Dobre logo firmy jest niezbędne. Będzie ono wykorzystywane do wszystkich Twoich potrzeb komunikacyjnych. Logo firmy symbolizuje Twoją działalność i jest tym, co ludzie będą pamiętać. musi być jednoznaczne i znaczące dla Twoich klientów. Zanim zaczniesz tworzyć swoje logo zadaj sobie właściwe pytania:
Zacznij projektować swoje logo już teraz
Jaki rodzaj biznesu chcę zbudować?
Do kogo chcę trafić?
Jakie są moje preferencje w zakresie projektowania wizualnego?
Jak wyglądają loga innych konkurencyjnych firm?
Pytania dotyczące Twojego biznesu:
- Co jest sercem Twojego biznesu?
- Czy są jakieś szczególne wartości które chcesz podkreślić?
- Jaka jest Twoja strategia rozwoju? Czy istnieją jakieś główne wytyczne, które powinny być symbolizowane w Twoim logo (ex :działalność międzynarodowa)
- Jakie słowa chcesz, aby klienci kojarzyli z Twoim logo/marką?
Pytania dotyczące Twojego celu:
- Kim są Twoi klienci?
- Czego szukają, gdy widzą Twoją firmę/markę?
- Jeśli masz już logo i chcesz je przeprojektować: co dokładnie chcesz zmienić i dlaczego?
Jakie są Twoje preferencje:
- Czy posiadasz już identyfikację wizualną?
- Czy istnieją jakieś elementy ilustracyjne, które chciałbyś dodać do swojego logo?
Jakie logo mają Twoi konkurenci:
Jakie logo mają Twoi konkurenci?
- Co odróżnia Państwa od konkurencji?
- Jakie elementy graficzne wykorzystują w swoich logotypach?
Te pytania pozwalają lepiej określić Twoje potrzeby, zanim zaczniesz tworzyć swoje logo.