Zacznij projektować swoje logo

Przykłady jak zaprojektować kreatywne logo przy użyciu wielu technik

Opublikowano: 02/04/2021

Istnieje’dobre logo, a potem istnieje’wielkie logo. Co odróżnia te dwa? Wszystkie efektywne loga stosują się do tych samych podstawowych wytycznych projektowania graficznego, ale te wielkie mają to coś ekstra: kreatywność. Dla większości ludzi, kreatywny projekt logo może stanowić różnicę między byciem zapamiętanym a zapomnianym w kilka sekund po zobaczeniu. 

Ale co sprawia, że logo jest kreatywne? Jak możesz zaprojektować kreatywne logo, jeśli sam nie masz zbyt wiele kreatywności? Wyjaśniamy wszystko, co musisz wiedzieć poniżej, zaczynając od przykładów 8 innowacyjnych projektów logo, abyś wiedział, co działa podczas projektowania własnego!

 

Drop Media

 

Kreatywne projektowanie logo

Źródło

Pomysł stojący za kreatywnymi logo polega na tym, że ich unikalny zwrot sprawia, że są bardziej zapamiętywane. Weźmy na przykład logo dla Drop Media. Sama nazwa nie jest zbyt kreatywna, a jeśli ich logo byłoby prostym znakiem słownym (tylko nazwa bez niczego wymyślnego), są szanse, że po pewnym czasie zapomniałbyś o ich nazwie, a nawet o ich istnieniu. 

Więc, aby uczynić ich logo kreatywnym, Drop Media wrzuca kilka zabawnych wizualizacji, aby uczynić je bardziej interesującym. Segment O w drop jest “dropping,” z linią ruchu z upadku tworząc literę I w media. 

Na powierzchni jest to uroczy efekt optyczny, który sprawia, że patrzenie na logo jest bardziej ekscytujące, jak wizualny żart. Ale idąc głębiej, to’jest również great branding technique to pomóc ludziom zapamiętać ich nazwę — “drop” jest najbardziej pamiętną częścią, poprawiając rozpoznawalność nazwy dla Drop Media.

 

Talking Dog Entertainment

 

Kreatywne projektowanie logo

Źródło

Talking Dog Entertainment wykorzystuje kolejną klasyczną technikę wizualną do swojego kreatywnego projektu logo. Doskonale wykorzystują pustą przestrzeń między psem’głową i ogonem, aby stworzyć komiksowy balonik ze słowami. Kiedy używamy tej techniki, pomaga ona pozbyć się niepotrzebnych szczegółów: tutaj jest tylko jednokolorowa sylwetka. 

To, co jest szczególnie genialne w tym logo, to fakt, że nadal ma ono sens bez dymka, ponieważ tag pełni funkcję obroży psa. To właśnie ten rodzaj sprytu pozostawia trwałe wrażenie na odbiorcy, co poprawia zapamiętywalność Twojego logo, a to z kolei zwiększa rozpoznawalność Twojej marki.

Kluczem do tego logo jest to, że obie wizualizacje reprezentują nazwę marki: pies dla “psa” i dymek dla “mówienia” Te mogą wydawać się subtelne, ale przechodzą długą drogę w pomaganiu widzom faktycznie zapamiętać nazwę firmy. 

 

Kroki

 

Kreatywne projektowanie logo

Źródło

Logotyp firmy Steps pokazuje, że nie potrzebujesz wymyślnych wizualizacji czy złudzeń optycznych, aby Twoje logo było kreatywne. To’tylko prosty kreatywny projekt logo, ale wciąż wykazuje ten sam spryt i wizualną grę słów, aby poprawić zapamiętywalność, jak inne kreatywne projekty logo. 

Jak widać, litera E jest zaprojektowana jako schody, aby reprezentować kroki, i to’jest wszystko, czego potrzebujesz, aby przekształcić inaczej nudny projekt logo wordmark w pamiętny i kreatywny projekt logo. Zauważ również, jak typografia ma zaokrąglone krawędzie i jest bezszeryfowa — te cechy sprawiają, że marka wydaje się przyjaźniejsza i bardziej dostępna, co dodaje do logo’s playfulness. 

 

Magiczna Kawa

 

Kreatywne projektowanie logo

Źródło

Logotyp dla Magic Coffee jest doskonałym przykładem wykorzystania obrazów odwracalnych, czyli złudzenia optycznego, w którym ten sam obraz może być interpretowany na różne sposoby (jak słynny przykład “My Wife and My Mother-in-Law”). Czy ich logo to filiżanka kawy czy magiczne nakrycie głowy?  

Ponownie, Magic Coffee wykorzystuje obrazowanie, aby zwiększyć skojarzenia z nazwą ich marki. Dwa przedstawienia, filiżanka kawy i kapelusz, zarówno odnoszą się do słów w ich nazwie, “magia” i “kawa.” Projekt sam w sobie jest tak proste i podstawowe, ale znaczenie idzie głęboko — idealne połączenie dla każdego logo. 

 

Mister Cutts

 

Kreatywny projekt logo

 
Źródło

W logo Mister Cutts dzieje się wiele, choć na pierwszy rzut oka może nie widać wszystkiego. Na początek, jest’odwracalny obraz pary nożyczek i twarzy, chociaż to’jest dużo mniej subtelne i realistyczne niż logo Magic Coffee. Mimo to, jest na tyle sprytny, że zostanie zapamiętany i na tyle słodki, że będzie się podobał — plus stylizowane wąsy dodają skojarzeń z barber shopem. 

Sam wizualny jest dość prosty, używając tylko jednego koloru bez wielu szczegółów, poza małą kropką w centrum nożyczek (tj., “nos”). Zbyt wiele wizualny hałas będzie rozpraszać od odwracalnego obrazu, więc to’jest mądry wybór, aby utrzymać go podstawowym, gdzie mogą. 

Dodatkowo, tam’jest trochę kreatywnej typografii z dwoma Ts w Cutts. To ma symbolizować cięcie włosów, z jednym włosem krótszym niż drugi. Jeśli publiczność tęskni za tym drobnym niuansem, chociaż, to’s fine — nawet bez znaczenia, podwójne T wyróżniają się i pomagają ludziom rozpoznać logo, gdy widzą go ponownie. 

 

Most

 

Kreatywne projektowanie logo

Źródło

Podobnie jak w przypadku logo Steps, logo Bridge stawia na prostotę, a nie na rozbudowane wizualizacje. Podobnie wybierają oni przekształcenie litery w nazwie swojej marki w wizualny kalambur i ponownie łączą obraz z ich nazwą — w tym przypadku dosłowny most z R do D. 

Tak jak w przypadku Stepów, to wszystko czego potrzebujesz. There’s nothing convoluted or distracting about their logo, just a simple name with a quirky effect to help people remember. Ponieważ nie ma żadnych wyszukanych wizualizacji, wyświetlają swoją osobowość marki poprzez czcionkę i kolor, zarówno pochylając się w kierunku bardziej formalnej i profesjonalnej strony, zachowując przy tym lekką zabawność. 


Sieć Antyspołeczna

 

Kreatywne projektowanie logo

Źródło

Kreatywne projektowanie logo jest często zabawne, co pokazuje Antisocial Network. Biorą nieco generyczny kształt logo — wydłużony pasek z zaokrąglonymi krawędziami — i obalają go, aby przekształcić go w rasowy żart ze środkowym palcem. 

To byłaby skuteczna technika dla każdej marki, która chce się natknąć na Edgy, ale tutaj działa podwójnie dobrze. Ponieważ firma’nazwa jest “Antisocial,” analogia środkowy palec jest więcej niż tylko żart, to również zwiększa rozpoznawalność nazwy i świadomości marki. 

It’s również warto zauważyć, że “anti” w “antisocial” jest nieco bardziej pogrubiony niż reszta liter. To subtelnie dodaje akcentu najbardziej negatywnej części słowa, sprawiając, że marka jest postrzegana jako jeszcze bardziej edgier. 


Poręczny pies

 

Kreatywne projektowanie logo

Źródło

Kreatywne logo dla Handy Dog to świetny przykład wizualnego kalamburu. Używając lalki cieniowej psa, którą każdy zna z ręki, można wizualnie przedstawić oba aspekty nazwy, poprawiając rozpoznawalność i zapamiętywalność, a jednocześnie pozostawiając trwałe wrażenie.

Wybór kolorów i kształtów działa dobrze, aby podkreślić ich kreatywność logo, naśladując biały reflektor używany do lalek cieni i czerń cieni. Bardziej subtelne, łączą słowa ich nazwy bez spacji, ale pogrubić jeden, a nie drugi, aby ustawić je oddzielnie i zwiększyć czytelność. 
3 Porady ekspertów dotyczące projektowania kreatywnego logo

Co możesz wynieść z powyższych kreatywnych projektów logo? Oto’3 praktyczne wskazówki, jeśli chcesz samemu stworzyć kreatywne logo. 

 

Wizualne puenty

 

Jednym z najbardziej bezpośrednich sposobów na uczynienie logo kreatywnym jest dodanie wizualnego kalamburu, czyli nadanie obrazowi zaskakującego zwrotu, który sprawia, że widz myśli dwa razy. Na przykład, spadający kawałek w Drop Media jest wizualnym kalamburem, ponieważ ’jest “spadający” — jest to wizualny odpowiednik używania dowcipnej gry słów w mowie. 

Wizualne kalambury działają świetnie dla każdego logo, ponieważ zwiększają zapamiętywalność. Nasze mózgi muszą pracować trochę ciężej, aby “zrozumieć żart”, a ten wysiłek pomaga nam zapamiętać logo później, gdy widzimy je w Internecie lub w sklepie. 

Na dodatek, ponieważ’są humorystyczne, sprawiają również, że twoje logo jest bardziej przyjemne. Jest to sprytna taktyka dla marek, które chcą zaistnieć jako zabawne, swobodne lub przyjazne, jak przełamanie lodów słodkim gagiem. 

 

Typografia podwójnego przeznaczenia

 

Typografia jest idealnym narzędziem do tworzenia kreatywnego logo. Większość marek korzysta z włączenia swojej nazwy do logo jako sposobu na zachęcenie do świadomości marki i przedstawienie firmy nowym ludziom. Ale posiadanie samej nazwy w logo jest zbyt nieśmiałe dla swobodnych marek, więc jak je doprawić? Dodając kreatywne obrazy, takie jak typografia o podwójnym przeznaczeniu. 

Dwufunkcyjna typografia jest wtedy, gdy zamieniasz litery w swoim logo w obrazy, jak E w logo Steps lub R w logo Bridge. Te litery służą podwójnemu celowi, zarówno jako normalne litery do przeliterowania słowa, jak i jako elementy wizualne do przedstawienia sceny. 

Choć każda typografia o podwójnym przeznaczeniu może dodać do Twojego logo, to’najlepiej wybrać obraz, który odnosi się do nazwy Twojej marki lub branży. E w logo Steps pokazuje schody, odnosząc się do “kroków”, a R w logo Bridge pokazuje most, co jest bezpośrednią reprezentacją nazwy marki. 


Jeśli nazwa Twojej marki ma silne wizualne konotacje, ale nie chcesz budować wokół niej całego logo, dwufunkcyjna typografia jest idealnym środkiem.

 

Odwrócone figury (dwa obrazy w jednym)

 

Odwrócone figury (wyjaśnione we wpisie Magiczna kawa) są powszechnym i skutecznym sposobem na stworzenie kreatywnego logo, ale’nie zawsze są łatwe do stworzenia. Nie chodzi tylko o to, że trzeba zaprojektować dwa obrazki, ale te dwa obrazki muszą do siebie idealnie pasować. To’nie jest łatwy wyczyn, nawet dla profesjonalnego grafika. 

Jeśli’projektujesz swoje logo samodzielnie i’jesteś początkujący w projektowaniu graficznym, nadal możesz osiągnąć odwracalne figury, tak długo jak utrzymujesz je w prostocie. Spróbuj zacząć od sylwetki lub konturu obrazu, aby zminimalizować szczegóły — it’s easier to make basic, two-dimensional shapes into reversible images than more realistic three-dimensional shapes. 

 

Jak samodzielnie zaprojektować kreatywne logo

 

Teraz, gdy masz już pomysł na to, co wchodzi w skład kreatywnego logo, pytanie brzmi: jak je stworzyć? Zasadniczo masz dwie opcje: zatrudnić kogoś do zaprojektowania go dla Ciebie lub zaprojektować go samodzielnie. Obydwie mają swoje zalety i wady, więc pozwól’s zbadać oba indywidualnie. 


Zatrudnienie projektanta

 

Profesjonalni projektanci znają na pamięć wszystkie wskazówki, sztuczki i techniki, o których wspomnieliśmy powyżej, a nawet kilka. Kiedy zatrudniasz projektanta, freelancera lub z agencji, kupujesz ich wiedzę tak samo jak ich czas. 

Profesjonalni projektanci znają na pamięć wszystkie wskazówki, które wymieniliśmy powyżej.

Problemem jest to, że żaden wykwalifikowany projektant nie pracuje za darmo. Najbardziej rażącym minusem zatrudniania projektanta jest koszt — utalentowani projektanci pobierają setki, a nawet tysiące dolarów za projekt logo. 

Czasami można znaleźć tańsze alternatywy na stronach takich jak Fiverr, ale te strony mają słaby rekord w dostarczaniu tego, co obiecali, i tam’s tony ex-Fiverr użytkowników, którzy czuli się zgrywanie. Standard branżowy dla projektu logo wynosi około 200 dolarów, więc jeśli ktoś pobiera 5 dolarów, masz’prawo być podejrzliwy. 

Co więcej, nawet jeśli masz pieniądze do stracenia, może być trudno znaleźć odpowiedniego projektanta dla Ciebie. Projektowanie graficzne jest kreatywną dziedziną, więc istnieją niezliczone style artystyczne do wyboru. Musisz być pewny, aby znaleźć projektanta, który zarówno rozumie swoją wizję i jest w stanie przynieść go do życia, ale to może zająć czas. 

 

Zaprojektuj logo sam

 

Twórca logo Logogenie

Jeśli don’t have spare cash in your budget for a logo, don’t despair. Podczas gdy w przeszłości mogłeś mieć ograniczone opcje, obecnie technologia rozwinęła się tak, że praktycznie każdy może zaprojektować swoje własne logo za pomocą narzędzia do projektowania logo online, takiego jak logogenie. 

W naszej cyfrowej erze, oprogramowanie do projektowania jest mniej o technicznych umiejętnościach twoich rąk i więcej o twoich kreatywnych pomysłach. You don’t need to master your brush strokes or pencil shading — you don’t even need steady hands. Z cyfrowymi twórcami logo, wszystko czego potrzebujesz to pomysł.

Logogenie, i inne narzędzia do projektowania online, używają szablonów, aby projekt był szybki i łatwy, nawet dla pierwszych użytkowników. Najpierw wybierzesz swoją branżę z rozwijanego menu. 

 

Skategoryzowaliśmy nasze szablony według potrzeb i wymagań najlepszych branż, więc znalezienie Twojej jest pierwszym krokiem. Nasz algorytm wygeneruje następnie najlepsze wybory dla Twojej branży. 
 


Po prostu wybierz ten, który Ci się podoba i zacznij edytować. Możesz dostosować każdy szablon jakkolwiek chcesz, personalizując swoje wybory dla: 

 

Główne obrazy
Nazwa firmy i slogan
Czcionka i typografia
Schemat kolorów
Rozmiary tekstu i zdjęć
Rozmieszczenie tekstu i obrazków
Dodawanie nowych ikon
Layering (umieszczanie jednych obrazków za lub przed innymi)

 

Możesz wybrać z naszej wewnętrznej biblioteki ponad 200 ikon. Szybki rzut oka pokazuje, że jest tam wiele intelektualnych obrazów, o których wspomnieliśmy powyżej, w tym drzewa z tęczowymi liśćmi, herby tarcz, książki, czapki absolwentów i wiele innych.

 

Jeśli chcesz korzystać z bardziej zaawansowanych technik, napisaliśmy szybki przewodnik dla początkujących’do korzystania z Logogenie. To wyjaśnia wszystkie niuanse interfejsu Logogenie, w tym, jak edytować poszczególne aspekty obrazu bazowego, zmienić niektóre kolory, ale nie inne, i doskonalić swoją typografię. 

Używając DIY logo maker jak logogenie, możesz stworzyć profesjonalne logo w ciągu kilku minut. Kiedy’jesteś zrobiony, można kupić wszystkie uprawnienia i komercyjne licencjonowanie za 24,90 dolarów, co daje ci swoje logo na zawsze. 

Choć szablon-stylu projektowania działa dobrze dla początkujących, you’ll uzyskać lepsze wyniki, jeśli kości się na niektóre podstawy projektowania graficznego przed. Czytaj nasz blog, aby uzyskać specjalne wskazówki dotyczące projektowania, prosto od ekspertów.

 
 

Here's great exemple of a creative logo design with logogenie's online design tools!

 

Niestandardowa pieczątka firmowa

 

W tej kompozycji logo, użytkownik połączył ikonę w kształcie liścia z pierwszą literą "Q" w swoim logo. Liść wygląda tak, jakby wyrastał z boku litery, nadając jej unikalny efekt. Jest to bardzo kreatywne podejście do komponowania logo, ponieważ ikona została użyta w kreatywny sposób. Gorąco radzimy, abyś spróbował tego ze swoją kompozycją logo.

To logo jest również bardzo dobrze zorganizowane, teksty są ładnie wyrównane. Linia bazowa nie jest zbyt mała (niektórzy ludzie mają tendencję do uczynienia linii bazowej zbyt małe, co utrudnia czytanie).

Czcionki używane w logo mieszają się bardzo dobrze ze stylem ikony. Styl czcionki ma "organiczne" uczucie do niego.


Zacznij projektować swoje logo już teraz


 

Sprawdź nasze inne artykuły