogłeś mieć ograniczone opcje, obecnie technologia rozwinęła się tak, że praktycznie każdy może zaprojektować swoje własne logo za pomocą narzędzia do projektowania logo online, takiego jak logogenie. 

W naszej cyfrowej erze, oprogramowanie do projektowania jest mniej o technicznych umiejętnościach twoich rąk i więcej o twoich kreatywnych pomysłach. Nie’musisz opanować pociągnięcia pędzla lub cieniowanie ołówka — nie’nawet potrzebują stabilnych rąk. Z online logo makers, wszystko czego potrzebujesz to pomysł.

Logogenie, i inne narzędzia online projektowania, użyj szablonów, aby projekt szybko i łatwo, nawet dla pierwszych timerów. Najpierw wybierzesz swoją branżę z rozwijanego menu. 


Skategoryzowaliśmy nasze szablony według potrzeb i wymagań głównych branż, więc znalezienie Twojej jest pierwszym krokiem. Nasz algorytm wygeneruje następnie najlepsze wybory dla Twojej branży. 

 

Po prostu wybierz ten, który Ci się podoba i zacznij go edytować. Możesz dostosować każdy szablon jakkolwiek chcesz, personalizując swoje wybory dla: 

Główne obrazy
Nazwa firmy i slogan
Czcionka i typografia
Schemat kolorów
Rozmiary tekstu i zdjęć
Rozmieszczenie tekstu i obrazków
Dodawanie nowych ikon
Warstwowanie (umieszczanie jednych obrazków za lub przed innymi)

Możesz wybrać z naszej wewnętrznej biblioteki ponad 200 ikon. Szybki rzut oka pokazuje, że jest tam wiele obrazów intelektualnych, o których wspomnieliśmy powyżej, w tym drzewa z tęczowymi liśćmi, herby tarcz, książki, czapki absolwentów i wiele innych.

 

Używając DIY logo maker jak logogenie, można stworzyć profesjonalny-tier logo w ciągu zaledwie kilku minut. Kiedy’jesteś gotowy, można kupić wszystkie uprawnienia i komercyjne licencjonowanie za 24,90 dolarów, co daje ci swoje logo na zawsze. 

Choć szablon-stylu projektowania działa dobrze dla początkujących, you’ll uzyskać lepsze wyniki, jeśli kości się na niektóre podstawy projektowania graficznego przed. Czytaj nasz blog, aby uzyskać specjalne wskazówki dotyczące projektowania, prosto od ekspertów.

 

Sprawdź nasze inne artykuły