Zacznij projektować swoje logo

Znaczenie kolorów i jak je wykorzystać w projektowaniu marki

Opublikowano: 01/05/2020

Gdy’projektujesz swoją markę’logo, istnieją’trzy duże wybory projektowe, o których należy pamiętać:

 
Kształt 
Font
Color 
 
Kształt odnosi się do ogólnego kształtu logo i kształtów używanych w jego obrębie, a czcionka odnosi się do czcionki (lub czcionek), które wybierzesz. Obydwa te wybory projektowe komunikują osobowość Twojej marki’

Kolor działa tuż obok nich, dodając kolejny wymiar znaczenia. Dzieje się tak dlatego, że nasze mózgi tworzą połączenia między emocjami a kolorami. 

 
 
Znaczenie kolorów
 
 
Pomyśl o tym – Innym sposobem na powiedzenie, że ’czujesz się smutny jest “I’czuję się niebieski.” A kiedy ktoś’jest zły, możesz powiedzieć, że ’są “widząc czerwony.Zielony oznacza dokonywanie wyborów, które nie będą miały negatywnego wpływu na środowisko, a określanie czegoś mianem "złotego standardu" oznacza, że jest to najlepszy produkt w swojej klasie. Nauka, jak skutecznie wykorzystać psychologię kolorów jest jedną z najważniejszych umiejętności brandingowych, jakie kiedykolwiek rozwiniesz, zwłaszcza, że wykraczasz poza logo i zaczynasz projektować inne aktywa, takie jak strona internetowa i towary Twojej marki. 
 
Przyjrzyj się wszystkim różnym sposobom, w jakie możesz komunikować się poprzez kolor. Czytając każdą kategorię kolorów, pomyśl o atrybutach swojej marki i o tym, czy dany kolor do nich pasuje. Jeśli tak, wybierz ten kolor do swojego logo, może to być idealny odcień dla Twojej marki. W tym czasie warto przeczytać nasz artykuł o kombinacjach kolorów, jak również
 
 

Czarny

Znaczenie kolorów czarnych i białych logo
 
Niezależnie od tego, gdzie go używasz, czarny zawsze emanuje powietrzem tajemnicy. Czerń przypomina nam o nocnym niebie i wszystkim, co płaszczy w ciemności. It’s an ominous color, a mysterious color and even a sexy color, as there’s something titillating about the unknown. Luksusowe marki używają czerni w swoich logotypach, aby zakomunikować ekskluzywność, a każda marka może użyć jej do wyrażenia siły. 
 
Zaprojektuj czarne lub głównie czarne logo, jeśli Twoja marka jest zdefiniowana przez tajemnicę lub edginess. Jeśli twoja docelowa publiczność jest taka, która opisuje siebie jako zgrabną i nowoczesną, idź na czarno. Czarny może pracować dla marki w każdej branży, tak długo, jak ta marka jest dowód obecności przeznaczone dla konsumentów, którzy wiedzą, dobrą rzecz, gdy widzą go. 
 
 

Biały

 
Znaczenie kolorów czarne i białe tło logo
 
Biały’jest często postrzegany jako przeciwieństwo czarnego. I jeśli chodzi o psychologię kolorów, to’jest w tym trochę prawdy. Podczas gdy czerń jest kolorem surowości i tajemnicy, biel oznacza czystość. Dlatego właśnie jest to tak popularny kolor dla marek sprzątających, a co za tym idzie - farmaceutycznych i kosmetycznych. Każda marka, która przemawia do konsumentów przez bycie niezafałszowanym i jasnym może to zrobić z białym logo. 
 
Ale białe logo może być bardzo trudne do pociągnięcia, ponieważ w większości przypadków musi być sparowane z kolorowym tłem. Wiele marek, takich jak Mini, wybiera czerń ze względu na kontrast startowy, który zapewnia i możliwość pracy wszystkich black’s luxury-communicating power into their logos. Ale nie musisz iść z czarnym, a nawet ustawić swoje białe logo na kolorowym tle. 
 
 

Szary

Znaczenie kolorów szarych logo
 
Gdy czarny czuje się zbyt ciemny, biały czuje się zbyt jasny i inne kolory czują się zbyt, dobrze, kolorowe, idź z szarym. Szary to neutralny kolor, który może pracować dla marki w każdej branży. Szary jest najsilniejszy, gdy’jest używany do komunikowania, że marka jest spokojna, niezawodna i/lub oldschoolowa. Pomyśl o przytulnej parze szarych spodni dresowych lub mądrym starym słoniu. Bycie szarym nie czyni ich nudnymi, to po prostu część tego, co czyni ich sobą. 
 
Czasami srebrne loga są kategoryzowane jako szare loga – ale my’rozdzieliliśmy je, ponieważ istnieją ważne niuanse między szarym i srebrnym, których nie powinieneś’ignorować. Szare loga często mają matowy wygląd, a ten matowy wygląd tworzy znacznie mniej prowokacyjne, mniej krzykliwe uczucie niż błyszczące srebrne logo. 
 
 

Niebieski 

 
Znaczenie kolorów niebieskich logo
 
Niebieski jest chłodny, spokojny i zebrany. It’s cool water splashing against your hot skin; it’s falling asleep to soothing music. Wybierz niebieski, jeśli Twoja marka jest spokojna i uspokajająca. 
 
Niebieski jest również kolorem wyboru dla każdej marki, która ma na celu natknąć się na godne zaufania i profesjonalne. Banki i firmy konsultingowe często wybierają niebieski z tego powodu. To’s również odpowiedni kolor, jeśli chcesz zmniejszyć stres, który kupujący czują podczas interakcji z produktem, jak stres nietechnicznych ludzi często czuć z elektroniką lub wahania dokonywania dużych zakupów. 
 
 

Purpurowy

Znaczenie kolorów fioletowych logo
 
Tradycyjnie kolor królewskości, purpurowe logo nadal ma królewskie poczucie. Podobnie jak czarny, fioletowy czuje się luksusowo. Ale w przeciwieństwie do czerni, fioletowy czuje się trochę “extra.” To’nie minimalistyczny luksus, to’maksymalistyczny luksus dla konsumenta, który chce iść na całość i upewnić się, że wszyscy wiedzą dokładnie, co’są w. 
 
Going z jego tendencją do bycia “extra” kolor, fioletowy jest również kapryśny, kolor zabawy. Marki, które postrzegają siebie jako dziwaczne i chętne do bycia niekonwencjonalnym, mogą powiedzieć światu, kim są z fioletowym logo. 
 
 

Zielony

Znaczenie kolorów fioletowych logo
 
Kiedy marka’logo jest przede wszystkim zielone, to’zwykle dlatego, że ta marka skupia się na roślinach, planecie lub zdrowiu w jakiś sposób. Wszystkie te idee są połączone – dieta oparta na roślinach jest zwykle uważana za najzdrowszą dietę dla ludzi i ich środowiska, utrzymanie zielonych przestrzeni poprzez zmniejszenie ilości odpadów prowadzi do czystszego powietrza i wody i ogólnie rzecz biorąc, lepszy stan utrzymujemy naszą planetę, tym lepiej my’będziemy. 
 
Jeśli zdrowi konsumenci i/lub zdrowsza planeta jest jedną z głównych wartości Twojej marki’Zielony jest drogą do przebycia. 
 
Ale jak spojrzysz na niektóre bardziej znane zielone logo, zauważysz, że nie są one’wszystkie dla marek środowiskowych. That’s because green doesn’t only imply health and an eco-focus, it can also symbolize money, luck, wealth and rebirth. Zielony to kojący kolor, być może dlatego, że kojarzy się ze światem przyrody. Symbolizuje świeżość, co czyni go również doskonałym wyborem dla linii miętówek lub firmy technologicznej.
 
 

Czerwony

Znaczenie kolorów czerwone logo
 
Czerwony to kolor pasji. To może być szczęśliwa, podekscytowana pasja lub szalejący gniew. Niezależnie od emocji napędzającej go, pasja to pasja, a pasja jest zawsze czerwono-gorąca. 
 
Jeśli Twoja marka jest jednym napędzany przez silne emocje lub innego rodzaju ciepła (jak firma gorący sos), czerwony jest twój go-to kolor logo. Czerwony to ogromny przyciągacz uwagi, więc nawet jeśli Twoja marka nie jest go-go-go, używanie czerwonego w logo jest pewnym sposobem na żądanie widzów zatrzymać się i spojrzeć na to, co’masz do zaoferowania. 
 

 

Różowy

Znaczenie kolorów różowych logo
 
Różowy to czerwony’lżejsze, bardziej miękkie rodzeństwo. Często różowy jest uważany za najbardziej kobiecy z kolorów, co może uczynić go doskonałym wyborem dla marki, której głównymi konsumentami są kobiety. 
 
Ale po prostu mówiąc różowy = kobiecy i pozostawiając go na tym nie’nie zrobić kolor sprawiedliwości. Różowy jest uniwersalnym kolorem, który może wiele przekazać o marce, jak np. jej zabawność lub młodość. Jeśli Twoja marka’jest o zabawie i żywiołowości, różowy ma miejsce w Twoim logo. 
 
 

Pomarańczowy

Znaczenie kolorów pomarańczowych logo
 
Podobnie jak czerwony, pomarańczowy to kolor z dużą ilością energii. Ale w przeciwieństwie do czerwieni, która bierze swoją energię z surowych, nawet agresywnych, emocji, pomarańczowy jest bardziej zabawą, poza pudełkiem rodzaj energii. Jako punkt środkowy między czerwonym i żółtym, pomarańczowy często symbolizuje zmianę – więc jeśli Twoja marka jest wszystko o przejściach, rozważyć uczynienie pomarańczowy twój logo’primary color. 
 
Pomarańczowy jest zabawny i dziwaczny, podobnie jak fioletowy. Ale w przeciwieństwie do fioletu, pomarańczowy nie ma luksusowej jakości. W rzeczywistości, ma odwrotnie: przystępną, integracyjną jakość. Jeśli Twoja marka jest marką dla wszystkich, powiedz to z pomarańczowym logo. 
 
 
 

Żółty

Znaczenie kolorów żółtych logo
 
W rzeczywistości słońce pali się jasno na biało. Jednak w większości przedstawień, jest ono’żółte. Dlaczego? Ponieważ charakteryzujemy słońce jako promienną, towarzyską postać, a nie ma bardziej przyjaznego koloru niż żółty. 
 
Żółty to świetny wybór dla każdej marki, która’jest wesoła, skoczna i’nie traktuje siebie zbyt poważnie. Jest to’świetny kolor dla dzieci’lub marki zwierząt domowych, jak również każdej marki, która’skupia się na przyjaźni i dobrej zabawie. 
 
 

Brązowy 

Znaczenie kolorów brązowych logo
 
Brązowy jest niezawodny. Brązowy jest zawsze tam i zawsze będzie. Brązowy’jest oldschoolowy, brązowy’jest bezpieczny, brązowy’jest pocieszający... pomyśl o takich rzeczach jak ciepłe brownies i ściany z drewna w przytulnym domku. 
 
Kiedy chcesz pokazać swoim konsumentom, że mogą polegać na Twojej marce, idź z brązem. Podobnie, użyj brązu, aby nadać swojej marce ziemisty, outdoorowy klimat. Brązowy’to kolor brudu i kory drzew, po wszystkim, i nic’nie jest bardziej niezawodne niż Matka Ziemia. 
 
Brązowy jest również oczywistym wyborem dla logo kawy lub cukierni. Ogólnie rzecz biorąc, nie’widzisz tony brązowych logo, więc wybór jednego może być również sposobem, aby Twoja marka wyróżniała się wśród konkurencji. 
 
 

Metaliczki

Znaczenie kolorów metalicznych logo
Jak wspomnieliśmy wyżej, my’stworzyliśmy osobną kategorię do omówienia logotypów metalicznych. Srebrne, złote, chromowane, a nawet błyszczące logo rose gold i brąz pasują tutaj, ponieważ they’are too distinct from their matte counterparts to just lump together. I nie’tylko wyglądają inaczej, komunikują różne cechy o markach, które ich używają. 
 
Metaliczne logo, szczególnie złote lub srebrne, sprawia, że widzowie mają coś z metali szlachetnych i biżuterii z nich wykonanej. Poprzez emulację drogiej biżuterii i innych cennych przedmiotów, takich jak trofea i medale olimpijskie, marki wykorzystują metaliczne logo, aby pokazać światu, że ich produkty są symbolami statusu. 
 
 
 

MultikoloryZnaczenie kolorów wielobarwne logo

Istnieje kilka powodów, aby użyć więcej niż jednego koloru w swoim logo. Najbardziej podstawowym jest estetyka. Para jasnego koloru z ciemniejszym odcieniem tego samego koloru może nadać logo głębię, tworząc trójwymiarowy wygląd. Jasne odcienie mogą również podkreślać tekst i obrazy w logo. Kontrastujące kolory sprawiają, że nawzajem – i tekst i obrazy utworzone z nimi – pop, i podobne kolory zgrupowane razem są często bardzo przyjemne dla oka. 
 
 
Ale jest’jeszcze jeden ważny powód, aby użyć wielu kolorów w swoim logo: aby pokazać, że’masz wielowymiarową markę. Powiedzmy, że jesteś butikową marką technologiczną. Czarne logo sprawia, że jesteś marką wybieraną przez poważnych konsumentów, kogoś kto’jest skłonny zapłacić nieco więcej za wysokiej klasy elektronikę i najlepszą obsługę klienta. Jeśli jednak chcesz przekazać, że jesteś również marką, która’jest na czele swojej branży, zawsze jako pierwsza wprowadza na rynek nowe technologie, szczypta czerwieni w logo może to zrobić. Zwróć uwagę na to, jak Tesla używa czerwieni i bieli w swoim logo, aby zakomunikować, że nie tylko firma stale wprowadza zmieniającą się technologię na rynek samochodowy, ale także stale wprowadza czystą technologię na rynek samochodowy.
 
 
Znaczenie kolorów czerwonego tła logo
 
 
 

Sprawdź nasze inne artykuły