Morderczy slogan logo lub hasło utrzymuje Cię na szczycie umysłów Twoich klientów (nawet gdy mają zamknięte oczy). Pamiętasz jak "Just do it." (Nike), "Najszczęśliwsze miejsce na Ziemi" (Disneyland) i "Pyszne palce lizać" (KFC) uderzyły w udane hasła lub slogany dla topowych marek?
Te chwytliwe, ponadczasowe krótkie frazy lub jednozdaniowce są wryte w naszą pamięć na zawsze. Tak epickie są.
Slogany i hasła są natychmiastowo rozpoznawalne z markami, przyciągając nowych klientów i zatrzymując tych już istniejących na przestrzeni lat. Nawet nie mówiąc, chwytliwe hasło i slogan mogą pomóc Ci w prowadzeniu stałego i POWTÓRNEGO biznesu (czytaj, powtarzalny biznes) od tych, którzy już korzystali z Twoich produktów i usług.
Dziś wyjaśnię, jak używać sloganów i haseł w projektowaniu logo. Gotowy? Zaczynamy.
Co to są slogany i hasła w projektach logo?
Niezależnie od tego, jak na to patrzymy, nie możemy zaprzeczyć ogromnej wartości epickiego tagline'u i hasła logo!
Musisz stworzyć potężne, które ludzie nie zapomną (i które będą mogli połączyć emocjonalnie i mentalnie).
Tagline lub slogan to zwięzła fraza, którą łączysz z Twoją marką, ujmując jej misję i obietnice poprzez stworzenie języka wizualnego, który komunikuje Twoją wiadomość do Twojej publiczności. Prezentuje on Twoją unikalną propozycję sprzedaży i wzmacnia lojalność i rozpoznawalność marki.
Biznesy używają tagline'ów i haseł, aby pozostawić trwałe wrażenie na klientach. Informują ich o swojej firmie, nie wspominając o swoich ofertach. To umacnia ich wiadomość, zwiększa rozpoznawalność marki i ustanawia tożsamość marki.
Więc, aby stworzyć solidny tagline lub slogan, myśl strategicznie i pamiętaj, że musi rezonować z Twoją publicznością i przekazywać Twoją główną wiadomość - aby wyróżnić Twoją markę.
Jak zintegrować tagline lub slogan w projekt logo? Wymaga to zarówno myślenia strategicznego, jak i kreatywności. Nie kończy się na wyborze chwytliwych słów; chodzi o zapewnienie, że są one zgodne z tożsamością Twojej marki. W końcu stworzenie przemyślanego może pozostawić trwałe wrażenie na Twojej publiczności - pozwalając im emocjonalnie połączyć się z Twoją marką.
Jak powinien wyglądać slogan lub tagline w projekcie logo?
Prostota jest kluczem. Wcale nie potrzebujesz błyszczących słów. Pamiętaj, że musi on komplementować, a nie przytłaczać lub zaciemniać, Twojego podstawowego projektu logo.
Wystarczy trzy do czterech słów. Ważne jest, aby skondensować w nich całą istotę Twojej marki.
Rozważ użycie pogrubionych czcionek, aby wyróżnić się na różnych kanałach. Musisz, bardzo ważne, priorytetyzować czytelność.
Pogrubiona czcionka może uczynić Twoją wiadomość nie do pomylenia, przekazując pewność siebie i siłę. Jednak zachowaj profesjonalizm - zrównoważ czytelność i pogrubienie.
Wybór odpowiedniej kombinacji kolorów jest również istotny dla atrakcyjności wizualnej. Kolory mogą wywoływać emocje, wpływając na postrzeganie. Wybierz odcienie, które pasują do Twoich wartości i osobowości.
All these examples can create a memorable connection with your audience and establish your brand essence! So, based on these examples, create a slogan that will truly represent your values, mission, and unique selling points.
Should You or Should You Not Use a Tagline or Slogan for Your Logo Design?
There is no one answer to this question. Every brand is different. Determine your goals and strategy.
For instance, if a slogan can add context and depth to your identity that only a logo won’t be able to do, you should add a slogan, significantly if it can add information about what you stand for.
Also, yes, you should add one if your company's name does not convey this information at a glance.
But then, keep in mind. Some companies only focus on visual imagery or elements, if their brand name packs a lot of power, it can stand alone and won’t need support from a tagline.
In summary, determine your audience and position when adding or skipping a slogan in your logo design. We recommend adding a motto if operating in a highly competitive market or a new business. This can strengthen your position and offer clarity to your customers.
On the other hand, you might not need one if you are an established brand with a solid and loyal customer base.
Using the Right Colors and Fonts So That Your Tagline or Slogan Looks Good on Your Logo Design
Your color and font choice can influence how people will perceive your brand. The right colors can reflect your personality and evoke particular emotions. They can also enhance brand recognition.
Red evokes passion and excitement. Blue conveys reliability and trust.
Fonts also matter, conveying your brand’s style and tone. Are you innovative and forward-thinking? Use a modern, sans-serif font.
But you’ll be better off with a classic serif if you want to suggest sophistication and tradition. In all cases, choose visible and legible fonts across platforms that align with your identity.
Strike a balance between the visuals and the text. Again, your slogan must be consistent with the overall logo design. It’ll help to try different combinations until you achieve coherence and harmony in the design.
Creating a Slogan or Tagline with Logogenie's Online Logo Maker
Logogenie's online logo maker is a user-friendly platform that lets you unleash your creativity in logo design to which you can integrate a tagline or slogan. Its intuitive interface allows you to experiment with different elements in the design until you develop a logo + tagline/slogan that matches your brand identity.
This platform lets you customize colors, fonts, layouts, and more, ensuring you can design the perfect logo to solidify your brand identity.
So, whether refining your current design or starting from scratch, you can use its design tools for an impactful and professional logo.
We also have a library of elements and templates that can inspire you. This will help you develop ideas for your company's tagline or logo. You don’t need to wait to bring your visions to life with Logogenie’s precision, ease, and convenience.
Customizing Your Logo Design with a Slogan with Logogenie's Online Logo Maker so That It Looks Good
Use our logo maker and complete a stunning logo design in no time! Our seamless tool helps you create a logo that complements your visual identity.
Adjust the fonts, colors, layouts, and styles to ensure your logo and slogan perfectly represent your brand. You can also use the preview feature to see how it looks on business cards, promotional materials, websites, and social media, ensuring it maintains legibility and impact across platforms.
Conclusion
Enhance brand recognition and identity with an impactful logo design! Keep it relevant, simple, and visually appealing to leave a lasting impression on your customers and audiences. Use clear and bold fonts, choose the right colors, and limit to four words for clarity and impact.
Invest time in creating an easy-to-recall tagline or slogan for your business to build your presence and set yourself apart. Use Logogenie’s online logo maker for a customized and professional logo today!